Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-04@20:39:24 GMT

لزوم تقویت انسجام ملی در افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۸۳۳۵

لزوم تقویت انسجام ملی در افغانستان

همه کسانی که دلسوز افغانستان و مردم عزیز کشورمان هستند، نگران آینده بوده و نسبت به منازعاتی که امروز در این کشور در می‌گیرد، نگران هستند.

بدیهی است باید در چنین شرایطی به فکر راه چاره و عبور از بحران در افغانستان بود. آیا کسی می‌تواند دلسوز افغانستان باشد و دغدغه‌ای جز این داشته باشد؟ کشته و زخمی شدن شهروندان و هموطنان در نقاط مختلف افغانستان، دل ما را به درد آورده و بسیاری از خانواده‌ها را در غم و اندوه فرو برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



واقعیت این است هر اندازه زمان گذشته است، شرایط در افغانستان طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر پیچیده‌تر شده است.

باید بگوییم گذشت زمان تاکنون به سود منافع مردم افغان نبوده است. با تشدید درگیری‌ها و نبرد میان طالبان و نیروهای ارتش و مردمی، افغانستان در شرایطی بحرانی‌تر نسبت به هر زمان دیگری قرار گرفته است. نشانه‌های ثبات روزبه‌روز در کشورمان کمرنگ‌تر می‌شود و این مساله پذیرفتنی نیست.

قبلا هشدار داده بودیم اگر بحران در افغانستان مهار نشود، شاهد گسترده‌تر شدن دامنه و عمق آن خواهیم بود. این هشدارها از سوی سازمان‌های بین‌المللی جدی گرفته نشد و اگر در مرحله کنونی نیز اقدامی واقعی برای حل این مساله صورت نگیرد، با سخت‌ترین بحران‌ها مواجه خواهیم شد.

این یک قاعده مهم و اساسی است. نباید ایجاد ثبات و آرامش در یک کشور را به آینده موکول یا تصور کرد در آینده به طور طبیعی اوضاع نسبت به وضعیت کنونی بهتر خواهد شد. این یک تصور خطاست و هزینه‌های امنیتی زیادی نیز برای کشورمان به همراه دارد.

در این میان، تنها باید روی یک هدف متمرکز شد. هدف ما در حال حاضر، مواجهه با بحران امنیتی در افغانستان و ایجاد ثبات و آرامش در کشور است. ثبات در افغانستان، کلید و راه‌حل سایر بحران‌ها در این کشور محسوب می‌شود.

در این مسیر، نباید از کمترین اقدامی فروگذار کرد. ما به صورت واقعی، نگران دموکراسی، آرامش و ثبات در کشورمان هستیم. همان‌طور که اشاره شد، ما سال‌هاست از این مسائل و بحران‌ها رنج می‌بریم و اکنون، این بحران‌ها را بیش از هر زمان دیگری لمس می‌کنیم. این شرایط باید پایان یابد و مردم افغانستان به یک زندگی آرام و باثبات، یعنی آنچه حق یک کشور و ملت است دست پیدا کنند.

ما کشور خود را دوست داریم. بنابراین حق داریم نسبت به سرنوشت افغانستان دغدغه داشته باشیم. این حق ماست که ایجاد امنیت پایدار در افغانستان را هدف خود بدانیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم. معتقدم در نهایت راه نجات افغانستان، تقویت ساختارهای داخلی و حفظ انسجام در کشورمان است. تجربه نشان داده است یک ملت باید با اراده و عزم خود، امنیت و ثبات را ایجاد و تضمین کند.

سید محمد داوود ناصری - نماینده ولایت دایکندی در پارلمان افغانستان / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: افغانستان طالبان بحران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۸۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از تخریب تعدادی از راه‌ها و جاده‌های روستایی شهرستان ممسنی به‌دلیل شدت بارش‌های شب گذشته خبر داد.

غلام‌رضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: شدت بارش‌ها دو خسارت به استان فارس وارد کرد؛ یکی تخریب مسیرهای روستایی شهرستان ممسنی و دیگری خسارت برخی محصولات کشاورزی بود.

وی با بیان اینکه فرمانداری و راهداری در حال ترمیم راه‌های روستایی هستند، ادامه داد: خساراتی به محصولات کشاورزی وارد شده است، زیرا ساقه‌های برخی محصولات شکسته شد و بخش‌هایی از زمین‌های کشاورزی توسط آب تخریب شد. لازم است جهاد کشاورزی سریعاً مستندسازی و میزان خسارت را اعلام کند.

غلامی تاکید کرد: ستاد بحران شهرستان‌ها و فرمانداری‌ها باید میزان خسارت واردشده را به ما اعلام کنند تا بتوانیم این موارد را اعلام و پیگیری کنیم. آنکه بیمه دارد، بیمه خسارت را جبران می‌کند و آن را که بیمه ندارد باید به ستاد مدیریت بحران کشور اعلام کنیم.

او اضافه کرد: میزان خسارت‌ها به آن حدی نیست که نگرانی وجود داشته باشد، ضمن اینکه خسارت جانی هم نداشتیم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه اکنون تمام محورهای مواصلاتی فارس باز و تردد روان است، گفت: بیشترین میزان بارندگی در این سال زراعی مربوط به شهرستان اردکان ۵۶۰ میلی‌متر، نورآباد ممسنی ۴۶۰ میلی‌متر و فیروزآباد ۴۲۰ میلی‌متر بوده است. سال پر بارش خوبی داشتیم و میزان بارش در شهر شیراز ۲۵۰ میلی‌متر بود.

غلامی بیان کرد: نکته مهم در این سال برای میزان بارش‌ها این است که آب‌ها را در استان نگه داریم و به سمت خلیج فارس جاری نشود. آبی که در تالاب‌ها و سدها جمع می‌شود برای استان نگهداری می‌شود. بهترین کار این است که با کارهای آبخیزداری و ایجاد بندهای مختلف خاکی و ملاتی، هلالی آبگیر، کاشت درخت و بذرپاشی، این آب‌ها را در استان نگه داریم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با تأکید بر اینکه راه برون رفت فارس از خشکسالی، انجام کارهای آبخیزداری است، افزود: در این زمینه کم کار کرده‌ایم. امروز باید بتوانیم گزارشی برای نگهداری این میزان بارش‌ها در استان ارائه دهیم.

وی در پایان، با بیان اینکه سامانه بارشی هنوز از استان خارج نشده است و تا پایان امروز از استان خارج خواهد شد، گفت: ابرها تغییر پیدا می‌کنند و ممکن است در یک نقطه، بارش باران شدید باشد و در نقطه دیگر نباشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران
  • راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان 
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه‌ورزی دانشجویان
  • ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است