Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:08:15 GMT

مدیران هئیات مذهبی و مداحان افسران جنگ نرم هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۸۶۵۶

مدیران هئیات مذهبی و مداحان افسران جنگ نرم هستند

ایسنا/یزد مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر یزد مداحان و مدیران هئیلت مذهبی را افسران جنگ نرم خواند و ابراز کرد: امروز جایگاه شما عزیزان جایگاه مهم و تأثیرگذاری است چرا که جنگ نرم به مراتب از جنگ سخت خطرناک تر است و اگر در این جنگ‌بصیرت وجود نداشته باشد در تشخیص دشمن ناتوان خواهیم بود.

حجت الاسلام «کاظم کریم بیکی» صبح امروز  سه شنبه در گردهمایی بزرگ مداحان و مدیران بسیجی هیئات مذهبی شهرستان یزد با عنوان عاشورائیان که در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد، با بیان اینکه اگر در دوران دفاع مقدس جنگ سخت را تجربه کرده ایم، امروز در جنگ نرم با دشمنان قرار داریم، گفت: در جنگ سخت فرماندهانی تربیت می شوند تا با تمرین در میدان های غیرواقعی، آماده دفع تهدید علیه یک نظام و کشور شوند و در زمان بروز تهدید به میدان کارزار بیایند ضمن اینکه در این نوع جنگ امکانات، ابزار و تجهیزات و تعداد نفرات دشمن مشهود و قابل لمس است اما در جنگ نرم چنین نیست و دشمن با چندین واسطه و بدون نشان دادن خود برنامه هایش را پیاده سازی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه مداحان و مدیران هئیلت مذهبی را افسران جنگ نرم خواند و ابراز داشت: امروز جایگاه شما عزیزان جایگاه مهم و تأثیرگذاری است چرا که جنگ نرم به مراتب از جنگ سخت خطرناک تر است و اگر در این جنگ‌بصیرت وجود نداشته باشد در تشخیص دشمن ناتوان خواهیم بود.

کریم بیکی تاکید کرد: بنابراین شما عزیزان وظیفه سنگینی بر عهده دارید و باید همواره برای مقابله با توطئه های دشمنان آماده باشید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عبرت پذیری از وقایع تاریخی ابراز داشت:  از دوران مشروطه علمای با بصیرتی نظیر شیخ فضل الله نوری به دنبال مشروطه مشروعه بودند تا قوانین مصوب در مجلس ملی مخالف قوانین دینی و اسلامی نباشد اما متاسفانه بی بصیرتی مردم و خواص دست دشمن را در توطئه علیه وی ندیده و با تشکیل دادگاه فرمایشی به ریاست یک روحانی حکم اعدام این عالم بصیر صادر شد.

وی با اشاره به نقش رهبری دینی  مدیران هیئات مذهبی و مداحان در هئیلت و محلات خاطر نشان کرد: امروز  هئیات ما باید مرکز بصیرت افزایی، روشنگری و خداپرستی باشند و از استفاده از اشعار و سبک هابی که آبشخور آن ها مطهر و پاک نیست پرهیز شود.

هیچ رسانه ای در دنیا به قدرتمندی هیئات عزاداری نیست

«احمد پهلوانیان» مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد نیز در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره مدیران هئیات مذهبی و مادحینی که طی سال های گذشته از دنیا رفتند ابراز کرد: قرن هاست که ما درگیر جنگ نرم و نابرابر جبهه کفر با مکتب تشییع هستیم که میتوان گفت از زمان انتخاب امیرمومنان در غدیر تا به امروز جنگ نرم و تحریف آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد و این جنگ نرم با حق و حقیقت که نماد عینی آن حضرات معصومین (ع) و مکتب تشییع است هر روز به یک شکل و شمایلی بوده است.

وی اضافه کرد: در جنگ نرم به وسیله هنر و با ابزار رسانه کار می شود و کسی در این نبرد غالب می شود که بتواند استفاده بهتری از ابزار هنر و رسانه ببرد تا اندیشه خود را غالب کند

پهلوانیان تصریح کرد: در رسانه های ضد دین و تشییع با ابزار هنر دو چیز را در دو حوزه دنبال میکند اول اینکه هر کسی که اسم شیعه و امام حسین (ع) را می شنود حس خوبی پیدا نکند ‌و دوم اینکه آن چیزی که در اندیشه و فرهنگ عاشوراست و در باورهای ما وجوددارد تغییر دهد

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای ازبین بردن حس زیبا به تفکر و فرهنگ شیعه و عاشورا کافی است کلمه شیعه را در گوگل بصورت انگلیسی  سرچ کنید تا ببینید چه مطالب و تصاویری. را به شما نشان می دهد تصاویری از قمع زنی ها ، تیغ زنی ها ، روی آتش دویدن و .... و یک تصویر از عزاداری پرشکوه هنرمندانه فاخر و معنوی استان یزد نمایش‌داده نمی شود و این فضای تحت وب را از تصاویری پر کردند که ارتباطی با فرهنگ تشییع ندارد و برایمردم دنیا حس خوبی ایجاد نمی کند و این ها از عکس به عنوان یک ابزار هنری مفهوم ساز استفاده کردند.

پهلوانیان با اشاره به اینکه درست است که ما در خصوص شیوه عزاداری مطلبی نداریم اما به دستور مراجع عظام هر چیزی که موجب وهن شیعه شود حرام است گفت: تمام تلاش دشمنان ما این است که حس خوبی نسبت به تشییع و امام حسین (ع) در مردم دنیا به ویژه نسل جوان به وجود نیاید.

وی تصریح کرد: روش دیگر غربیها این است که فرهنگ عاشورا از محتوا تهی شود و ذهن ها از هدف والای وی که احیای دین، نماز، انسانیت و ... به سوی مطالبی با درجه پایین تر منحرف شود که البته به کوری چشم دشمنان این مکتب تا قیامت برپا خواهد بود.

پهلوانیان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برخی به دنبال ایجاد دوگانگی غلط شور و شعور حسینی هستند ابراز داشت: این دوگانگی یک سخن غلط و دروغ بزرگ است مگر می شود شور حسینی داشت اما شعور حسینی نداشت این دو توامان و باهم هستند و نمیتوان از هم منفک کرد و بگوییم شعور را جای شور کنیم مگر می شود کسی نسبت به کربلا شعور نداشته باشد و عزاداری کند.

این مسئول عزادارترین فرد عالم نسبت به عزای سیدالشهداء (ع) را امام زمان (عج) دانست و گفت: شعور و معرفت حضرت به واقعه عاشورا ایشان را عزادارتر کرده بنابراین شور و شعور حسینی ممزوج بوده و جدا شدنی نیست.

پهلوانیان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: بر اساس مستندات علمی اثبات شده که منشا احساس ادراک است یعنی زمانی نسبت به چیزی احساس پیدا می‌کنی که ادراک کرده باشی و دوست داشتن، هیجان و شور میوه درخت شناخت است و در پاسخ به آنان که میگویند به جای گریه کردن بر امام حسین(ع) او را بشناسید باید گفت مگر می شود حسین (ع) را شناخت و گریه نکرد.

وی افزود: تمامی شخصیت های غیر مسلمان زمانی که امام حسین را می شناختند داغدار او می شدند چون شناخت آگاهی می‌دهد پس دومسیری که غرب با هنر و رسانه های فراوان که امروزه بیش از  ۲۰۰ شبکه فارسی زبان دارد در دو محور حس نامطلوب و ایجاد تفکر غیر دینی تلاش می کنند.

مدیر کل صدا و سیمای یزد تاکید کرد: اما نقطه قوت ما رسانه و ابزار بی نظیری است که هیچ کجای دنیا وجود ندارد و آن هم  رسانه و هنر بی نظیر هئیت عزاداری بوده و در اختیار شما بزرگواران است

وی تاکید کرد: هیچ رسانه ای به قدرتمندی، اثرگذاری ، مقبولیت و فرهیختگی هیئات عزاداری نیست و آن هم هیئات عزاداری یزد که چیز دیگری است و رهبر معظم انقلاب در تمجید عزاداری یزدی ها فرمودند عزاداری یزد سه ویژگی فاخر، پرمحتوا و هنرمندانه بودن را داراست و البته این ویژگی های اصیل به همت شما زنده نگه داشته شده است.

پهلوانیان در پایان با اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن در برپایی مجالس عزاداری سیدالشهداء(ع) یادآور شد  در طول تاریخ تنها دریک دوره آن هم در دوران رضا خان مجالس عراداری تعطیل شده و کرونا هم نتوانست تمامی مجالس ما را  تعطیل کند و تنها شکل عزاداری ها را تغییر داد که این هم مهر تائیدی بر هنرمندی یزدی ها در عزاداری ماه محرم است.

افراد دارای علائم  سرماخوردگی در مجالس عزاداری شرکت نکنند

«رضا جعفری» مدیر گروه سلامت کار و محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این مراسم با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان گفت: دانشگاه علوم پزشکی متولی سلامت مردم است و اگر دستورالعمل هایی ابلاغ می‌شود برای حفاظت و صیانت از جان مردم است.

وی افزود: در سال گذشته همکاری بسیار خوبی بین هئیلت مذهبی و دانشگاه صورت گرفت و رعایت فاصله اجتماعی و برگزاری مراسمات در فضای باز و استفاده از ماسک به خوبی انجام شد که قطعا امسال هم شاهد چنین همکاری خواهیم بود.

جعفری با اشاره به اینکه افزایش آمار مبتلایان ارتباطی با عزاداری مردم ندارد گفت: ما تا قبل از شروع ماه محرم بالاترین آمار مبتلایان را داریم و این نتیجه رفتار مردم است که فکر می کنند کرونا پایان یافته و در مهمانی ها و پارک ها بدون ماسک حضور پیدا می کنند.

این مقام بهداشتی تصریح کرد: ما در ماه گذشته شاهد فوت عزیزانی از یک خانواده بودیم و در بین مبتلایان از فرد کهن سال تا کودک چند ماهه به چشم میخورد.

جعفری تاکید کرد: ما بر برگزاری مجالس عزاداری تاکید داریم چرا که سلامت دارای چهار بعد حسی، روانی، اجتماعی و معنوی و اگر انسان ها این چهار بعد را نداشته باشد بیمارمحسوب می شوند بنابراین باید مراسمات با رعایت پروتکل های بهداشتی حتما برگزار شود .

وی رعایت فاصله، استفاده از ماسک و ماده ضدعفونی کننده، پذیرایی محدود و برگزاری مراسم در حداقل زمان را از شاخص های رعایت دستورالعمل ها در مجالس عزاداری برشمرد و ابراز کرد:  هرفردی علامت سرماخوردگی دارد در هیئات و مجالس حضور پیدا نکند چرا که امسال وضعیت بیماری لزنظرتعداد مبتلایان خطرناک تر است .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری نمایندگی ولی فقیه در سپاه يزد جنگ نرم هيئات مذهبي مداحان مجالس عزاداری جنگ سخت جنگ نرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه‌های مرثیه خوانی میثم مطیعی در ایام عزاداری شهادت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) اعلام شد.

مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) با نوای میثم مطیعی به شرح زیر است:

ترتیل‌خوانی و بیان نکات تفسیری: حاج میثم مطیعی

سخنران: حجت الاسلام استاد قرائتی

مداحی و عزاداری: میثم مطیعی

زمان: پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۲۰:۳۰

مکان: تهران، میدان شیخ بهایی، ده ونک آستان مقدس امامزاده قاضی الصابر (ع)

عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق (ع)

سخنران: حجت الاسلام امامی

با مداحی: میثم مطیعی

زمان: جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۲۱:۳۰

مکان: ارومیه، بلوار ۷ تیر، جنب ترمینال شهرستان، حسینیه اعظم ثارالله ارومیه

عزاداری شام شهادت امام جعفر صادق (ع)

سخنران: حجت الاسلام سیدحسین آقامیری

با مداحی: میثم مطیعی

زمان: شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بعد از نماز عصر

مکان: قم، حرم مطهر حضرت معصومه (س) شبستان امام خمینی (ره)

کد خبر 6093891 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند
  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • پلیس آمریکا دانش‌آموز مسلح را در محوطه مدرسه کشت
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • معلمان افسران مبارزه در جنگ شناختی امروز
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود