Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@07:03:13 GMT

حداکثر قیمت هر سیم‌کارت چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۰۱۸۲

حداکثر قیمت هر سیم‌کارت چقدر است؟

حداکثر قیمت یک خط تلفن همراه با شماره معمولی برای سیم‌کارت دائمی ۱۲۰ هزار تومان و برای سیم‌کارت اعتباری ۲۰ هزار تومان است.

به گزارش مشرق، سیم‌کارت‌ها با شماره‌های رند که راحت‌تر در خاطر می‌مانند، همواره از بهایی بالاتر از حد معمول برخوردار بوده‌ و با قیمتی بالاتر از نرخ رایج به فروش می‌رسند. در این میان قیمت این شماره‌ها گاهی به چند صد میلیون تومان نیز می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این که تعیین قیمت برای این خطوط از چه قاعده و قانونی پیروی می‌کند، موضوعی است که شاید پاسخ چندان روشنی برای آن وجود نداشته باشد؛ هرچند در این زمینه از سوی رگولاتوری مصوباتی نیز ابلاغ شد و فعالان بازار موبایل نیز بر این نکته تاکید دارند که این تعرفه‌گذاری براساس تجربیات و وضعیت بازار انجام می‌شود.

طبق مصوبات رگولاتوری، حداکثر قیمت یک خط تلفن همراه با شماره معمولی در درگاه‌های رسمی اپراتورها بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده برای سیم‌کارت دائمی ۱۲۰ هزار تومان و برای سیم‌کارت اعتباری ۲۰ هزار تومان است. شرکت مخابرات ایران می‌تواند به غیر از هزینه سیم‌کارت، از متقاضیان سیمکارت دائمی مبلغ ۳۶ هزار تومان به‌عنوان تضمین پرداخت، دریافت کند.

بر اساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اپراتور مجاز است که سیم‌کارت‌های با شماره رند را با قیمت بیشتری از سیم‌کارت‌های معمولی از طریق برگزاری مزایده به فروش برساند. در گذشته قیمت سیم‌کارت‌های رند در بازار آزاد اغلب به شکل توافقی تعیین می‌شد، اما اکنون مدتی است اپراتورهای تلفن همراه، خود با راه‌اندازی سامانه‌هایی وارد این عرصه شده‌اند و مستقیم به واگذاری سیم‌کارت‌های رند می‌پردازند.

در حوزه سیم‌کارت‌های دائمی با کدهای ثابت به عنوان تعیین‌کننده و مرجع قیمت، چون کدهای قدیمی واگذاری جدید ندارند، متقاضی خاص خود را دارند و تقاضا بر قیمت تاثیرگذار است. درواقع چون سیم‌کارت‌های دائمی جدید با کدهای قدیمی دیگر عرضه نمی‌شود و همان سیم‌کارت‌هایی که از قبل، عرضه و در بازار توزیع شده‌اند، به‌صورت چرخشی دست به دست می‌چرخد، این سیم‌کارت‌ها با توجه به جایگاهی که در نزد کاربران پیدا کرده و قدمتی که دارند،‌ ایجاد بورس کرده‌اند. متقاضی، کاربر و حجم تقاضاست که تاثیر مستقیم و موثری بر افزایش و کاهش قیمت می‌گذارد.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو سیم کارت قیمت برای سیم کارت سیم کارت هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۰۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری رویترز، عمر بولات وزیر بازرگانی ترکیه امروز گفت که توقف تجارت ترکیه با اسرائیل تا زمانی که آتش بس دائمی در غزه و همچنین جریان بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به منطقه تامین شود، ادامه خواهد داشت.

وزیر بازرگانی ترکیه تاکید کرد که "نگرش سازش ناپذیر" اسرائیل برای کمک به فلسطینی‌ها در شرایط دشوار غزه و تامین آتش بس دائمی با حماس، آنکارا را بر آن داشت تا آخرین اقدام را برای توقف تجارت با این رژیم اتخاذ کند.

بولات ضمن به‌روزرسانی ارقام تجارت خارجی در ماه آوریل، خاطرنشان کرد که تا زمانی که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، موضع متعهدانه‌تری برای کاهش حملات به سرزمین‌های فلسطینی نشان ندهد، صادرات ۵۴ گروه محصول به اسرائیل متوقف خواهد شد.

بولات خاطرنشان کرد: در ماه آوریل، صادرات ترکیه با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۹.۳ میلیارد دلار و واردات با ۴.۲۴ درصد افزایش به ۲۹.۲ میلیارد دلار رسید.

یسرائیل کاتز وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل در واکنش به اقدام ترکیه مدعی شد: آنکارا با مسدود کردن بنادر برای واردات و صادرات اسرائیل، قرارداد‌ها را زیر پا می‌گذارد. یک دیکتاتور اینگونه رفتار می‌کند.»

تصمیم ترکیه یک ماه پس از آن اتخاذ شد که آنکارا اعلام کرد صادرات محصولات ۵۴ دسته مختلف از جمله آهن، سنگ مرمر، فولاد، سیمان، آلومینیوم، آجر، کود، تجهیزات و محصولات ساختمانی، سوخت هواپیما و ... را به رژیم اسرائیل محدود کرده است.

دادگاه بین المللی دادگستری (ICJ) در ماه ژانویه حکمی موقت صادر کرد و رژیم اسرائیل را به نسل کشی متهم کرد و به آن دستور داد تا اقدامات نسل کشی را متوقف کند و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه انجام دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • دائمی شدن دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت
  • آغاز بیست‌وسومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز | متقاضیان حداکثر چند شمش می‌توانند خریداری کند؟
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • مقاومت: حماس توافقی را که شامل آتش‌بس دائمی نباشد، نمی‌پذیرد
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • خودروی جدید نیسان؛ کوچک، مانورپذیر و ساکت!
  • پردازنده اختصاصی کامپیوتر ۲۰۲۴ هواوی هم‌سطح M2 اپل و 13700H اینتل ظاهر شد
  • ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب