Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های آب و فاضلاب استان خوزستان از سال ۱۳۹۴ تا پایان شهریور ماه۱۳۹۹ در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با ۱۷۴ رای موافق با تحقیق و تحفحص موافقت کردند.

پیش از رای گیری «عبدالجلال ایری» سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در سخنانی گفت: در اجرای ماده (۲۱۲) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، در ابتدا اطلاعات واصله از دستگاه‌های اجرایی در اختیار متقاضیان تحقیق و تفحص قرار گرفت و نظر به اظهار متقاضیان مبنی بر عدم کفایت اطلاعات ارائه شده کمیسیون، موضوع در میسیون با حضور ۱۸ نماینده عضو و متقاضیان تحقیق و تفحص مطرح و پس از استماع نظرات طرفین، ضرورت انجام تحقیق و تفحص در محورهای ذیل به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره محورهای تحقیق و تفحص گفت: سازمان بنادر و دریانوردی مشمول مقررات قانون محاسبات عمومی کشور و آئین نامه معاملات دولتی نمی باشد و بنابر گزاراشات و خبرهای واصله تخلفات و سواستفاده هایی در این سازمان محتمل است.

نماینده مردم کردکوی، بندر ترکمن و افزود: نحوه و کیفیت برگزاری جلسات شورای عالی سازمان و تصمیمات گرفته شده، بررسی نحوه استفاده اختیارات اعضای هیات عامل در واگذاری های بدون ترک تشریفات بویژه ماده ۳۱ آیین نامه معاملات این سازمان و سومدیریت و کم کاری های این سازمان در حوزه فناوری اطلاعات و بررسی کارشناسی هزینه های انجام شده طی مدت ۲سال گذشته از محورهای تحقیق و تفحص است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: بررسی نحوه انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری شرکت های فعال در بندرشهید رجایی و ابهامات مطرح شده درباره اختصاص سهمیه رانتی به برخی شرکت های خاص بدون سابقه مرتبط و سرمایه گذاری در بنادر، بررسی چگونگی پرداخت پاداش های سالیانه به اعضای هیات عامل و مدیران سازمان،  بررسی شرایط اهلیت و رقابت پذیری در قراردادهای واگذاری ها و اپراتورهای بنادر و بررسی عملکرد سازمان بنادر در فرآیند اجرایی قانون شناسایی کالاهای متروکه از دیگر محورهایی است که در تحقیق و تفحص به آن تاکید شده است.

ایری درباره دیگر محورهای تحقیق و تفحص خاطرنشان کرد: بررسی سفرهای خارجی مدیران سازمان به لحاظ ضرورت و هزینه‌های مترتب آن، بررسی و نحوه فرآیند در تسهیلات ارائه شده از محل وجوه اداره شده، بررسی پرداخت تسهیلات و رفاهیات به اعضای هیات عامل و مدیران سازمان، بررسی عملکرد مالی و اجرایی سازمان در حفظ و حراست بیت المال و نحوه واگذاری اراضی ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری پس کرانه بندرشهیدرجایی از دیگر محورهایی است که در تحقیق و تفحص آمده است.

پربیننده ترین بررسی طرح «صیانت» طبق اصل ۸۵لغو شد؟ حقوق سربازان کاهش یافته است؟ لیست وزرا امشب یا فردا تقدیم مجلس می‌ شود / تا پایان هفته آینده کار رأی اعتماد به پایان خواهد رسید بررسی لیست پیشنهادی دولت سیزدهم در فراکسیون انقلاب دستور قالیباف برای تشکیل فوری جلسه ویژه کرونا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آب و فاضلاب تحقیق و تفحص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه امروز نمایندگان مجلس با رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان اظهار کرد: در این جلسه اعتبارات خوبی برای بیمارستان‌های سطح استان دریافت شد.

وی با بیان اینکه در زمینه بازسازی فاضلاب اصفهان نیز بحث و بررسی صورت گرفت، ادامه داد: در این زمینه نیز تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی در قالب ماده ۵۶ مصوب شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیگیری در جهت خدمت‌رسانی مسائل آموزشی، بهداشتی و درمان و.... در دستور کار است.

کد خبر 6095004

دیگر خبرها

  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • بررسی عملکرد شعب محاکم عمومی و انقلاب استان کرمانشاه
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان