Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@10:07:17 GMT

ممبینی: پیگیر واکسیناسیون اصناف هستیم

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۹۷۳۷

ممبینی: پیگیر واکسیناسیون اصناف هستیم

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: از وزارت بهداشت پیگیر هستیم تا اصناف در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از اتاق اصناف ایران، سعید ممبینی اظهار داشت: در نشست هم‌اندیشی رؤسای اتاق‌های اصناف مراکز استان، نخستین موضوع پیرامون مدیریت بیماری کرونا و کمک همه جانبه به کاهش شیوع این ویروس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه به شدت کاهش یافته است و هر بار اوج‌گیری این بیماری موجب خسارات جبران‌ناپذیر به اصناف شده است. لذا تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مهمترین موضوعاتی است که به جد پیگیر آن هستیم و از مدیران صنفی نیز خواستیم تا در راستای افزایش مجدد رعایت‌ها در شهرستان خود، فرهنگ‌سازی لازم را داشته باشند.

وی در خصوص اهمیت این همکاری تصریح کرد: ما سه میلیون واحد صنفی داریم که هر کدام از این‌ها به طور روزانه محل حضور شاغلان صنفی و مشتریان ایشان خواهد بود. این آمار بزرگی است که نمی‌توان نسبت به آن بی توجه بود. لذا رعایت پروتکل‌ها چه از جانب فعالان صنفی و چه از جانب مشتریان ایشان امر بسیار مهمی است که تأثیری مستقیم بر روند افزایش یا کاهش مبتلایان به کرونا خواهد داشت. البته نباید تمام فشارها بر اصناف باشد و باید نظارت‌ها بر اماکن عمومی و مراکز پر جمعیت و پر خطر نیز افزایش یابد.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به فوت ناشی از کرونای چندین بازرس و مسئول صنفی گفت: یکی دیگر از موضوعات و نگرانی‌هایی که در این نشست مطرح شد، موضوع واکسیناسیون اصناف بود. از مدتی پیش، پیگیر اولویت بخشیدن به واکسیناسیون اصناف بوده‌ایم و از وزارت بهداشت درخواست کردیم بازرسان و هیأت مدیره اتحادیه‌ها را که به طور مستمر با مردم در ارتباط هستند در اولویت واکسیناسیون قرار دهند. ضمن این که از آن جایی که فعالان صنفی نیز به علت ارتباط مستقیم با مشتریان در معرض خطر زیادی هستند، پیش‌تر درخواست داده‌ایم که در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند و مجدداً تا حصول نتیجه، پیگیر آن خواهیم بود.

ممبینی ادامه داد: محور دوم این نشست پیرامون انتخاب وزرای پیشنهادی از سوی دولت و رأی اعتماد مجلس به ایشان بود. با توجه به آغاز به کار دولت سیزدهم مدیران صنفی باید با دقت برنامه‌های اقتصادی وزرای پیشنهادی را بررسی کنند و اگر نظراتی دارند باید آن را به وزرای پیشنهادی اعلام کنند تا نقش مشورتی اصناف در ارتباط با دولت سیزدهم را از همین ابتدا به خوبی ایفا کرده باشند.

رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: با توجه به تغییر دولت و این که دولت وعده‌هایی در خصوص وضعیت معیشت، کنترل قیمت‌ها و وفور کالا داده است، لازم است تا اصناف حضور فعالی در جلسات تنظیم بازار داشته باشند و هر آنچه در توان دارند اعم از کمک به تأمین کالا و اصلاح نظام توزیع به کار بندند.

وی همچنین بیان کرد: اتاق اصناف ایران برای رفع نگرانی جامعه صنفی با جدیت پیگیر اصلاح قانون نظام صنفی از سوی مجلس است که امیدواریم به زودی اتفاق افتد

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واکسیناسیون اصناف اولویت واکسیناسیون کرونا اتاق اصناف ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۹۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد

سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

کد خبر 6089250 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد