Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@10:32:36 GMT

عربستان| اعتصاب غذای یک فعال سعودی در زندان

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۹۱۸۵

عربستان| اعتصاب غذای یک فعال سعودی در زندان

یک زندانی سیاسی در اعتراض به شرایط ناگوار در زندان آل سعود دست به اعتصاب غذا زد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلیج الجدید،«محمد القحطانی» دانشگاهی و فعال سعودی که در زندان‌های عربستان سعودی محبوس است، به دلیل بدرفتاری‌هایی که در زندان علیه او صورت می‌گیرد، اعتصاب غذا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مها القحطانی» همسر محمد القحطانی در توئیتی نوشت که همسرش امروز اعتصاب غذا کرده است.

وی تاکید کرد که اعتصاب غذای همسرش به دلیل بدرفتاری ، محرومیت او از کتابهایش به مدت یک سال و محروم کردن او از ارتباط با خانواده‌اش بوده است.

عربستان| دستگیری 207 مسئول ارشد سعودی به اتهام فساداحکام سنگین دادگاه سعودی علیه فلسطینی‌ها، خوش‌خدمتی بن‌سلمان به اسرائیلاقدام شاهزادگان سعودی برای شکایت از بن سلمان در آمریکا

مها در ادامه افزود: مقامات سعودی تعدادی از بیماران روانی را که نیاز به بیمارستان دارند نه زندان ، در کنار همسرش نگهداری می‌کنند.

محمد القحطانی 55 ساله یک فعال سعودی و یکی از اعضای موسس جمعیت حقوق مدنی و سیاسی(حسم) به شمار می‌رود. وی در سال 2013 بازداشت و حکم 15 سال حبس برای وی صادر شد.

این اولین بار نیست که القحطانی دست به اعتصاب غذا می زند، او دسامبر گذشته به همین دلیل فعلی دست به اعتصاب غذا زد.

محمد القحطانی به همراه 30 نفر دیگر در دسامبر گذشته اعتصاب غذای خود را در زندان الحائر آغاز کردند و به دنبال این موضوع کاربران سعودی در فضای مجازی نیز با به راه انداختن هشتگ‌های مختلف ، حمایت خود را از زندانیانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند اعلام کردند و از مقامات سعودی خواستند این فعالان حقوقی و سیاسی را هر چه سریع‌تر آزاد کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دست به اعتصاب غذا محمد القحطانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۹۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تابستان گذشته کریم بنزما با تصمیم خود برای جدایی از رئال مادرید، بسیاری را شگفت زده کرد. این احساس زمانی بیشتر شد که او به تعداد زیادی از ستاره‌هایی که عازم عربستان سعودی بودند، پیوست و با الاتحاد قرارداد امضا کرد.

برنده توپ طلای 2022 فصل آسانی را پشت سر نگذاشته است، چون مصدومیت به خصوص در آخرین فصل حضور او در رئال مادرید، اجازه نداد پتانسیل خود را به صورت کامل نشان دهد.

بنزما در طول فصل جاری چند مرتبه به مادرید سفر کرده و اکنون باشگاه الاتحاد نیز تایید کرده که او دوباره این کار را انجام داده است. در بیانیه‌ای رسمی، آن‌ها تایید کردند که بنزما در حال گذراندن برنامه درمانی‌اش در کمپ تمرینی رئال مادرید است.

متخصصان پزشکی دو باشگاه به طور منظم در ارتباط هستند و هدف آن‌ها کمک به بهبود هر چه بهتر این بازیکن فرانسوی است. بنزما تا هفته آینده در رئال مادرید خواهد ماند و در آن زمان به عربستان سعودی برمی‌گردد تا برای 5 بازی آخر فصل در دسترس باشد.

نکته جالب زمان حضور بنزما در رئال بوده که  با مرحله نهایی لیگ قهرمانان اروپا مصادف شده است؛ مطمئنا کارلو آنچلوتی و شاگردانش این روزها چند مرتبه با بنزما که روزگاری کاپیتان ارزشمند آن‌ها بوده، رو به رو شده و گفتگوهای مختلفی خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد