Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:17:12 GMT

گیلان در عزای سرور و سالار شهیدان سیاهپوش شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۸۴۲۸

گیلان در عزای سرور و سالار شهیدان سیاهپوش شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرها و خیابان های گیلان صحنه دیگری از دلدادگی به اباعبدالله حسین علیه السلام شد، شهرها سیاهپوش شده و از محلات مختلف این استان صدای عزا به گوش می رسد، همه خود را برای برگزاری مراسم عزای حسینی آماده می کنند.

عاشقان اباعبدالله حسین و مومنان خداجو با برافراشتن پرچم هایی با مضامین یاحسین و لبیک یا حسین در مساجد، امام زادگان، سردرب مغازه ها، منازل و ادارت خود را برای برگزاری مراسم های عزاداری اباعبدالله حسین (ع) آماده کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال دومین سالی است که عزاداران اباعبدالله حسین (ع) در سایه نحس ویروس مرگبار کرونا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای برگزاری مراسم های عزاداری در سوگ سرور و سالار شهیدان آماده شده اند.

در استان گیلان آیین های عزاداری عاشورایی با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد و از مردم خواسته شده تا در برگزاری این مراسم ها به مراعات توصیه های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان روز سه شنبه با بیان اینکه هیچ مراسم عزاداری در گیلان تعطیل نمی‌شود، گفت: مراسم‌ های ویژه ماه محرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در این استان برگزار  خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی اظهار داشت: عاشقان اباعبدالله با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، بهداشت روح و جسم را توامان نهادینه خواهند کرد و هیچ جلسه عزاداری تعطیل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه محافل عزای اهل بیت (ع) امسال باید پرشور برگزار شود و این موضوع منافاتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارد، اضافه کرد: قشر مذهبی در رعایت موارد و دستورات بهداشتی هواره پیشتاز بوده است.

حجت الاسلام مهدوی گفت: بیشتر تاکید بر فضا سازی محیطی و فعالیت فضای مجازی است، اما در حین حال هیات های مذهبی مساجد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی، زدن ماسک، ضدعفونی کردن فضا و استفاده از تهویه هوای مناسب در مساجد و مکان هایی که دارای سقف حداقل ۶ متر می توانند عزاداری به مدت ۲ ساعت داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان اظهار داشت: اولویت برگزاری آیین های عزادارای اباعبدالله حسین(ع) در صورت مساعد بودن شرایط جوی هوا در فضای باز است اما در عین حال امسال دسته های عزاداری به صورت محلی و محدود "از این محله تا محله دیگر" با فاصله اجازه داده شده است.

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در امام زادگان گیلان

به مناسبت ماه محرم ویژه های برنامه های بصیرت عاشورایی در ۹۹ بقعه متبرکه گیلان با رعایت پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

همچنین طرح بصیرت عاشورایی امسال تنها در عزاداری خلاصه نمی شود و در بخش های مختلفی از جمله سیاهپوش کردن معابر و بقاع متبرکه، محافل قرآنی، روضه های خانگی، توزیع نان صلواتی، اجرای پویش هر خانه یک حسینه، راه اندازی پویش سیاهپوش کردن کوچه ها و درب منازل "هر منزل یک بیرق امام حسین علیه السلام "، ضبط و پخش برنامه های مذهبی و فرهنگی در فضای مجازی و توزیع بسته های معیشتی و ملزومات بهداشتی اجرایی می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی با برنامه های متنوع عزاداری، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، راه اندازی کاروان های عزاداری و روضه خوانی در فضای مجازی در ۹۹ بقعه متبرکه گیلان برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سجاد کاظمی پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه برای اجرای برنامه های مذهبی ماه محرم متناسب با وضعیت هر شهرستان و اجرای صحیح نیات واقفان با موضوع عزاداری امام حسین (ع) از اهداف برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی است.

وی با اشاره به لزوم رعایت بیشتر تدابیر بهداشتی و پروتکل های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با برنامه های عزاداری اظهار داشت: باید تلاش شود تا ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برگزاری عزاداری ها، وجهه حسینی جامعه با رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان اضافه کرد: در برگزاری مراسم های عزاداری حسینی هیات های مذهبی در بقاع متبرکه شاخص مستقر و از ظرفیت فضاهای روباز موجود در امام زادگان برای عزاداری استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه زمان مراسم های عزاداری کوتاه، پرمحتوا و با جمعیت کم خواهد بود، گفت: برای بهره مندی بیشتر مردم از مراسم عزاداری محرم امسال استفاده از فضای مجازی برای انتشار بیشتر و گسترده تر عزاداری ها مورد توجه مراکز افق بقاع متبرکه است.

حجت الاسلام کاظمی پور افزود: در مناطق قرمز کرونایی کاروان های عزاداری بدون ازدحام و تجمع راه اندازی خواهد شد تا افرادی که در منزل حضور دارند از برکات ماه محرم بی نصیب نمانند ضمن اینکه برنامه های عزاداری در بقاع متبرکه از طریق فضای مجازی و شبکه های استانی پخش خواهد شد.

وی بیان داشت: اجرای شب شعر حسینی با حضور شاعران آیینی و مداحان در مناطق کم خطر و یا تولید برنامه های رسانه ای شب شعر در مناطق هشدار و پرخطر با حضور در باقع متبرکه و ضبط آن بدون حضور جمعیت می تواند مورد توجه افراد قرار گیرد.

امروز نخستین روز از ماه محرم است.

برچسب‌ها رشت ماه محرم گیلان سازمان تبلیغات اسلامی پروندهٔ خبری کرونا و آیین های محرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت ماه محرم گیلان رشت ماه محرم گیلان سازمان تبلیغات اسلامی پروتکل های بهداشتی مراسم های عزاداری اباعبدالله حسین بصیرت عاشورایی برگزاری مراسم بقاع متبرکه حجت الاسلام فضای مجازی مراسم ها ماه محرم خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۸۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروش شماره 10 تیم ملی با نقش جدید! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، سالار آقاپور در دیدار با ازبکستان آن روی ترسناک که جامعه فوتسال انتظارش را داشتند به تصویر کشید و یکی از بهترین نمایش‌ها خود را ارائه داد. بازیکن جوان تیم ملی که در دوره گذشته به عنوان پدیده مسابقات شناخته شد و در دو سال اخیر یکی از سرآمدترین بازیکنان فوتسال ایران به شمار می‌رود، در جدال حساس نیمه‌نهایی، وناسیو لوپز و شاگردانش آزار داد و بارها با حرکات و تکنیک فردی‌اش، بازیکنان ازبک را وادار نمود تا برای مهار او مرتکب به خطا شوند و در هر دو نیمه مسابقه آن‌ها را به محدودیت خطا رساند. سالار که به تازگی بنا به مشکلات خانوادگی از پالما اسپانیا، قهرمان اروپا جدا شده است، در طی دوران نوظهور که پیراهن تیم ملی را بر تن کرده است، اغلب به عنوان یک بازیکن بزرگ ورای انتظارات عمل کرده و هدایت کننده حملات سرگیجه آور تیم ملی بوده است. وحید شمسایی که خود بازیکن بسیار بزرگی در تاریخ فوتسال محسوب می‌شود، به او کمک می‌کند که تمامی پتانسیل و استعدادش را در زمین مسابقه پیاده کند و به عبارتی به آقاپور در چهارچوب تیمی آزادی عمل داده است.

چهار سال از اولین مسابقه آقاپور در بالاترین سطح باشگاهی می‌گذرد و او نشان داده که هوس نفوذی بسیاری دارد و بارها در دوئل‌های یک به یک پیروز بوده و این تکنیک و قریحه‌اش به تیم‌هایی که در آن بازی می‌کند، کمک کرده تا با نفرات بیشتری حمله کنند و یا آقاپور با شوت‌هایی که اکثرا در قاب دروازه آرام می‌گیرد، گل‌های زیبایی را برای تیمش به ارمغان بیاورد.

آقاپور به معنای سنتی یک گلزن پرکار نیست، بلکه شیوه بازی او به شکلی است که فرصت و فضای گلزنی را برای هم‌تیمی‌هایش ایجاد می‌کند. در دیدارهای اخیر تیم ملی، سالار آقاپور حامل توپ بوده و با حرکات بازی با پای خود که اغلب به سمت خط طولی می‌رود تا آرایش تدافعی حریف را باز کند و فضا را برای چرخش توپ و خلق موقعیت شکل بدهد. آقاپور در دیدار روز گذشته با یک پاس بی‌نقص به بهروز عظیمی، یک گل ساخت و هدیه شیرینی را به هم‌تیمی‌اش داد.

چنین مأموریتی تمرکز سالار را روی گلزنی بی‌تفاوت کرده است. مگر اینکه در حین بازی، او با دریبل‌های ریز و حرکات به عمق اقدام به شلیک‌های سهمگین کند و موفق به گلزنی شود.

با این حال، انتظارات از سالار آقاپور بسیار بالاست و علاقه‌مندان به فوتسال، منتظر درخشش این بازیکن در نبرد فینال با تایلند خواهند بود.

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • خروش شماره 10 تیم ملی با نقش جدید! (عکس)
  • عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا