Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@23:08:48 GMT

10 اثر تاریخی کرمان ثبت ملی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۰۳۶۱

10 اثر تاریخی کرمان ثبت ملی شد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از ثبت ۱۰ اثر باستانی، تاریخی و فرهنگی این استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، فریدون فعالی با اعلام این خبر افزود: این آثار شامل قلعه طبق، تپه خانم، تپه میثم‌آباد، تپه پاتلی، تپه حسن‌آباد شهرستان عنبرآباد، خانه قراچه‌داغی شهر کرمان، برج سلورد شهرستان بردسیر، تیمچه علی‌خان شهرستان کوهبنان، حمام کران و مسجد اعظم شهرستان سیرجان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در میان آثار ثبت شده ملی محوطه باستانی میثم‌آباد در حوزه شهرستان عنبرآباد که به دوره مس و سنگ بر می‌گردد از قدیمی‌ترین آثار مذکور به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مد نظر این اداره کل ثبت آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی در فهرست آثار ملی و سپس در فهرست میراث جهانی (یونسکو) است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 آثار تاریخی ثبت ملی آثار ملی آثار تاریخی کرمان ثبت ملی آثار تاریخی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر