Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که تنش‌ها بین ایروان و باکو به رغم آتش‌بس بر سر قره‌باغ کوهستانی ادامه دارد، ارمنستان باز هم جمهوری آذربایجان را به نقض آتش‌بس متهم کرد.

رسانه‌های ارمنستانی از قبیل «آرمن پرس»، به نقل از مقام‌های ارتش وابسته به حکومت خودخوانده «آرتساخ» اعلام کردند، جمهوری آذربایجان از ساعت ۱۶ تا ۲۲ نهم آگوست (دوشنبه ۱۸ مرداد) آتش‌بس را نقض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش‌ها، ارتش جمهوری آذربایجان اقدام به شلیک خمپاره و حملات توپخانه‌ای به مواضع ارمنستان در قره‌باغ کوهستانی کردند.

منابع رسانه‌ای در ارمنستان همچنین گزارش دادند، در این حملات و نقض آتش‌بس در قره‌باغ کوهستانی تلفاتی بر جای نگذاشته است.

درگیری‌های اخیر در شرایطی انجام شده که جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان ۱۳۹۹ بعد از ۴۴ روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند.


«اشراک کاراپتیان» وزیر دفاع ارمنستان

 

بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلبجر» و «لاچین» را تخلیه کند و مسیر زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند. در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) ‌برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند.

بنا بر این توافق، روسیه نیروهای حافظ صلح خود را در مناطق همجوار قره‌باغ کوهستانی و مناطق مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان مستقر کرده است.

همزمان با انتشار خبرها درباره نقض آتش‌بس، ایروان اعلام کرد که وزیر دفاع ارمنستان امروز سه شنبه این کشور را به مقصد مسکو ترک کرد.

طبق این گزارش‌ها، «اشراک کاراپتیان» وزیر دفاع ارمنستان به دعوت «سرگئی شویگو» همتای روس خود و به منظور انجام سفر کاری به مسکو رفته است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ارمنستان جمهوری آذربایجان قره باغ روسیه وزیر دفاع ارمنستان جمهوری آذربایجان قره باغ کوهستانی نقض آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی شدید و سیل از دبی به سمت ارمنستان روان شد | فیلم

سیل و ریزش در برخی مناطق ایروان به دلیل بارندگی شدید در روز‌های اخیر رخ داده است.

به گزارش فرارو به نقل از نیوز دات‌ای ام، به طور خاص وقوع سیل و ریزش در حریم ساختمان‌ها و سازه‌ها و ادارات در نواخی نورک ماراش، اربونی، داوتاشن و شنگاویت از مناطق دوازده گانه ایروان گزارش شده اند. هم چنین، گزارش‌هایی مبنی بر گیر کردن خودرو‌ها در آب دریافت شده است".

۲۰ واحد امداد و نجات آتش نشانی ایروان و واحد‌های نجات منطقه ای، ۵ واحد رزمی مرکز انجام عملیات امداد و نجات ویژه در عملیات رسیدگی به وضعیت ناشی از بارندگی شدید شرکت داشته اند. بر اساس اطلاعات اولیه بر اثر جاری شدن سیل، قربانی و تلفات جانی در پی نداشته است. عملیات امدادرسانی در ایروان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • بارندگی شدید و سیل از دبی به سمت ارمنستان روان شد | فیلم
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی از عصر فردا
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران