Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@21:24:14 GMT

پیام ایثار و مقاومت با لباس عاشورایی

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۰۰۸۷

پیام ایثار و مقاومت با لباس عاشورایی

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی با حضور طراحان و تولیدکنندگان پوشاک در محل فرهنگستان هنر آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه با هدف ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها با نگاه دینی و طراحی لباس‌های مناسبتی، مذهبی و عاشورایی در گروه‌های سنی مختلف، تقدیر از زحمات پیشکسوتان، چهره‌های ماندگار و فعالان این عرصه در حوزه تولید و توزیعبر پا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بررسی نقش لباس و کاربرد آن در ایام محرم صفر و شیوه‌های انتقال فرهنگ عاشورا و نیز استفاده از علایم و نشانه‌های اقوام ایرانی در لباس‌های مذهبی، عاشورایی و جلوگیری از ترویج لباس نأمانوس و نامناسب در مراسم عزاداری و هیئت های مذهبی، از دیگر اهداف ششمین نمایشگاه لباس عاشواریی برگزار می شود.

نمایشگاه لباس عاشورایی/ عکس ها از زهره صفی پور

طراحان کشور، ۱۰۰ اثر برتر با موضوع محرم و عاشورا به تولیدکنندگان کشور عرضه کردند تا از میان آثار ارائه شده، طرح‌های مورد نظر خود را انتخاب و به تولید انبوه برسانند. 

در این رویداد که به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و با همکاری اتحادیه پوشاک واتحادیه خیاطان برگزار شد، برای دومین بار در کشور شاهد انجام یک کار ویژه در حوزه فرهنگی و تولیدی با محوریت لباس ویژه محرم  هستیم  که طی آن ابتدا یک گروه طراح با الهام‌گیری از مفاهیم بلند اشعار عاشورایی دست به خلق طرح‌هایی با محور عاشورا زده  وسپس  ١٠٠ طرح برتر به تولیدکنندگان پوشاک کشور عرضه می‌شود و مقرر شده هر تولیدکننده‌ی که بالاترین تیراژ تولید را برای هر طرح پیشنهاد کند، آن طرح به وی اختصاص یابد.

مریم پورشهابی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درباره این رویداد گفت: عاشورا یک روز نیست بلکه یک فرهنگی است که به ما پیام ایثار، مقاومت، رشد و بالندگی می‌دهد، گفت: لباس هویت فرهنگی یک جامعه است و با توجه به این اهمیت، ما دور هم جمع شده‌ایم تا فرهنگ عاشورایی را در قامت لباس عاشورایی به مردممان ارائه کنیم.

عنوان

ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی از دوم تا ششم  شهریورماه سال جاری ، با رعایت پروتکل های ستاد ملی کرونا با شعار  سیاه پوش گشت فلک از برای حسین در محل فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

برچسب‌ها هنرهای تجسمی عاشورای حسینی کارگروه ساماندهی مد و لباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرهای تجسمی عاشورای حسینی کارگروه ساماندهی مد و لباس هنرهای تجسمی عاشورای حسینی کارگروه ساماندهی مد و لباس لباس عاشورایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۰۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود

مسئول کارگروه ساماندهی مُد و لباس کشور در سفر یک روزه به مشهد مقدس در جلسات متعدد با مسئولان فرهنگی، شهری و دانشگاهی استان خراسان رضوی دیدار کرد که در نتیجه این جلسات تصمیمات مهمی برای ساماندهی مُد و پوشاک استان اتخاذ شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدمجید امامی مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با مهم ارزیابی کردن برگزاری جلسه کارگروه مد و لباس استان خراسان رضوی گفت: در این جلسه مقرر شد بخشی از فرآیندهای نظارت بر توزیع پوشاک و تبلیغات فضای مجازی به استان‌ها واگذار شود و کنش‌گران مردمی و ناظران امین از این پس در این فرایندها فعالیت منسجم‌تری داشته باشند.

در دیدار مسئول کارگروه ساماندهی مُد و لباس کشور با معاون فرهنگی شهرداری مشهد نیز، بررسی‌های لازم برای تأسیس و بازگشایی بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب انجام شد و این مرکز به زودی به همت شهرداری مشهد و ستاد حجاب و عفاف استان خراسان رضوی افتتاح می‌شود.

در این سفر سیدمجید امامی با رئیس و معاونین دانشگاه فردوسی مشهد دیدار و بر "توسعه فعالیت‌های این دانشگاه در عرصه مد و سبک پوشش دانشجویی" تأکید کرد.

نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب

برگزاری جشنواره بزرگ طراحی لباس دخترانهمسئول کارگروه ساماندهی مُد و لباس کشور و مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی در جلسه‌ای، آخرین اقدامات برای برگزاری "جشنواره بزرگ طراحی لباس دخترانه" را بررسی کردند. قرار است این جشنواره در آینده‌ای نزدیک با پیگیری و همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شود.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور همچنین در سفر یک روزه خود به مشهد مقدس که تا بامداد امروز ادامه داشت، در طرح طوبی ویژه توانمندسازی تبلیغ و ترویج زیست عفیفانه طی سخنانی بر "ظرفیت‌ها و لزوم مردمی‌سازی اقدامات و برنامه‌ها در عرصه ساماندهی مد و لباس ایرانی اسلامی" تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت گرامیداشت روز معلم و استاد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات