Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@00:34:26 GMT

سه کرم معروف مراقبت از پوست

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۹۷۷۵

سه کرم معروف مراقبت از پوست

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پوست  خوب و جذاب فقط به DNA و مسائل ژنتیکی مربوط نمی شود، درواقع عادات روزانه مراقبت از پوست ما تاثیر بسیار زیادی بر پوست شما دارد. راز داشتن پوستی شفاف و جوان، مراقبت روزانه از پوست با کرم های ضد آفتاب، کرم ضد لک و کرم مرطوب کننده میباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از هر روال مراقبت از پوست این است که رنگ و جوانی چهره خود را تنظیم کنید تا در بهترین حالت خود بماند و همچنین مشکلات پوستی خود را عیب یابی کرده و آنها را برطرف کنید.

روتین روزانه مراقبت از پوست، فرصتی است تا متوجه تغییرات درون خود شوید. همانطور که پوست شما با افزایش سن تغییر میکند، محصولات شما نیز تغییر خواهند کرد. نیازی نیست که به کرم های گران قیمت و عجیب و غریب متوسل شوید تنها کافیست که از این سه کرم استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. شما باید متناسب با نوع پوست خود (چرب، خشک، مختلط و حساس) کرم مرطوب کننده، کرم ضد لک، ضد آفتاب خود را انتخاب کنید. در این مطلب قصد داریم درباره تاثیری که این سه کرم بر روی پوست میگذارند، صحبت کنیم.

5 فایده کرم ضد آفتاب برای پوست

اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب (sunscreen) در ماه های تابستان برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و آسیب دیدن پوست بر کسی پوشیده نیست؛ اما نکته ای که اکثر ما از آن بی خبریم، این است که مصرف کرم ضد آفتاب یک اقدام پیشگرایانه در تمام طول سال است. زمانی که پوست شما با کرم ضد آفتاب محافظت نشود، حتی قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید به میزان محدود نیز می تواند به پوست شما آسیب برساند. همچنین ضد آفتاب از شما در برابر مضرات اشعه های نور خورشید از جمله سرطان پوست جلوگیری می کند؛ بنابراین همیشه کرم ضد افتاب خود را همراه داشته باشید.

محافظت از پوست در برابر اشعه های UV

اشعه های UVA و UVB تاثیر بسیار مخربی روی پوست دارند. آنها باعث آفتاب سوختگی، ایجاد چین و چروک روی صورت، پیری پوست و حتی سرطان پوست نیز می شوند. کرم ضد آفتاب بهترین و مطمئن ترین روش محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید میباشد. فقط توجه داشته باشید که روی بطری کرم ضد آفتاب، حتما نام “طیف گسترده” نوشته شده باشد تا در برابر هر دو اشعه UVA و UVB از پوست محافظت کند.

حفظ صافی و یکنواختی پوست

استفاده از کرم ضد آفتاب روی صورت به یکنواخت نگه داشتن پوست شما کمک می کند. آسیب ناشی از نور خورشید یکی از دلایل ناهمواری رنگ و پیری زودرس پوست است و مصرف ضد آفتاب به صورت روزانه به جلوگیری از این عوارض کمک می کند.

جلوگیری از پیری زودرس

محققان به این نتیجه رسیده اند که حضور مداوم در برابر آفتاب، باعث پیری زودرس پوست شده و علائم پیری مانند لکه و چین و چروک روی آن ایجاد میکند. یکی از مهم ترین مزایای کرم ضد آفتاب این است که از پوست در برابر این آسیب ها محافظت میکند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست

خوشبختانه، ضد آفتاب در کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان پوست، به ویژه ملانوم، بسیار موثر است. این نوع سرطان پوست بسیار تهاجمی و شایع شناخته شده است و می تواند برای بسیاری از زنان، به ویژه زنان 20 ساله، خطرناک باشد. جالب است بدانید که اشعه UVB حتی از پنجره هم عبور کرده و می تواند به پوست شما صدمه برساند، بنابراین مصرف ضد آفتاب باید در روتین روزانه مراقبت از پوست باشد و حتی در خانه هم از این محصول استفاده کنید.

حفظ سلامت پوست

متخصصان پوست و مو توصیه میکنند که حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید زیرا پوست را سالم نگه میدارد. هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب، پروتئین های ضروری در پوست مانند کراتین محافظت می شوند. این پروتئینها در درجه اول مسئول صاف و سالم نگه داشتن پوست از نظر ظاهر و عملکرد هستند.

تاثیر کرم مرطوب کننده بر پوست

بسیاری از افراد، اهمیت کرم مرطوب کننده و آبرسان را نادیده می گیرند و معتقدند که پوست آنها به مرطوب سازی و آبرسانی هیچ نیازی ندارد، درحالی که همه پوست ها از پوست چرب گرفته تا پوست خشک به مرطوب سازی احتیاج دارند و کرم مرطوب کننده باید در روتین روزانه مراقبت از پوست قرار بگیرد.

مرطوب سازی صورت به شما کمک می کند تا جوان تر به نظر برسید، پوستی نرم و لطیف داشته باشید و باعث رطوبت پوست شما می شود. کرم مرطوب کننده (moisturizer) پوست بدن و صورت، یکی از ضروری ترین محصولات برای داشتن پوسی سالم و زیبا هستند. کرم های مرطوب کننده و آبرسان علاوه بر کسانی که پوست خشکی دارند برای کسانی که از محصولات درمان جوش، درمان لک صورت، درمان چروک و یا دیگر محصولاتی درمانی پوست استفاده می کنند، اهمیت بسیار زیادی دارند و اگر از این محصولات استفاده نکنید، ممکن است پوست تان قرمز شده و یا جوش بزند.

در ادامه تاثیرات مرطوب کننده بر روی پوست را بررسی خواهیم کرد.

کاهش بیماری های پوستی

وقتی پوست بیش از حد خشک یا بیش از حد چرب است، بسیاری از مشکلات رایج پوستی مانند آکنه شروع به ظهور می کند. اگر پوست شما تمایل به چربی دارد، باید به جای کرم ها به دنبال لوسیون باشید و سعی کنید مرطوب کننده ای با ترکیب لایه بردار پیدا کنید تا منافذ پوست بسته نشوند. اگر شما پوست خشکی دارید، کرم مرطوب کننده به دلیل روغن بیشتر در آن برای پوست شما مناسب تر است.

جوان سازی پوست

حساس ترین مناطق پوست شما صورت، گوش ها، گردن و سینه هستند که بیشتر از هر ناحیه دیگری روی پوست شما جایگزین می شوند. از دست دادن روزانه سلول های پوستی، این مناطق را در برابر خشکی و عناصر آسیب پذیر می کند، در واقع آنها مناطق خطرناکی برای سرطان پوست هستند. کرم مرطوب کننده همچنین میتواند به ترمیم و بازسازی پوست های حساس کمک کند.

جلوگیری از بروز چین و چروک

مبارزه با چین و چروک های صورت با کرم مرطوب کننده دیگر یک رویا نیست. بر اساس مجله درماتولوژی بریتانیا، افرادی که دارای پوست مرطوب مناسب هستند در مقایسه با افرادی که پوست خشک دارند، چین و چروک بسیار کمی ایجاد می کنند. این تاثیر شگفت انگیز کرم مرطوب کننده را برملا میکند.

اهمیت استفاده از کرم ضد لک

پوست انسان در برهه های مختلف زمانی مانند بارداری، لکه های ناشی از اشعه های خورشید، لکه های ناشی از جوش، کک و مک ها و غیره دچار لک می شود. در این شرایط برای از بین بردن و کمرنگ کردن این لکه ها باید از کرم ضد لک استفاده کنیم. مکانیسم اثر کرم ضد لک، متوقف کردن رنگ سازی پوست و برگشت رنگ آن به حالت طبیعی خود است که این کار توسط ویتامین C، هیدروکینون و مواد دیگر انجام می شود. با مصرف کرم ضد لک می توانید با یک تیر دو نشان بزنید، زیرا کرم ضد لک نه تنها باعث پاک کردن لکه های پوستی می شود، بلکه پوست را روشن تر نیز میکند.

مزایای کرم ضد لک

بر طرف کننده قوی لک های ناشی از ملاسما ، تابش افتاب و افزایش سن روشن کننده پوست بازگرداندن شفافیت و درخشندگی پوست افزایش اکسیژن رسانی به پوست جلوگیری از بروز لکه های جدید بدون عوارض ( درصورتی که توسط متخصص تجویز شود) نتیجه گیری کمتر از دو ماه

محصولات مراقبت از پوست را از کجا بخرم؟

کرم ضد آفتاب، کرم مرطوب کننده و کرم ضد لک بهترین و تاثیرگذار ترین کرم های مراقبت از پوست هستند و هر کسی که به سلامت و زیبایی پوست خود اهمیت میدهد، باید این سه کرم را در روتین روزانه مراقبت پوست خود قرار دهد. کرم های مراقبت از پوست اصل را از داروخانه آنلاین مهتاطب بخرید. مهتاطب(https://mahtateb.com) با داشتن مجورهای لازم از وزارت بهداشت و ساسر موسسه ها، بهترین برندهای ایرانی و خارجی کرم ضد آفتاب، مرطوب کننده و کرم ضد لک رابه صورت آنلاین به فروش میرساند

انتهای  پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار کرم ضد آفتاب روزانه مراقبت از پوست کرم مرطوب کننده مرطوب کننده کرم ضد آفتاب سرطان پوست چین و چروک کرم ضد روی پوست پوست شما پوست خشک سه کرم کرم ها لکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعدازظهر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با حضور سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور برگزار شد با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی در راستای اجرای طرح حجاب و عفاف گفت: آغاز این طرح امیدهایی را در جامعه به خصوص در بین متدینین ایجاد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که نهادی با سابقه در حوزه علمیه است از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری نسبت به مسائل مختلف جامعه دغدغه داشته است.

وی ادامه داد: تلاش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این بوده تا احکام اسلام در جامعه پیاده شود و موجب ایجاد تحولی در کشور و همچنین جهان شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه دشمنان امروز در تمامی عرصه در مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستاده اند افزود: جمهوری اسلامی ۴۵ سال است که در برابر این توطئه ها با سربلندی ایستاده است.

وی خطاب به سردار رادان گفت: نیروی انتظامی در سالهای اخیر در عرصه های مختلف مبارزه با اشرار و حفظ امنیت کشور ۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و امیدواریم در این عرصه نیز موفق باشید.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمن به دنبال گسترش و نهادینه سازی بی حجابی در جامعه است افزود: حیازدایی نیز مرحله جدیدی از طراحی دشمنان در این عرصه است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه تاکید کرد: طرح نور باید با رعایت ظرافت و مراقبت های لازم اجرا شود و تداوم آن موجب دلگرمی جامعه است.

کد خبر 6089397

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • در جست‌وجوی مزاج معتدل
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد