Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار مشهد گفت: افزایش آمار فوت‌شدگان ناشی از فاجعه کرونا در مشهد منجر به کمبود تابوت و آمبولانس در این کلانشهر شده است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا هاشمی در مشهد پس از بازدید از بهشت رضوان مشهد (غسالخانه قبرستان بهشت رضای این شهر)، در خصوص وضعیت حاکم بر این مکان اظهار کرد: نگرانی‌هایی برای مردم در خصوص امکانات اولیه در این مجموعه وجود دارد که شاید از نگاه برخی افراد سطحی، اما برای مردم مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار مشهد بابیان اینکه کسانی که برای گرفتن پیکر عزیزانشان به این آرامستان مراجعه می‌کنند چند ساعت معطل می‌شوند، افزود: بر همین اساس نیاز به سایبان، صندلی و آب شرب برای آن‌ها بود که با برنامه‌ریزی انجام‌شده این ادوات برای استفاده مراجعه‌کنندگان تأمین شد.

وی بابیان اینکه افزایش آمار فوت‌شدگان ناشی از فاجعه کرونا در مشهد منجر به کمبود تابوت و آمبولانس در این کلان‌شهر شده است، ابراز کرد: با تدابیر اتخاذشده کمبود آمبولانس و تابوت تا حدودی برطرف شده است.

هاشمی یادآور شد: در خصوص انباشت اجساد در بیمارستان‌ها نگرانی‌هایی وجود داشت که با هماهنگی‌های انجام‌شده اجساد شب گذشته جهت تغسیل به بهشت رضوان منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۲ درصد بستری‌شدگان کرونا در مشهد مربوط به خارج از استان و بیشتر از استان‌های جنوب شرقی کشور است، افزود: بیماران کرونایی خارج از استان که در بیمارستان‌های مشهد فوت می‌کنند، باید با رعایت پروتکل‌ها در بهشت رضوان مشهد شست‌وشو و سپس برای اعزام به شهرستان محل سکونتشان تحویل خانواده آنان شود.

درحالی‌که آمارهای غیررسمی حکایت از سه‌رقمی شدن فوتی‌های ناشی از کرونا در مشهد دارد، اما فرماندار این شهر اذعان کرد: روز گذشته ۴۲ نفر در مشهد براثر کرونا فوت کردند که مهم‌ترین علت افزایش تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان در مشهد مربوط به دورهمی، رعایت نکردن پروتکل‌ها و سفرهای ماه ذی‌الحجه بوده است.

فرماندار مشهد بابیان اینکه تاکنون تعدادی از دفاتر رسمی ازدواج و طلاق به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند، تأکید کرد: باکسانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند برخورد قضائی انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: در حوزه سفر به مشهد از طریق خطوط ریلی کاهش ۵۲ درصدی و در خطوط هوایی نیز کاهش داشتیم.

منبع: فارس

کد خبر 513648

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فرماندار مشهد فاجعه کرونا در مشهد بهشت رضوان بستری شدگان کرونا در مشهد اوضاع وخیم کرونا در مشهد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کرونا در مشهد پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در جاده‌های زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ تقی‌لو گفت: در پی وقوع ۲ حادثه رانندگی، ۲ دستگاه سواری پژو در کیلومتر ۶۸ اتوبان تبریز - زنجان و ۲ دستگاه پژو هم در سه‌راهی ماهنشان با یکدیگر برخورد کردند.

وی از مصدومیت ۱۵ نفر بر اثر حادثه رانندگی مذکور خبر داد و افزود: تکنسین‌های اورژانس با ۳ کد آمبولانس درلیک، اتوبوس آمبولانس و ایده‌لو برای امدادرسانی به مصدومان به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان با بیان اینکه ۳ مصدوم توسط کد‌های درلیک و ایده‌لو به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان انتقال داده شدند،  ۱۲ مصدوم نیز با اتوبوس آمبولانس به این بیمارستان منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • مشهد با کمبود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه است
  • ۲ تصادف در زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت
  • تصادف در جاده‌های زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت
  • ۱۵ مصدوم در دو حادثه رانندگی در زنجان
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • ربیعی سرمربی پایه‌های ذوب‌آهن شد!
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد