Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‎های آمریکایی می‎گویند که جو بایدن با بررسی دوباره نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر به برج‎های دوقلو موافقت کرده است.

خبرگزاری میزان - «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا از اقدام وزارت دادگستری این کشور برای بازنگری مجدد اسناد مربوط به نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر خبر داد.

به گزارش «دیلی میل»، نزدیک به هزار و ۸۰۰ آمریکایی که تحت تاثیر حملات ۱۱ سپتامبر قرار گرفتند، از جمله اعضای خانواده قربانیان و بازماندگان، به بایدن اعلام کردند که در هیچ یک از رویداد‌های بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر حاضر نشود مگر اینکه اسنادی را که به طور بالقوه ارتباط دولت عربستان با ۱۱ سپتامبر را نشان می‌دهد، فاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن، می‎گوید «دولت من متعهد است تا حداکثر شفافیت را بر اساس قانون تضمین کند.»

به گفته وی، «من از اقدام وزارت دادگستری که شامل تعهد برای بررسی مجدد اسنادی است که پیشتر توسط دولت مخفی شده بود، و انجام این کار در اسرع وقت، استقبال می‌کنم.»

نزدیکان قربانیان و بازماندگان حملات ۱۱ سپتامبر که در نیویورک و واشنگتن رخ داد و نزدیک به ۳ هزار نفر بر اثر آن کشته شدند، در نامه‌ای که با نزدیک شدن به بیستمین سالگرد این حملات منتشر شد، این درخواست را مطرح کردند.

عربستان پیشتر مدعی شد که هیچ نقشی در این حملات نداشته، زیرا عاملان آن از هواپیما‌های ربوده شده استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: قاضی فدرال نیویورک به دنبال بازجویی از ۲۴ مقام سعودی در ارتباط با ۱۱ سپتامبر خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر به دنبال تصرف دارایی‌های ایران در انگلیس

همچنین سفارت عربستان در واشنگتن به درخواست خانواده قربانیان واکنشی نشان نداده است.

دفتر دادستان آمریکا در منهتن اعلام کرد که «اف بی آی» تصمیم گرفته است آنچه را که پیشتر اعلام کرده بود؛ مبنی بر اینکه چرا نمی‌تواند برخی از اطلاعات درخواست شده توسط خانواده قربانیان را منتشر کند، بررسی کند.

این اسناد شامل گزارش سال ۲۰۱۲ «اف بی آی» در مورد مشکوک بودن روابط بین مقام‎های دولتی سعودی و هواپیماربایان است.

پس از انتشار گزارش اطلاعاتی از سوی دولت فدرال در ماه مارس مبنی بر اینکه «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی، قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه نگار واشنگتن پست را تایید کرده، خانواده‌های قربانیان و بازماندگان حملات ۱۱ سپتامبر فشار عمومی را برای فاش شدن اسناد دخالت مقام‎های عربستان سعودی در این حملات، از سر گرفتند.

«جیمز کریندلر»، وکیل برخی خانواده قربانیان، می‎گوید «من و موکلانم امیدواریم اقدامات اف بی آی و وزارت دادگستری نشان دهنده این باشد که ما اسنادی را که سال‎هاست برای آن تلاش کرده‌ایم به دست خواهیم آورد.»

سال‎هاست که خانواده‌های قربانیان و وکلای آن‌ها شکایت دارند که آژانس‌های آمریکایی اسناد مربوط به ارتباط عربستان با مهاجمان حملات ۱۱ سپتامبر را مخفی می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن خانواده قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی نشست مشورتی درباره تحولات غزه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در نشست وزیران گروه عربی بر ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه تاکید شده است.

در این نشست، وزرای کشورهای عربی مذکور همچنین بر لزوم رفع تمامی محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند و درباره عواقب اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

دیگر خبرها

  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان