Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری روسیه در نشست شورای امنیت خواستار ایجاد ساختار ویژه‌ای در سازمان ملل در زمینه امنیت دریایی شد و از آمادگی مسکو برای مشارکت، ارائه تجارب و تبادل اطلاعات برای مبارزه با جنایات دریایی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی خود در نشست آنلاین شورای امنیت سازمان ملل در بالاترین سطح درباره امنیت دریایی اعلام کرد که فدراسیون روسیه اقدامات زیادی برای حفظ امنیت دریانوردی انجام داده و علاقه‌مند است تا با شرکای خود در این زمینه همکاری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: پوتین: مسکو به دنبال ارتقاء امنیت دریای آتلانتیک است

پوتین تأکید کرد: «کشور ما فعالانه در خصوص تقویت امنیت دریایی در چارچوب سازمان ملل و دیگر ترکیب‌های منطقه‌ای در بسیاری از مناطق جهان، از جمله سواحل سودان و جنوب شرق آسیا اقدامات زیادی انجام داده و با شرکای خود تعامل سازنده‌ای دارد. روسیه همچنین در تأمین امنیت در منطقه مهم خلیج فارس، اقیانوس اطلس و در خلیج گینه - به منظور جلوگیری از فعالیت دزدان دریایی و دیگر جنایات در این منطقه همکاری فعالی داشته است.»

رئیس جمهوری روسیه در این رابطه پیشنهاد کرد که موضوع ایجاد ساختاری ویژه در چارچوب سازمان ملل ملل بررسی شود که به مسئله مبارزه با جنایات دریایی بپردازد. به عقیده وی، امکان تبادل اطلاعات و کار به روی روش‌های مقابله موثر با این جنایات برای تقویت امنیت دریایی در سطح جهان بسیار مفید خواهد بود.  

ولادیمیر پوتین توضیح داد که چنین ساختاری می‌تواند روی حمایت گسترده کشورهای عضو سازمان ملل حساب کند و کارشناسان، نمایندگان جامعه مدنی، محافل علمی و تحقیقاتی و حتی مشاغل خصوصی را در فعالیت خود بکار بگیرد. وی ادامه داد: «روسیه آمادگی دارد تا تجربه عملیات ضدتروریستی، اقدامات در زمینه جلوگیری از جنایات سازمان یافته و خنثی کردن گروه‌های مسلح، از جمله دزدان دریایی را در اختیار چنین ساختاری قرار دهد.»

رهبر روسیه این موضوع را نیز مورد توجه قرار داد که برای برخی کشورهای جهان مبارزه مستقل با سندیکاهای فراملیتی جنایتکاران و دزدان دریایی بسیار دشوار است و به همین دلیل متحد شدن سرویس‌های ویژه اطلاعاتی کشورها برای کمک به آنها به منظور مبارزه موثر با این پدیده بسیار مفید خواهد بود.

شرکت کنندگان در این نشست شورای امنیت حمله هوایی به تانکر "مرسر استریت" در دریای عمان را بصورت کلی و بدون متهم کردن کشور خاصی محکوم کردند. در این نشست نماینده انگلیس در سازمان ملل بار دیگر ایران را متهم به دست داشتن در این حمله کرد، در حالی‌که مقامات تهران با قاطعیت این اتهام‌زنی را رد کرده‌اند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو شورای امنیت مرسر استریت پوتین ایران امنیت دریایی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است

سخنگوی کرملین امروز (پنج‌شنبه) گفت، ایالات متحده به اعمال فشار بر کشورهایی که با روسیه همکاری می‌کنند، ادامه می‌دهد، اما این نمی‌تواند بر روابط دوجانبه تأثیر بگذارد.

به گزارش ایسنا، اظهارات «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در حالی مطرح می‌شود که وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه تحریم‌هایی را علیه تعدادی از شرکت‌های روسی و همچنین تعدادی از شرکت‌های چینی، بلژیکی و ترکیه‌ای به اتهام تامین تجهیزات برای تشکیلات نظامی-صنعتی روسیه اعمال کرد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: «همه، همه چیز را درک می‌کنند. و در واقع، ایالات متحده به فشارهای پنهان خود بر این کشورها ادامه می‌دهد و شرکت‌ها و بنگاه‌ها در رنج هستند، اما این نمی‌تواند توسعه روابط دوجانبه ما با این کشورها را مختل کند. کشورها به این امر علاقمند هستند، حاکمیت خود را حفظ می‌کنند و ما روی همکاری بیشتر، به‌گونه‌ای حساب می‌کنیم که به تدریج خطرات ناشی از چنین مظاهر غیر دوستانه یا بهتر بگوییم خصمانه را به حداقل برسانیم.»

سفر پوتین به چین

سخنگوی کرملین همچنین گفت در جریان مذاکرات آتی بین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، مسائل امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای به هر طریقی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پسکوف در پاسخ به اینکه آیا موضوع کنترل تسلیحات در دستور کار مذاکرات قرار دارد یا خیر، گفت: «به هر طریقی، مسائل امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای مورد اشاره و بررسی قرار خواهد گرفت.»

پوتین پیشتر گفته بود سفرش به چین برای ماه مه برنامه‌ریزی شده است.

«بیگانه‌هراسی»

سخنگوی کرملین همچنین گفت اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد «بیگانه‌هراسی» در روسیه منعکس‌کننده واقعیت در این کشور نیست.

بایدن که روز چهارشنبه در یک گردهمایی کمک‌های مالی در واشنگتن صحبت می‌کرد، گفت ژاپن متحد ایالات متحده، با مسائل اقتصادی مواجه است، زیرا این کشور «بیگانه‌هراس» است و این را می‌توان در مورد چین و روسیه هم گفت.

پسکوف در همین رابطه به خبرنگاران گفت: «معتقدیم که این بیانیه بایدن واقعیت را دقیقا برعکس منعکس می‌کند.»

کنفرانس «صلح»

سخنگوی کرملین امروز همچنین به مسائل مرتبط با اوکراین اشاره کرده و گفت، کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس به وضوح نتیجه‌محور نیست و نمی‌توان در مورد انتظارات جدی بدون مشارکت روسیه صحبت کرد.

او در پاسخ به اینکه آیا مسکو برای چنین گفت‌وگویی آماده است، به خبرنگاران گفت: «درباره چه نوع کنفرانس جدی با انتظارات جدی، چه نوع اثربخشی بدون مشارکت روسیه می‌توان صحبت کرد؟ مطلقا غیرممکن است. واضح است که این نوعی ابتکار است که برای نتیجه طراحی نشده است. در مورد بقیه، موضع ما در مورد مذاکرات کاملا مشخص است، کاملاً شفاف است و بارها توسط رئیس جمهور ما (ولادیمیر پوتین) تأیید شده است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هدف اعتراضات دانشجویان در جهان تمرکز بر جنایات اسرائیل در غزه است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • پایان پوتین؟!
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است