Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:12:49 GMT

ویژه برنامه‌های آموزش و پرورش در محرم و صفر

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۹۸۹۷

ویژه برنامه‌های آموزش و پرورش در محرم و صفر

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، همزمان با اولین روز محرم سال ۱۴۴۳ هجری قمری، ۳۲ برنامه ویژه ایام محرم و صفر وزارت آموزش و پرورش در شبکه «شاد» را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مسیب زاده؛ در خصوص برنامه های وزارت آموزش و پرورش در ایام محرم و صفر، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای سند تحول بنیادین در ساحت اعتقادی و اخلاقی، توجه به ایثار و شهادت و امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار داده است، از این رو هر سال در ایام محرم و صفر برای حفظ روحیه اعتقادی دانش آموزان برنامه‌هایی برای سوگواری برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرساله در ایام محرم، دانش‌آموزان از طریق شرکت در هیأت های مذهبی مدارس، دارالقرآن‌ها و... در مراسم سوگواری وعزاداری شرکت می کنند، اما طی دوسال اخیر با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری تجمع‌ها، امکان برگزاری مراسم به صورت حضوری وجود ندارد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان این که علیرغم همه محدودیت ها تمامی برنامه‌های آموزش و پرورش در زمان شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شده است، گفت: اگر چه ویروس کرونا بسیاری از فعالیت های حضوری را محدود کرد، اما مانع از برگزاری مراسم‌های مناسبتی وزارت آموزش و پرورش در فضای مجازی نشد و امسال ۳۲ عنوان برنامه، فعالیت و طرح را به صورت ویژه برای ایام محرم و صفر  در شبکه شاد،  به کمک همه عزیزان در استان ها تدارک دید.

وی ادامه داد: برنامه های شاخص این ایام  شامل برگزاری «پویش جوانان عاشورایی»، «احلی من العسل» در ششم محرم، «پاسخگویی به شبهات دینی دانش آموزان»، تهیه مجموعه ده قسمتی «درس ها و آموزه های عاشورا»، «طرح منبرهای خاص» (ویژه دانش آموزان دوره متوسطه) مرتبط با ایام محرم و صفر ، پخش زنده هیأت های مجازی دانش آموزی و محافل  دهه اول محرم، هر شب از کانال های قرارگاه مجازی بر اساس تقویم ارائه شده به استان ها، پویش هر خانه یک حسینیه (ارسال کلیپ کوتاهی از برگزاری مراسم روضه در منزل)، آشنایی با پیرغلامان حسینی (هر شب معرفی یکی از عزیزان)، پخش کلیپ های روضه های قدیمی و نوستالژیک، موشن گرافی، عکس نوشته و... است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مسیب زاده خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری نمایشگاه های مجازی با محوریت «امام حسین علیه السلام و قرآن» و «عبرت های عاشورا» در کانال مراکز دارالقرآن، تداوم اجرای طرح «هر مادر ایرانی-یک مربی قرآنی»، اجرای فصل سوم برنامه ستارگان قرآنی، پخش محافل استانی قرآن استان ها،  پیوند محرم با فرهنگ انتظار و مهدویت و ظهور، واکاوی علل قیام امام حسین علیه السلام و علت های عدم حمایت شیعیان عصرکربلا از قیام امام زمانشان، عبرت پذیری برای قیام جهانی امام مهدی علیه السلام، مناسبت های ماه های محرم و صفر، معرفی کتب های مربوط به امام حسین و واقعه کربلا و بیان بعضی از رویات مربوط به این ایام به صورت عکس نوشته و پوستر و کلیپ و....، آشنایی با مراجع عظام تقلید، پاسخ به سوالات و شبهات دانش آموزان  و بارگذاری در کانال تخصصی از دیگر برنامه های شاخص ما در ایام محرم و صفر سال ۱۴۰۰  خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش ایام محرم و صفر ایام محرم دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات

امتحانات نهایی به صورت کشوری برگزار می‌شود و تاثیرات مهمی بر آینده دانش‌آموزان دارد، از همین رو دانش‌آموزان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بهترین نمرات را کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امتحانات نهایی یکی از موضوعاتی است که دانش‌آموزان در این خصوص نگرانی دارند و افت تحصیلی در امتحانات نهایی یکی از موضوعاتی است که از دغدغه دانش آموزان به شمار می‌رود و این در صورتی است که بنا به گفته مسئولان مربوطه، بخشی از افت تحصیلی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود.

تأثیر انگیزه دانش‌آموزان در نمرات امتحانات نهایی

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع را نباید به صورت مقطعی و برشی بررسی کرد، شاید برداشت جامعه و آنچه که اتفاق افتاد، پس از اعلام میانگین نمرات آزمون نهایی پایه دوازدهم به این بود که این میانگین نشانگر افت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش بر این موضوع اصرار دارد که مبتنی بر شفافیت، وضعیت کنونی و نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی کند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: شرایط مبتنی بر کیفیت آموزشی این‌گونه است که وضعیت فعلی را به خوبی بشناسیم و با اعلام به جامعه برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه‌ریزی لازم و جبران صورت گیرد.

زارعی ادامه داد: آموزش و پرورش در این موضوع نمرات را شفاف اعلام کرد تا برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود و معلمان دست به دست هم دهند و شاهد ارتقای کیفیت آموزشی باشیم.

وی گفت: در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود، زیرا این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: اشکالی هم که وجود دارد این است که در دوره‌های مختلف تحصیلی، بازخوردی از وضعیت آموزش نداریم و یک‌باره این بازخورد را در پایان دوران تحصیل انجام می‌دهیم، این موضوع باید در دوره‌های مختلف بررسی شود که در زمان خود مداخلات لازم صورت گیرد.

زارعی درباره تأثیر دشواری سوالات در امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: سوالات سخت شاخص دارد و شاخص هم ضریب دشواری است که در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سوالات نبودیم.

وی ادامه داد: آنچه در طراحی سوالات مبنا قرار دادیم این است که توجه و ارزشیابی از یادگیری صورت گیرد و توجه به مفاهیم باشد و دانش‌آموزان و کل فرایند آموزش جهت‌دهی به سمت یادگیری داشته و از حفظیات و محفوظات دور باشند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: در نوبت‌های قبل هم درصدی از سوالات مربوط به همین ارزشیابی از یادگیری متناسب با سطوح شناختی مختلف در سوالات امتحانات نهایی بوده است؛ بنابراین جمع‌بندی این نیست که سوالات سخت بوده است.

تاریخ برگزاری امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳

مصطفی پردلی، معاون رسانه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش‌وپرورش در صفحه ویراستی خود از مشخص شدن برنامه امتحانات نهایی خردادماه دانش‌آموزان خبر داد و نوشت:

«بنا بر اعلام مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش

برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه مشخص شد

با آرزوی موفقیت برای دانش آموزان عزیز»

کد خبر 748368

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • ۳۷۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم در هرمزگان اجرا می‌شود
  • ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات