Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه "فریضتین در جامعه صیانت شود" گفت: عده‌ای اصل امر به معروف و نهی از منکر را مورد هجمه قرار داده و بنابراین نیازمند همت و تلاش طلایه‌داران و اقشار مختلف مردم برای تبلیغ روش درست احیاء فریضتین هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، به نقل از دفتر امام جمعه ارومیه؛ حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی امروز در آیین رونمایی از سامانه ارتباط مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی اظهار داشت: هم اکنون برخی افراد جامعه به نام امر به معروف و نهی از منکر، مرتکب منکر شده در حالی که خود نیازمند نهی و برخورد جدی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بی‌تردید برخی رفتارهای رخ داده در جامعه به بهانه امر به معروف و نهی از منکر اشتباه و از روی نادانی یا غرض‌ورزی است و نباید سبب دلسردی در اجرای این فریضه شود.

نماینده ولی فقیه آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر ارتباطی به برخورد خشن و رفتار نادرست ندارد و این نوع رفتارها خود بزرگترین منکر است.

وی با تاکید بر اینکه تفکیک و تبیین نوع رفتار و حد و حدود امر به معروف و نهی از منکر مهم است بیان کرد: در این راستا مصادیق و حدود اقدام مردم و حکومت با اندکی تامل روشن است و باید برای عموم تبیین شود و بی‌شک پس هر برخوردی نباید به نام امر به معروف و نهی از منکر مطرح شود.

امام جمعه زاهدان: برپایی امر به معروف و نهی از منکر عامل اقامه سایر واجبات استجلسه فصلی و مشترک مجمع رهروان امر به معروف و ناجا اصفهان به روایت تصویرگشایش در مشکلات مردم خوزستان بالاترین امر به معروف و نهی از منکر است

قریشی با اشاره به اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر نباید با رفتارهای ناپخته برخی افراد دلسرد شوند افزود: انجام و عمل به فریضتین اجر و پاداش الهی دارد و باید وظیفه شرعی را انجام داد.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه باید فریضتین در جامعه احیا و صیانت شود تصریح کرد: عده‌ای اصل امر به معروف و نهی از منکر را مورد هجمه قرار می‌دهند و بنابراین در این مورد نیازمند همت و تلاش طلایه‌داران و اقشار مختلف مردم برای تبلیغ و ترویج روش درست احیاء فریضتین هستیم.

وی گفت: باید موضوع امر به معروف و نهی از منکر و مهم‌تر از آن بحث احیاء و صیانت از این فریضتین را جدی گرفت چراکه این یک مساله فطری بوده و در تمام جوامع چه اسلامی و چه غیراسلامی وجود دارد.

انتهای پیام/7548/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر امام جمعه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۰۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه شهر بلوک جیرفت بر اثر سانحه تصادف درگذشت

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ جواد افشارمنش،با بیان اینکه بر اثر یک سانحه رانندگی برخورد خودرو پژو ۴۰۵ با آمبولانس یک فوتی و سه مصدوم برجای گذاشت گفت: متاسفانه سرنشین خودرو پژو حجت الاسلام دهقان امام جمعه شهر بلوک بودند که علیرغم تلاش پرسنل اورژانس برای احیا، در بیمارستان امام فوت کردند.   وی افزود: سه سرنشین آمبولانس شامل دو تکنسین و یک مصدوم داخل کابین از نواحی سر، صورت کتف و گردن آسیب دیدند که توسط آمبولانس‌ های دیگر به مرکز درمانی منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • برق برخی مناطق یاسوج روز جمعه به مدت دو ساعت قطع می شود
  • امام جمعه اصفهان: حج، تمرین فشرده بندگی است
  • دشمن در فتنه بد پوششی و کشف حجاب شکست خورد
  • تمامی دستگاه ها، پای کار امر به معروف و نهی از منکر بیایند
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمان در پی درگذشت امام جمعه فقید بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • امام جمعه شهر بلوک جیرفت بر اثر سانحه تصادف درگذشت
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس