Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@17:23:40 GMT

هزینه ها و ریسک های عمل تعویض مفصل لگن

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۸۹۱۴

هزینه ها و ریسک های عمل تعویض مفصل لگن

خیلی از ما با شنیدن اسم جراحی چهار ستون بدنمان می‌لرزد... - اخبار بازار -

خیلی از ما با شنیدن اسم جراحی چهار ستون بدنمان می‌لرزد. حالا می‌خواهد یک جراحی ساده باشد یا یک فرآیند پزشکی پیچیده، اسم جراحی ترس غیرقابل اجتنابی به دل اکثر بیماران می‌اندازد. این ترس عموما از دو چیز نشأت می‌گیرد، اول از همه بی‌اطلاع بودن از فرآیند جراحی و دوم نداشتن شناخت درست از پزشک.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر خوش این است که ما قصد داریم در این مقاله به صورت اختصاصی درباره عمل تعویض مفصل لگن با شما صحبت کنیم، به گونه‌ای که هم از روند انجام این جراحی آگاه شوید و هم با درمان تحت‌نظر  بهترین جراح لگن ایران، ترستان از این جراحی بریزد.

نگاهی کلی به فرآیند جراحی تعویض لگن

اول از همه بگذارید خیالتان را از یک چیز راحت کنم، آن هم این‌که این جراحی یکی از کم‌ریسک‌ترین جراحی‌های دنیای پزشکی است. طبیعتا انجام این جراحی زیر نظر یکی از بهترین متخصصان جراحی ایران همان ریسک ناچیز باقی‌مانده را هم از بین می‌برد. بخش‌هایی از لگن و استخوان ران هر فرد، در کنار یکدیگر به مفصل لگن بدن افراد شکل می‌دهند.

این ناحیه از بدن ممکن است در اثر شکستگی، رشد ناقص و یا هر اتفاق آسیب‌زننده دیگری نیاز به تعویض پیدا کند. به فرآیند درمانی که به منظور تعویض این قسمت از بدن با پروتز (یا ایمپلنت‌ها) انجام می‌شود، عمل تعویض مفصل لگن می‌گوییم.

از کجا بفهمیم که نیازمند انجام چنین عملی هستیم؟

یکی از فاکتورهایی که موجب ترسیدن افراد از عمل جراحی می‌شود، اضطراب ناشی از بی‌اعتمادی به پزشک است. طبیعتا زمانی که انجام فرآیند جراحی را به بهترین جراح لگن ایران بسپارید این دیوار بی‌اعتمادی فرو می‌ریزد. با این حال صرفا برای از بین بردن دلهره برآمده از امکان انجام جراحی غیرضروری می‌توانید موارد زیر را به عنوان نشانه ضرورت انجام عمل جراحی در نظر بگیرید.

احساس درد شدید در لگن که با انجام فرآیندهای عادی پزشکی و دارو درمانی از بین نمی‌رود. در چنین شرایطی درد در ناحیه لگن به اندازه‌ای است که زندگی روزمره‌تان را مختل می‌کند.خشکی لگن که باعث محدود شدن حرکاتتان و دشواری نشستن می‌گردد.

پس از انجام عمل وضعیت بیمار به چه شکل خواهد بود؟

پس از عمل جراحی، درد ناشی از عمل به کمک مسکن به خوبی کنترل خواهد شد و بسته به فرآیند عمل، طی مدت زمان معینی می‌توانید به زندگی روزمره خود برگردید. طول مدت زمان ریکاوری به میزان زیادی وابسته به مهارت پزشک در انجام عمل جراحی است. با این حال میانگین زمانی که هر بیمار برای ریکاوری نیاز دارد، بین 6 الی 12 هفته است. پس از مدت زمان ریکاوری، میزان درد در لگن شما به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و بسیاری از توانایی‌های حرکتی خود را باز خواهید یافت.

با این حال نباید از لگن تعویض‌شده انتظار داشته باشید که مثل یک لگن عادی و سالم برایتان کار کند. برای مثال ممکن است انجام فعالیت‌های پرفشار مانند دویدن برای مدت طولانی و یا انجام بازی‌هایی مانند بسکتبال زیادی برای لگنتان سنگین باشد. با این حال همچنان می‌توانید از ورزش‌هایی مانند دوچرخه‌سواری و شنا لذت ببرید. هرچه پزشکی که فرآیند جراحی را زیر نظر می‌گیرد حرفه‌ای‌تر باشد، طیف فعالیت‌هایتان پس از انجام عمل گسترده‌تر خواهد بود.

آیا امکان انجام همزمان جراحی‌های تعویض مفصل لگن و تعویض مفصل زانو وجود دارد؟

به طور کلی، خیر. اگرچه فرآیند‌های‌ این دو جراحی شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند و هیچ کدامشان هم در دسته جراحی‌های سنگین قرار نمی‌گیرند، اما امکان انجام همزمان این جراحی‌ها وجود ندارد.

 

چه در فرآیند جراحی تعویض مفصل لگن و چه در فرآیند  جراحی تعویض مفصل زانو، غضروف و میزان کمی از استخوان مفصل خراشیده می‌شود و قسمت خراشیده‌ شده با فلزاتی از جنس تیتانیوم و یا کبالت کروم جایگزین می‌گردد. درصد موفقیت جراحی‌های تعویض مفصل زانو و لگن بالا است و اگر پزشکتان کاردرست باشد، نتیجه کار صد در صد فوق‌العاده خواهد بود.

ریسک‌های ناشی از انجام عمل تعویض مفصل لگن

همان‌طور که گفتیم عمل تعویض مفصل لگن یکی از کم‌ریسک‌ترین جراحی‌های پزشکی است. با این حال اگر پزشکتان را درست انتخاب نکنید، در معرض بروز ریسک‌های متعددی از جمله به وجود آمدن لخته خونی، عفونت، شکستگی، در رفتن استخوان، آسیب‌های عصبی، نرم شدن مفصل و یا حتی تغییر در اندازه پا مواجه خواهید شد.

یک پزشک متخصص حرفه‌ای می‌داند که چطور با رعایت ملاحظات لازم قبل از شروع جراحی، حین فرآیند جراحی و پس از به اتمام رسیدن این فرآیند، امکان بروز هرکدام از این عوارض را از بین ببرد. توصیه ما به شما این است که پیش از انجام جراحی، حتما از مشورت سایر پزشکان حرفه‌ای ایران نیز بهره‌مند شوید. جدای از دریافت مشاوره، اگر بتوانید خود فرآیند جراحی را هم زیر نظر بهترین فوق تخصص لگن ایران انجام دهید که دیگر عالی خواهد شد.

توجه داشته باشید که در صورت شکست خوردن جراحی اول، هزینه جراحی دوم برای تعویض مفصل لگن بالاتر خواهد رفت و در ضمن آن ریسک‌های جراحی نیز افزایش پیدا می‌کنند. بنابراین شرط دریافت مشاوره پیش از جراحی را به هیچ عنوان از خاطر نبرید و آن را به عنوان روال عادی پیش از عمل بپذیرید.

هزینه عمل تعویض مفصل لگن نباید مانع از بهره‌مندی شما از درمان استاندارد شود

چه در بیمارستان‌های دولتی و چه در بیمارستان‌های خصوصی،  هزینه عمل تعویض مفصل لگن  بیش از هرچیزی به میزان پوشش بیمه شما بستگی دارد. بیمه‌های تامین اجتماعی، بیمه‌های سلامت و بیمه‌های روستایی بهزیستی که تمام بیمارستان‌های دولتی از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند، هزینه عمل تعویض مفصل لگن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.

با این حال با توجه به شلوغی بیمارستان‌های دولتی و پر بودن نوبت‌هایشان، خیلی‌ها ترجیح می‌دهند که کار جراحی‌شان در بیمارستان‌های خصوصی انجام بگیرد. به طور کلی هزینه این جراحی فارغ از هزینه انجام فرآیند عمل وابسته به قیمت مفصل و پروتز است. بنابراین هزینه عمل جراحی می‌تواند بسته به نوع پروتز استفاده‌شده تغییر کند. مهم این است که بتوانید با مناسب‌ترین هزینه، جراحی خود را نزد بهترین فوق تخصص لگن ایران به انجام برسانید. شاید این جمله در ابتدا کمی به دور از واقعیت به نظر برسد اما ما این قضیه را برایتان ممکن کرده‌ایم.

 


دکتر مهدی شهرستانی فوق تخصص زانو و لگن یکی از متبحرترین ارتوپد های شهر تهران می باشد. دکتر شهرستانی با پشت سر گذاشتن سالیانه صدها عمل موفقیت آمیز به یکی از با تجربه ترین و به حق، حاذق ترین پزشکان در این زمینه مبدل گشته است.

شما می توانید جهت آگاهی از میزان رضایت بیماران دکتر شهرستانی از تشخیص بیماری، عمل های جراحی و روند درمانشان به اینستاگرام ایشان و یا بخش نظرات سایت ایشان به آدرس doctorshahrestani.com مراجعه نمایید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عمل تعویض مفصل لگن فرآیند جراحی انجام عمل لگن ایران هزینه عمل عمل جراحی جراحی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۸۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد

به گزارش قدس خراسان،متخصص جراحی مغز و اعصاب در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور گفت: آقایی ۴۱ ساله با شکایت افت هوشیاری به اورژانس مرکز مراجعه کرد و پس از معاینه اولیه و با توجه به شرح حال اخذ شده و اقدامات تشخیصی صورت گرفته، تشخیص خونریزی مغزی به دنبال آنوریسم مغزی داده شد که بلافاصله بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت.
دکتر معراج فروغی اصل با اشاره به اینکه این نوع بیماران در گذشته برای معالجه به مشهد اعزام می‌شدند، افزود: انجام عمل جراحی درمان خونریزی جزء عمل‌های پرخطر بوده و آمار مرگ و میر آن بسیار بالاست، اما این عمل جراحی در بیمارستان حکیم به طور موفقیت‌آمیز انجام و بیمار با وضعیت عمومی مناسب و بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شد.
وی تصریح کرد: به همت مسئولین بیمارستان امکانات و تجهیزات لازم برای انجام عمل‌های مشابه و مراقبت‌های ویژه از این بیماران در این مرکز مهیا شده است و همشهریان و بیماران نیازمند دیگر نیازی به مراجعه به مشهد و سایر استان‌ها ندارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • اوسمار مقصر حذف پرسپولیس را اعلام کرد
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد
  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟
  • علت اصلی سفت شدن و درد مفاصل کشف شد