Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران تفاهمنامه همکاری جهاد دانشگاهی با مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران، عصر دیروز ۱۸ مردادماه در این واحد، منعقد شد.

نشست حجت‌الاسلام جواد فلاح، مدیر مر کز خدمات حوزه‌های علمیه مازندران با محمدرضا شافعیان، رئیس جهاد دانشگاهی مازندران در راستای انعقاد تفاهمنامه با محوریت موضوع‌های همکاری در عرصه سلامت (تشخیص و درمان) فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، اشتغال و کارآفرینی عصر دیروز ۱۸ مردادماه در این واحد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست محمد رضا شافعیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، گفت: در عرصه فرهنگی این واحد آمادگی دارد تا همه تجارب فرهنگی و اجتماعی خود را برای بهره‌مندی حوزه علمیه به اشتراک گذارد.
وی افزود: خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) و خبرگزاری دانشجویان ایرن (ایسنا) دو رسانه قدرتمندی است که می‌تواند در انعکاس اخبار، فعالیت‌ها و نیز نشر دیدگاه‌های معارفی و آثار پژوهشی حوزه‌های علمیه استان مفید باشد.

شافعیان تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با داشتن مرکز علمی کاربردی و نیز مراکز آموزش‌ی کوتاه مدت در زمینه آی. تی. هنری، طب اسلامی، فوریت‌های پزشکی، داروشناسی و ... در شهرهای تنکابن، آمل، بابل، بابلسر، قائمشهر، ساری و بهشهر می‌تواند در آموزش آکادامیک حوزویان نیز برنامه‌ریزی کند.

وی با بیان اینکه در حوزه توانمندسازی و اشتغال، مسیر اقتصادی کردن فعالیت‌ها را به خانواده‌ها نشان می‌دهیم، افزود: با هدایت شغلی افراد می‌توانیم کسب و کار خرد و خانگی آن‌ها را رونق دهیم.

شافعیان گفت: مرکز خون بندناف جهاد دانشگاهی با تخفیف مناسب در قالب یک تفاهمنامه می‌تواند خدمات خوبی در ارتقای سلامت کارکنان و خانواده حوزه علمیه در استان ارائه کند.
وی با بیان اینکه، خدمات جهاد دانشگاهی به قشر روحانیت ماندگار و مایه خیر و برکت است، افزود: در حوزه چاپ و نشر کتاب، انتشارات جهاد دانشگاهی آماده چاپ آثار علمی و دانشگاهی استادان حوزوی است.

در ادامه حجت‌الاسلام فلاح مدیر مر کز خدمات حوزه‌های علمیه مازندران گفت: این مرکز به بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از طلبه خدمات ارائه می‌کند که مجموعه این افراد با خانواده‌هایشان بالغ بر ۱۵ هزار نفر هستند.

وی با بیان اینکه، همه کسانی که در حوزه علمیه پذیرش می‌شوند از سلامت جسمی، روحی و روانی برخوردار هستند، افزود: دوره مشاوره قبل و بعد از ازدواج و تحصیلات، تشویق طلبه‌های ممتاز و نیز پیشگیری و درمان در حوزه سلامت از اقدامات مرکز خدمات پشتیبانی حوزه علمیه استان است.

فلاح با بیان اینکه آموزش کمک‌های اولیه سلامت برای حوزویان باید انجام شود، بیان کرد: سال گذشته برای ۱۱۳ نفر از خانواده‌های حوزه علمیه اشتغالزایی شد و در نظر داریم این آمار در پایان امسال به ۳۱۳ نفر برسد.

در ادامه حجت‌الاسلام ابراهیمی، معاون سلامت حوزه علمیه با بیان اینکه مرکز خدمات هر استان یک شعبه دارد، گفت: جهاد دانشگاهی با رشته‌های آموزشی وکاربردی خود می‌تواند نقش موثری در ارتقای سلامت روحی و افزایش حس اعتماد به نفس جوانان حوزوی داشته باشد.

وی افزود: شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌های فرهنگی حوزه علمیه را تحت تاثیر قرار داده و امیدواریم با همکاری با معانت فرهنگی جهاد دانشگاهی بتوانیم فعالیت‌های مشترکی را در این راستا دنبال کنیم.

در ادامه سیده زینب تقوی معان فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران اظهار کرد: طلاب برای بروز کردن توانایی‌های خود بهتر است با برخی آموزش‌ها و خدمات جهاد دانشگاهی آشنا شوند.

وی افزود: در حوزه فرهنگی، مرکز امام و انقلاب، هر ساله به صورت کشوری با عنوان اردوی «طریق جاوید» دانشجویانی را انتخاب و در این اردو همراهی می‌کند.

تقوی گفت: برگزاری اردوی «ایران مرز پرگوهر» با هدف نهادینه کردن شعار «ما می‌توانیم»، فعالیت «مرکز نوع ب» در راستای تولید محتوای مجازی قرآنی، برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی به زبان فارسی و انگلیسی، چاپ کتاب اساتید حوزه علمیه، خبرگزاری ایکنا و ایسنا و مرکز افکار سنجی از دیگر ظرفیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی است.

لازم به ذکر است، در پایان این نشست دو طرف تفاهمنامه همکاری را در موضوعات ذکر شده امضا و بر اجرای هر چه زودتر و دقیق آن تأکید کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری حوزه علميه جهاد دانشگاهی مازندران جهاد دانشگاهی علمیه مازندران مرکز خدمات خدمات حوزه حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دبیرخانه جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری مازندران، راه یافتگان گروه‌های نمایشی به مرحله استانی جشنواره را معرفی کرد.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار "این صحنه خانه‌ماست" در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را: سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیات داوران، گروه‌های نمایشی: دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی: ناهید دادخواه از ساری – نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی: محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس- نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی: محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه- نمایش جادوی سیاه به کارگردانی: سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی: رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

دیگر خبرها

  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • آیت الله کوهستانی، ستاره آسمان فقاهت ایران
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی