Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به افزایش موارد واکسیناسیون کرونا در سطح جامعه، گفت: نیاز است افراد پس از تزریق واکسن برخی نکات را برای حفظ سلامتشان رعایت کنند.

به گزارش ایمنا، بهزاد مهدویان اظهار کرد: در وهله اول توصیه می‌شود افراد به مدت دو تا سه روز بعد از تزریق واکسن از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کرده و با دستی که واکسن تزریق کرده‌اند به هیچ عنوان وسایل سنگین جابجا نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدویان گفت: طی این مدت همچنین توصیه می‌شود افراد از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کرده و فعالیت طولانی مدت و سنگین نداشته باشند.

وی با بیان اینکه قرمز شدن، تورم و درد در محل تزریق واکسن طبیعی است، گفت: برای کاهش درد افراد می‌توانند از مُسکن‌های معمولی مانند "استامینوفن" استفاده کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: تزریق واکسن به طور معمول با کوفتگی مختصر و بیحالی همراه است، اما اگر شدت این علائم بالا باشد و علائمی مانند تب و لرز شدید در فرد بروز کند، نیاز است که حتماً به پزشک مراجعه شود.

وی افزود: همچنین اگر ماندگاری این علائم بیش از دو سه روز ادامه یابد، نیاز است که افراد به پزشک مراجعه داشته باشند.

متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: برخی موارد داشته‌ایم که فرد پیش از تزریق واکسن به کرونا مبتلا شده و علائم آن بعد از تزریق واکسن خود را نشان داده، بنابراین نیاز است با طولانی شدن علائم حتماً افراد به پزشک مراجعه داشته باشند.

وی در خصوص تغذیه افراد پس از تزریق واکسن کرونا هم گفت: توصیه می‌شود این افراد به مدت دو تا سه روز عمدتاً از غذاهای گرم و آبکی مانند سوپ استفاده کنند. همچنین مصرف بسیار مایعات طی این مدت توصیه می‌شود.

مهدویان در پایان با بیان اینکه تزریق دو دوز واکسن کرونا در نهایت حدود ۹۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند، گفت: این ایمنی به معنی عدم ابتلاء به کرونا نیست و تنها از شدت علائم بیماری در افراد واکسینه شده کاسته می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 513658

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تزريق واکسن کرونا متخصص بیماری های عفونی واکسیناسیون کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تزریق واکسن توصیه می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات تأمین دارو و واکسن دامداران و مرغداران استان این اداره کل با همکاری نظام دامپزشکی مبادرت به صدور مجوز فعالیت مراکز درمانی و توزیعی دارو و واکسن کرده است.

وی افزود: در همین راستا ۱۰۳ داروخانه دامپزشکی، ۸۰ درمانگاه دامپزشکی، چهار آزمایشگاه دامپزشکی و ۱۲ شرکت پخش و توزیع واکسن و دارو و دو کارخانه داروسازی دامپزشکی در لرستان فعال بوده و به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، تصریح کرد: باتوجه‌به گستردگی جمعیت دامی روستایی و عشایری استان و افزایش میزان تعداد واحدهای دامپروری صنعتی این اداره کل در راستای تأمین دارو و واکسن‌های دامی موردنیاز در استان اقدام به صدور مجوزهای فعالیت برای متقاضیان واجد شرایط فعالیت در حرفه دامپزشکی کرده است.

زبردست اولویت صدور مجوز مراکز دارویی و درمانی را مناطق و بخش‌های استان عنوان کرد و هدف از این اقدام را دردسترس‌بودن خدمات دامپزشکی برای استفاده بهره‌برداران برشمرد.

وی گفت: با اقدامات انجام شده در حال حاضر هیچ‌گونه کمبود دارو و واکسن دامی در استان لرستان وجود ندارد.

کد خبر 6096978

دیگر خبرها

  • علائم خاموش استرس را بدانید
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد