Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا محدث روز سه شبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به وضعیت قرمز این شهرستان افزود: متاسفانه با توجه به شیوع موج جدید ویروس کرونا دلتا سطح رعایت پروتکل ها و دستوالعمل های بهداشتی از سوی مردم بسیار کاهش یافته که این امر موجب افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس شده است.

وی با تاکید بر اینکه عموم مردم بایستی با حساسیت بیشتری پروتکل های بهداشتی را جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا رعایت کنند اظهار داشت:  عادی انگاری ، سهل انگاری و عدم توجه به مسائل بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا تاکنون تبعات جبران ناپذیری را به دنبال داشته و خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار آستانه اشرفیه با بیان اینکه افزایش بیماران کرونایی طی هفته های اخیر، ارائه خدمات درمانی به بیماران منطقه را با مشکل جدی روبرو کرده است، افزود: رعایت جدی دستوالعمل های بهداشتی ، فاصله‌گذاری اجتماعی ، استفاده از ماسک ، عدم حضور در تجمعات و نقاط پر خطر تنها راه کاهش روند شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن کاهش بیماران است.

محدث با اشاره به اینکه در شرایط کنونی اجرای پروتکل های بهداشتی به ویژه  طرح فاصله گذاری اجتماعی می تواند در مقابله با این ویروس حتی موثرتر از واکسیناسیون باشد، ادامه داد: متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان به خوبی از سوی مردم رعایت نمی شود.

به گفته وی درصد مشارکت مردم این شهرستان در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی به ۴۰ درصد کاهش یافته که می تواند خطرات بسیاری را برای مردم منطقه از جهت شیوع ویروس کرونا ایجاد کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستانه اشرفیه همچنین گفت: با توجه به شرایط کنونی و قرمز کرونایی در این شهرستان و بر اساس دستوالعمل های ابلاغی فعالیت تمامی بازارهای محلی و مشاغل درجه ۲ ،۲ و ۴ در این منطقه تعطیل است.

محدث رعایت دستوالعمل های ستاد مقابله با ویروس کرونا را برای تمامی واحدهای صنفی ضروری دانست و افزود: عموم مردم شهرستان باید برای رعایت دستوالعمل های ستاد مقابله با ویروس کرونا ترغیب شوند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت واکسیناسون کرونا در این شهرستان نیز گفت: حدود ۸۸ هزار نفر از جمعیت این شهرستان واجد شرایط دریافت واکسن کرونا  هستند که از این تعداد تاکنون  بیش از ۲۶ هزار نفر در دوز  اول واکسینه شده اند.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن ۲ بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت در شرق استان گیلان واقع شده است.

برچسب‌ها آستانه اشرفیه گیلان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستانه اشرفیه گیلان بهداشت و سلامت آستانه اشرفیه گیلان بهداشت و سلامت مقابله با ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی آستانه اشرفیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۸۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، دکتر دهمرده افزود: این دستگاه از نوع ATF و کاملا ایرانی است که توانایی پاسخگویی کامل به بیماران دیالیزی شهرستان را داراست و بیماران دیگر نیازی به مراجعه به سایر شهرستان‌ها ندارند.
وی ادامه داد: با توجه به رشد بیماران دیالیزی مبتلا به فشار خون بالا و دیابت که منجر به نارسایی سیستم کلیوی می‌شود لازم است تا افراد نسبت به درمان به موقع اقدام و با تغییر در سبک زندگی به ایجاد جامعه سالم کوشا باشند.
رئیس بیمارستان دارالشفاء میرجاوه با اشاره به فعال بودن چهار دستگاه دیالیز در این بیمارستان تصریح کرد: دسترسی افراد دیالیزی به خدمات بهینه و منجر به بهبود کیفیت زندگی بیماران شده است.
در حال حاضر ۱۶ بیمار دیالیزی در میرجاوه حضور دارند که سال گذشته دو هزارو ۵۰۰ جلسه دیالیز ویژه این افراد انجام شده است.

دیگر خبرها

  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد