Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@08:20:20 GMT

کیفیت آب شرب شهر یاسوج مشکلی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۸۲۹۲

کیفیت آب شرب شهر یاسوج مشکلی ندارد

گروه استان‌ها ــ مدیر آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد می‌گوید: تاکنون هیچگونه آلودگی منابع آبی چه در چاه‌ها و چشمه‌های تأمین کننده آب مصرفی شهر یاسوج گزارش نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج ، شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از شهرهای شاخص کشور در زمینه مهاجرپذیری شناخته می‌شود و سالانه تعداد زیادی از افراد برای سکونت به این شهر مهاجرت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند رشد جمعیت در شهر یاسوج را می‌توان در مواردی همچون خوش آب و هوا بودن، قیمت مناسب املاک، فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری و موقعیت مناسب جغرافیایی دانست.

شهر یاسوج که در منطقه سردسیری از استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده‌است، در اطراف خود چشمه‌ها و آب‌های جاری بسیار با کیفیتی دارد و از جمله این منابع آبی می‌توان به رودخانه بشار و تنگ مهریان اشاره کرد.

در چند روز اخیر مطالب و حتی فیلم‌هایی در فضای مجازی مبنی بر وجود آلودگی در منابع آبی شهر یاسوج منتشر شده‌است، به همین منظور موضوع را به دلیل حساسیت و توجه به سلامت مردم از مدیر آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد جویا شدیم.

«معجزه آبخیزداری»|هوتک ها؛ سامانه های ارزشمند آبگیر باران در جنوب ایران/ ضرورت سازماندهی 2000 هوتک بازی با سلامت و روان مردم/ آبیاری مزارع با فاضلاب در شیراز متوقف شود مخازن ذخیره آب بندر شهید رجایی تعمیرات اساسی شدند

علمدار آرمین مدیر آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: رسالت شرکت آب و فاضلاب تأمین آب سالم و بهداشتی برای مصرف‌کنندگان است.

وی افزود: نظارت بر کیفیت و سلامت آب مصرفی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و این دانشگاه به عنوان نهاد نظارتی و مسئول در حوزه سلامت عمومی به صورت مستمر بر کیفیت منابع آبی نظارت دارد.

آرمین خاطرنشان کرد: تاکنون هیچگونه آلودگی منابع آبی چه در چاه‌ها و چشمه‌های تأمین کننده آب مصرفی شهر یاسوج گزارش نشده است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه منابع آبی به صورت مستمر کلر ریزی می‌شوند، گفت: در شهر یاسوج قریب به 90 هزار مشترک مصرف کننده آب داریم که از طریق چهار منبع آب آشامیدنی آنها تأمین می‌شود.

وی افزود: آلودگی آب در موارد محدود بر اثر شکستگی لوله آب اتفاق می‌افتد، اما اینکه چنین موردی در حجم بالایی اتفاق بیفتد، تاکنون در شهر یاسوج مشاهده نشده است.

انتهای پیام/541/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت نیرو وزارت نیرو منابع آبی شهر یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز سه‌شنبه در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان در سال جاری، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه باید تبصره‌های قانون بودجه را به‌خوبی مطالعه کنند و سهم همه اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی خود را از قانون بودجه احصا کنند و سازمان مدیریت موظف است با اولویت پروژه‌های استانی نیمه‌تمام جمع‌بندی کند که بتوانیم برای جذب منابع اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در استان، گفت: به‌زودی یک نفر در استان به‌عنوان مسئول تأمین منابع در استان و تهران معرفی خواهد شد که متعاقب این امر، دستگاه‌ها موظف هستند یک نفر را به‌عنوان مسئول تأمین منابع خود برای پیگیری و تسهیل امور معرفی کنند.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه برای جبران عقب‌افتادگی‌های استان باید تأمین منابع صورت بگیرد، افزود: بدون تأمین منابع، امکان انجام مدیریت جهادی برای اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های بزرگ نیست.

شفقت با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان هزینه‌های باقی‌مانده تملک دارایی را حداکثر تا ۳۱ تیرماه هزینه کنند، افزود: باتوجه‌به مهلت قانونی خرج کرد تملک دارایی تا ۳۱ شهریور در این صورت می‌توان از وزارتخانه‌ها درخواست منابع کرد.

وی با تأکید بر پاسخ‌گویی سریع بر استعلام‌های قانونی دستگاه‌ها، گفت: پاسخ کارشناسی برای رد استعلام و سرعت عمل برای پاسخ‌گویی به استعلام‌ها برای پیشبرد امور در استان ضروری است.

استاندار لرستان جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را مهم‌ترین و کلیدی‌ترین جلسه استان برشمرد و افزود: حضور تمام اعضا در این جلسه الزامی است.

کد خبر 6093627

دیگر خبرها

  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • تجلیل مسئولان از مقام شامخ معلم در کلاسهای درس
  • تأمین آب ۱۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • برگزاری جلسه کارگروه ایمنی و بهداشت آب و فاضلاب در ماکو
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد