Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه کامیون‌داران هزینه اضافی تحت عنوان پشت بارنامه درخواست می‌کنند که هزینه تولید را افزایش می‌دهد، گفت: حتی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم قیمت مرغ از کیلویی ۶۰ هزار تومان فراتر نمی‌رود. محمد یوسفی رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور گفت: دولت تصویب کرده مرغداران مرغ زنده را کیلویی 17100 تومان بفروشند، اما این را بر اساس آنالیز تحویل نهاده دولتی انجام داده است، در حالی که اکنون مرغداران تنها 60 درصد نیاز خوراک خود را به نرخ دولتی تحویل می‌گیرند و بقیه را از بازار آزاد به قیمت‌های سرسام آور تهیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور با بیان اینکه مرغداران از 5 کیلوگرم خوراکی که نیاز دارند تنها 3 کیلو را به نرخ دولتی تهیه می کنند، افزود: در حالی خوراک مورد نیاز را از بازارهای سیاه می خرند که قیمت‌های آنها هم روز به روز در حال افزایش است.

وی در پاسخ به اینکه قیمت تمام شده تولید یک کیلو مرغ چقدر است، گفت: اکنون قیمت ها روزانه در حال تغییر است هر روز نرخ های جدید نهاده در بازار هست و اینها روی قیمت تمام شده تاثیر دارد، علاوه بر آن طی چند ماه اخیر هزینه‌های نگهداری تاسیسات مرغداری بیش از 10 برابر شده است، اگر یک وسیله ای خراب شود و یا مجبور به تعمیر و تعویض باشیم هزینه ها عجیب بیشتر شده است.

یوسفی به برخی هزینه های غیر رسمی که از سوی کامیون داران به مرغداری ها تحمیل می شود نیز خبر داد و گفت: برای حمل کامیون از بنادر به مرغداری ها مثلا کیلویی 300 تومان طبق بارنامه با کامیون های صحبت می‌کنیم که آنها زنگ می‌زنند و می‌گویند اگر 200 تومان هم اضافه تر می‌دهی می‌آوریم که تحت عنوان « پشت بارنامه» بین آنها مرسوم است.

وی تصریح کرد که همه این ها هزینه تمام شده تولید را افزایش می دهد و دولت باید فکری به این هزینه ها بکند تا سود تولید کنندگان تامین شود و گرنه تولید در ادامه کاهش می‌یابد.

رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور در پاسخ به اینکه آیا تولید در روزهای اخیر کاهش یافته است، گفت: مرغداران به دلیل اینکه نهاده به موقع به آنها نمی‌رسد مرغ را با وزن کمتری عرضه می‌کنند که اینها طبعا روی تولید کل کشور تاثیر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: ظاهرا مهلت ارز 4200 تومانی که برای واردات نهاده اختصاص می یابد تا پایان شهریور است، بنابراین دولت باید تصمیم بگیرد که چگونه با ارز نیمایی یا ارز آزاد وضعیت تولید را کنترل کند.

وی در پاسخ به اینکه برخی می گویند که وضعیت تولید مرغ در کشور به اندازه ای اسفناک است که احتمالا در ماه های آینده قیمت به کیلویی 100 هزار تومان برسد، گفت: چنین چیزی را قبول ندارم، اما دولت باید به فکر تامین نهاده های دولتی مرغداران باشد چرا که قیمتی که برای آنها تعیین کرده به شرط تحویل نهاده به نرخ دولتی است.

رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور تاکید کرد که حتی با حذف ارز 4200 تومان قیمت مرغ بازار بیش از 60 هزار تومان در کیلو نمی‌شود.

/فارس برچسب ها: کامیون‌داران ، مرغدار ، هزینه تولید لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OuS

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کامیون داران مرغدار هزینه تولید کامیون داران هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۹۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»

به گزارش خبرنگار مهر، هر گاه حجم و میزان کالایی در بازار بیش از نیاز باشد و کاهش قیمت‌ها موجب زیان تولیدکننده شود دولت ورود کرده و کالاهای مازاد را از سطح بازار جمع‌آوری می‌کند.

ایران در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ به خودکفایی رسیده و در این زمینه می‌تواند درآمدزایی ارزی داشته باشد. ظرفیت کشور در تولید گوشت مرغ سالانه ۳ میلیون تن بوده که این آمار ضمن تأمین داخل می‌تواند بازار صادراتی را برای اقتصاد کشور به ارمغان آورد. مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر ورود محصولات کشاورزی بر بازارهای جهانی گفته، وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به بازارهای بین‌المللی مرغ مورد تاکید قرار داده است. بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

علی ابراهیمی وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مرغ داخل را مقطعی و برای تکمیل ذخایر راهبردی عنوان کرد و نقش اصلی تنظیم و تثبیت بازار را گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازار بین‌المللی دانست. به گفته وی، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار صادراتی است. در دنیا صادرات مورد حمایت دولت‌ها بوده و به شکل‌گیری اولیه آن یارانه تعلق می‌گیرد. این اتحادیه هم در سایه حمایت در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه می‌تواند حضور خود را در بازار کشورهای همسایه تثبیت کند.

تلاش برای بازار سازی

قیمت هر کیلو گرم مرغ سال گذشته ۷۳ هزار تومان تعیین شد که این عدد بین ۷۸ تا ۹۵ هزار تومان در نوسان بود. در مقطعی با کاهش حجم جوجه‌ریزی قیمت گوشت مرغ به حدود ۱۰۰ هزار تومان رسید که با ورود وزارت جهاد کشاورزی و رساندن جوجه‌ریزی به بیش از ۱۵۰ میلیون قطعه آرامش به بازار گوشت مرغ بازگشت.

در حال حاضر هنوز قیمت جدید تعیین نشده و هر کیلو گرم گوشت مرغ به مبلغ ۷۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در ادامه شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال در حال خدمات رسانی به زنجیره مرغداری کشور است.

به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، صنعت مرغداری ایران وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفت‌وگوی ملی با مرغداران هستیم. زمان آن رسیده که با بهره‌وری و کارایی بالاتر، تولید انجام شود.

‌حسین شیرزاد نسبت به جمع‌آوری گوشت مرغ مازاد از سطح بازار عنوان کرده، در حال حاضر شرکت‌ها و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند و شرکت پشتیبانی امور دام با تمام ظرفیت متعهد به خرید مرغ است؛ به طوری که در یک ماه گذشته رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن رقم خورده است. در ماه مبارک رمضان حدود ۱۷ هزار تن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

گفتنی است؛ امسال واردات گوشت مرغ از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف شده و تکمیل و کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

حسین شیرزاد تاکید دارد، صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه در گردش مکفی و بیمه قیمت محصولات دارد. قطعاً باید کریدورهای صادراتی فعال شود و صادرات موفق وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم.

در این زمینه ضروری است تعداد کشتارگاه‌ها متناسب سازی شده و مدیریت صادرات مرغ به لحاظ کیفی تقویت شود. ‌

کد خبر 6089725 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • ◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند