Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خضریان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نشست امروز (سه شنبه ۱۹ مرداد ماه) کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به شکایت واصله در زمینه ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی، جلسه امروز کمیسیون با حضور نمایندگان مجلس، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان، معاون آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی، دبیر شورای گسترش وزارت بهداشت برای رسیدگی به این شکایت تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این نشست، ضمن طرح موضوع و اهمیت تامین نیروی پزشک متخصص برای مناطق محروم و تایید این مهم از سوی وزارت بهداشت، مواردی مورد توافق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت از جمله اینکه ظرفیت آموزش دستیاری پزشکی در دوره ۴۸ در همه رشته‌ها به مجموع ظرفیت دوره ۴۷ برگردد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد: البته در کمیسیون تاکید شد چون در مناطق دور دست نیاز به نیروهای متخصص داریم، آموزش نیز با اولویت شهرهای غیر تهران افزایش یابد تا در مجموع به ظرفیت مدنظر برسیم.

خضریان بیان کرد: کمیسیون اصل۹۰ با عنایت به استدلال وزارت بهداشت مبنی بر عدم ضرورت افزایش سهمیه در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، اصراری بر افزایش ظرفیت در یک دانشگاه مشخص ندارد، بلکه می‌خواهیم ظرفیت آموزش و خدمت برای مناطق دور دست که نیاز وجود دارد، برای دانشجویان فراهم شود.

وی گفت: همچنین مقرر شد تا حد امکان ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری پزشکی دوره ۴۸ در برخی رشته‌ها بر اساس نیاز وزارت بهداشت و درمان افزایش پیدا کند.

کد خبر 5278340 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون اصل نود مجلس کمیسیون بهداشت و درمان دستیار پزشکی علی خضریان سیدابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران محمد باقر قالیباف دولت سیزدهم ایران ایالات متحده امریکا محمدباقر قالیباف مراسم تحلیف روز خبرنگار صحن مجلس طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی رژیم صهیونیستی ارتش جمهوری اسلامی ایران دستیاری پزشکی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث

امتداد - ️رئیس کل بیمه مرکزی به رانندگان فاقد بیمه شخص ثالث هشدار داد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اختلاف نظر درباره وصول و هزینه کرد حق بیمه ۱۰ درصدی بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت، گفت: طبق قانون افرادی که در تصادفات رانندگی دچار حادثه می‌شوند در زمان انتقال به بیمارستان، نباید هیچ وجهی پرداخت کنند، چراکه از حق بیمه آن‌ها رقمی قبلا برای استفاده از خدمات رایگان پزشکی واریز کرده اند.

وی افزود: موضوعی که وجود دارد اختلاف بین بیمه مرکزی و وزارت بهداشت بر سر پرداخت نشدن هزینه ۱۰ درصدی حق بیمه شخص ثالث است که کمیسیون بهداشت مجلس امروز به این موضوع ورود و آن را بررسی کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: امروز در کمیسیون بهداشت مجلس بحث‌های خوبی مطرح شد و ما هم گزارش مبالغی که سال‌های گذشته پرداخت کرده بودیم را به صورت شفاف ارائه کردیم. ما در بیمه مرکزی مدعی هستیم که طبق قانون عدد مشخص شده در سال‌های گذشته را پرداخت کرده ایم، دیوان محاسبات کشور هم که در این جلسه حضور داشت، ادعای ما را تأیید کرد.

استادهاشمی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۵.۸ همت به حساب وزارت بهداشت واریز کردیم، گفت: وزارت بهداشت معتقد است که این عدد به این وزارتخانه واریز نشده است.

وی افزود: تکلیف کمیسیون بهداشت این است که این عدد به طور کامل در اختیار وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها قرار بگیرد تا آن‌ها بتوانند خدمات لازم را در اختیار بیماران سوانح رانندگی ارائه دهند. بر این اساس، مقرر شد کمیته‌ای متشکل از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و کمیسیون بهداشت مجلس برای بررسی علت واریز نشدن حق بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت تشکیل و با نظارت، پرداخت حق بیمه شخص ثالث را راستی آزمایی کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه متأسفانه بیش از ۸۰ درصد موتورسیکلت‌ها فاقد بیمه شخص ثالث هستند، تصریح کرد: پارسال افراد می‌توانستند یک روزه، دو روزه یا یک ماهه برای نقل و انتقالات وسیله نقلیه خود بیمه خریداری کنند که ما مانع از این کار شدیم و مدت بیمه را یک ساله کردیم. همچنین در کنار این اقدام افرادی که موتورسیکلت‌های صفر را خریداری کردند مشمول تخفیف ۲۰ درصدی بیمه شدند.

استادهاشمی ادامه داد: با همکاری پلیس راهور فراجا و موافقت وزیر اقتصاد به عنوان رئیس مجمع بیمه مرکزی برای کمک به افرادی که بیمه خریداری نکرده اند مقرر کردیم جریمه آن‌ها مشمول بخشودگی قرار بگیرد.

وی همچنین ضمن هشدار به رانندگان فاقد بیمه شخص ثالث گفت: ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی ماه گذشته در تهران به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث باطل شد؛ لذا طبق قانون بناست خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث کارت سوختشان متوقف شود.

 

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند