Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز سه شنبه در جلسه فوق العاده کرونا به مناسبت شروع اقامه عزای اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: باید مجالس عزاداری در فضاهای باز و با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی با حفظ فاصله اجتماعی، ماسک و همچنین تعداد محدود افراد برگزار شود.

وی با بیان اینکه سلامت جان مردم اولویت اصلی است، افزود: نوع کرونای کنونی بسیار خطرناک تر و مرگبارتر از انواع گذشته است که مردم و هیات های مذهبی باید آن را جدی تر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام تاکید کرد: تمام مراسم های مذهبی این دهه بجز مصلی شهر ایلام باید در فضای باز برگزار و حق برگزاری مراسمات در فضاهای مسقف را ندارند و همچنین زنجیرزنی و هیات گردانی شبانه در خیابان ها ممنوع و حسینیه ها، تکایا و مساجد نباید برای مراسم های هیات ها باز باشد.

نوذری اضافه کرد: تمام برنامه های هیات ها باید از ساعت ۲۲ شب به مدت یک و نیم ساعت برگزار و در شب های تاسوعا و عاشورا این زمان تا ساعت ۲۴ تمدید می شود و برنامه های خارج از این زمان ها ممنوع و موجب برخورد قاطع با هیات های متخلف است.

وی از پلیس راهنمایی و رانندگی خواست: جرایم تردد شبانه در ساعت های مشخص این دهه را به ساعت ۲۴ شب کاهش دهد و هر گونه تردد از ساعت ۲۴ شب به بعد در این دهه مشمول جریمه خواهد بود.

استاندار ایلام افزایش تعداد واکسیناسیون روزانه به پنج هزار دُز و بیشتر را از دیگر برنامه های مهم استان برشمرد و تاکید کرد: باتوجه به تعداد جمعیت استان، احتمال برگزاری کنگره اربعین و شهدا باید با ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای افزایش ویژه سهمیه واکسیناسیون مردم و بازنگری در سن مردم استان برای دریافت واکسن مکاتبه و رایزنی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام هم گفت: همه هیات های مذهبی، هیات امنای مساجد و مداحان از مدت ها قبل از شروع ماه محرم نسبت به وضعیت کرونا توجیه شده اند و همچنین گروه هایی برای نظارت بر عملکرد دستجات عزاداری در سطح استان تشکیل شده است تا نسبت به عملکرد هیات های مذهبی در خصوص مصوبه های ستاد کرونا نظارت داشته باشند.

حجت الاسلام محمد فتاحی یادآور شد: از هیات های مذهبی خواسته شده از ۵۰ درصد ظرفیت و نیروی خود استفاده کنند و فعالیت تمام هیات های خواهران نیز تعطیل شده و در کل استان ۶۰۰ هیات اجازه فعالیت دارند.

وی افزود: هرچند به همه هیات ها استفاده از ماسک تاکید شده است، اما توزیع ماسک در بین این هیات ها در دستور کار قرار دارد که طبق مصوبه ستاد کرونا جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و سپاه تامین ماسک برای هیات ها را بر عهده دارند.

فتاحی از همه شهرداری ها و دهیاری های سراسر استان خواست تا تبلیغات محیطی ایام ماه محرم را انجام دهند تا فضای بصیری جامعه متناسب با این ایام باشد.

برچسب‌ها ایلام ویروس کرونا ماه محرم محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ویروس کرونا ماه محرم ایلام ویروس کرونا ماه محرم محدودیت های کرونا هیات های مذهبی هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است

حجت الاسلام علی چراغی پور سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام در نشست هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، اظهار کرد: ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه با انگیزه و عواطف مذهبی و فرهنگ سازی برای تعظیم شعائر الهی در دهه کرامت از رویکرد‌های محوری اجرای برنامه‌ها خواهد بود.

به گفته وی، استفاده از ظرفیت نخبگان، تبیین ارزش‌های معنوی، نشر فرهنگ رضوی و ترویج فرهنگ اسلامی و ارزش‌های دینی و انقلابی از دیگر اهداف برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در استان است.

وی افزود: در این راستا ایجاد یکپارچگی و هماهنگی میان دستگا‌های عضو ستاد دهه کرامت در جهت تحقق اهداف مورد نظر از اهمیت زیادی برخوردار است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام خاطرنشان کرد: آیین‌های گرامیداشت ولادت حضرت معصومه (س) و بزرگداشت روز دختر، تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه، بزرگداشت احمد ابن موسی (ع) و ولادت حضرت امام رضا (ع) در قالب ویژه برنامه‌های مختلف در سطح برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور کاروان خدام رضوی و برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در مناطق مختلف استان، گفت: در راستای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت از ظرفیت نهاد‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و مردمی، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، موسسات و مراکز فرهنگ و قرآنی و پایگاه‌های مقاومت بسیج استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • این پز اجتماعی میلیون ها تومان برای افراد آب می خورد | سگ گردانی و درآمد میلیونی داگ واکرها
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است