Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: درست است که مصوبه مجلس درباره طرح «حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی» در جلسه علنی با رای استمزاجی جلسه غیر علنی قدری اختلاف داشت، اما هیچ فشاری روی نمایندگان نبود. خبرگزاری میزان - سید نظام الدین موسوی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران گفت: در نشست غیرعلنی طرح یا لایحه ای تصویب نمی‌شود و بر اساس قانون، مصوبه مجلس در نشست علنی و در منظر مردم پس از ایراد نظرات موافق و مخالف انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این نماینده مجلس با بیان اینکه در جلسات غیرعلنی موضوعات مختلف جهت تمهید اندیشی اولیه مطرح می‌شود، گفت:ممکن است ما در جلسات غیر علنی یا حتی لابی‌های مجلس استمزاج کنیم. رای گیری استمزاجی در مجلس همیشه هست. فرض کنید ممکن است در آستانه معرفی وزرا به مجلس رابطین دولت از نمایندگان استمزاج کنند و وزیری در استمزاجی ۱۰۰ رای بیاورد، اما در صحن مجلس و بعد از صحبت‌های مخالف و موافق ۵۰ یا ۱۵۰ رای بیاورد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه نظر استمزاجی نمایندگان نه حجت است و نه به لحاظ حقوقی اعتبار دارد، افزود: بر خلاف آنچه بیان می‌شود که مجلس طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی را تصویب کرده این طرح تصویب نشده بود و آنچه چندی قبل تصویب شد شیوه بررسی این طرح بود که طبق اصل ۸۵ اختیار خود را به کمیسیون مشترک بدهیم.

وی اضافه کرد: در جلسه غیر علنی صبح امروز با توجه به اینکه در افکار عمومی مباحث مختلفی مطرح بود، نظرات موافق و مخالف بیان شد و استمزاجی از نمایندگان صورت گرفت، اما آنچه در دستور کار مجلس بود در صحن علنی مطرح شد. نمایندگان موافق و مخالف صحبت کردند و رای گیری شد، در رای گیری پیشنهاد نمایندگان برای برگرداندن شیوه بررسی طرح از اصل ۸۵ به صحن رای نیاورد.

وی اضافه کرد: درست است که مصوبه مجلس در جلسه علنی با رای استمزاجی جلسه غیر علنی قدری اختلاف داشت، اما هیچ فشاری روی نمایندگان نبود. ترکیب مجلس و تعداد نمایندگان مجلس در تغییر است. ضمنا در مباحثی که صبح مطرح شد اینطور نبود که زمان طولانی از آن مطالب بگذرد. ما بعد از جلسه غیر علنی وارد جلسه علنی شدیم و حتی نمایندگان برای تنفس هم بیرون نیامدند، اما به هر حال ایده‌ها و مطالب جدیدی مطرح شد بطور طبیعی رای تعدادی از نمایندگان تغییر کرده و البته تغییر غیر قابل توجهی هم نبوده است. در هر حال آنچه که مبنای قانونی دارد همان چیزی است که در صحن علنی تصویب شد.

نماینده تهران با بیان اینکه نمی‌شود درباره این طرح عجولانه تصمیم گرفت،گفت: در صحن علنی نمی‌شود از نگاه کارشناسان استفاده کرد. تدبیر اندیشیده شده و تاکید رئیس مجلس این بود که نخبگان و صاحب نظران دعوت شوند و نظرات آن‌ها شنیده شود و مشروح مذاکرات هم به اهالی رسانه و افکار عمومی منتقل شود. 

این نماینده مجلس در ادامه درباره زمان معرفی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم نیز گفت: هر زمانی در این باره اعلام شود گمانه زنی است. طبق ماده ۲۰۲ آئین نامه داخلی مجلس رئیس جمهور تا دو هفته بعد از مراسم تحلیف زمان دارد که وزرا را به مجلس معرفی کند. پنجشنبه روز تحلیف رئیس جمهور بوده و هنوز یک هفته نشده، ولی با توجه به تاکید رهبری در خصوص ضرورت تسریع در شکل گیری دولت ایشان گفته لیست را قبل از پایان موعد دو هفته‌ای ارسال می‌کنیم؛ بنابراین پیش از پایان دو هفته لیست به ما واصل می‌شود.

موسوی اضافه کرد: اینکه لیست کابینه چه زمانی ارائه می‌شود را فقط دولت و شخص رئیس جمهور می‌داند. ما به محض واصل شدن فهرست وزرای پیشنهادی در اولین جلسه علنی آن را اعلام وصول می‌کنیم و هفته اول را به بررسی در کمیسیون‌ها اختصاص می‌دهیم. بر همین اساس اگر لیست امروز یا فردا به مجلس برسد هفته بعد بررسی صلاحیت وزرا در کمیسیون‌ها انجام خواهد شد و احتمال قریب به یقین بررسی صلاحیت وزرا در صحن مجلس به بعد از تاسوعا و عاشورا موکول می‌شود.

انتهای پیام/ برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم جلسه غیر علنی جلسه علنی رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد

نماینده سبزوار گفت: آقای رشیدی کوچی به دروغ طرح صیانت را طرح فیلترینگ عنوان کرد در حالی که این طرح دقیقا نقطه مقابل فیلترینگ بود.

به گزارش خبرآنلاین، جلال رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی، طی روز‌های اخیر در گفت‌وگویی، درباره بررسی طرح صیانت در مجلس یازدهم گفت: «طرح صیانت علنا از دستور کار مجلس خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر این‌که برخی در تلاش هستند هفته آخر مجلس این طرح مورد بررسی قرار گیرد. امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد، زیرا سر منافع مردم معامله کردن با جریانی خاص قطعا به ضرر آن اشخاص خواهد بود.»

در همین راستا، علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس یازدهم، با اشاره به بررسی مجدد طرح صیانت در مجلس گفت: «من درباره این موضوع معطل نیستم، اما بیشترین ظلم را آقای رشیدی کوچی، به مجلس و کشور و نظام جمهوری اسلامی کرد. او به دروغ طرح صیانت را طرح فیلترینگ عنوان کرد در حالی که این طرح دقیقا نقطه مقابل فیلترینگ بود.»

وی گفت: «افرادی مانند آقای رشیدی کوچی که در این زمینه بسیار کج فهم هستند، بیشترین ظلم را به خود فضای مجازی کردند. امروز مشاهده می‌کنیم که فضای مجازی بدون مصوبه مجلس فیلتر است و مردم به سختی از سکو‌های خارجی مانند تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کنند و آسیب‌های به شدت بدی برای مسائل فرهنگی ایجاد کرده است.»

نماینده سبزوار گفت: «از آن طرف رها شدن فضای مجازی، در اعتراضات سال ۱۴۰۱ چقدر به کشور ضرر وارد کرد. حتی امثال آقای رشیدی کوچی طرح صیانت را نخوانده بودند، من در کمیسیونی که ایشان عضو نبود و شرکت کرد، سوال کردم که طرح را خوانده‌اید و پاسخ داد خیر.»

وی افزود: «صرفا این اتفاقات را در کشور به دلیل کار‌های پوپولیستی انجام دادند. فضای مجازی باید قانون‌مند و ضابطه‌مند شود و این موضوع را همه عقلا در دنیا می‌پذیرند. مجلس به دنبال فیلترینگ نبود بلکه به دنبال ضابطه‌مند بود دستگاه‌هایی که به مجلس مرتبط نبودند آن را فیلتر کردند.»

دیگر خبرها

  • مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد
  • مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • اتفاق عجیب در صحن علنی مجلس /نمایندگان به جداول بودجه دسترسی ندارند!
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه