Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:18:46 GMT

«هزارواژه حمل‌ونقل (۳)» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۰۴۵۷

«هزارواژه حمل‌ونقل (۳)» منتشر شد

کتاب «هزارواژه حمل‌ونقل (۳)» از مجموعه هزارواژه‌های گروه واژه‌گزینی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب در ۲۷۷ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۶۰هزار تومان توسط انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی منتشر کرده است.

در معرفی کتاب «هزارواژه حمل‌ونقل (۳)» توسط ناشر عنوان شده است: «هزارواژه» نام عمومی فرهنگ‌هایی تخصصی است که از سوی فرهنگستان زبان و ادب فارسی منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممارست طولانی در کار واژه‌گزینی که به یافتن و ساختن ده‌ها هزار واژه فارسی در برابر لغات و اصطلاحات بیگانه انجامیده است گروه واژه‌گزینی را قادر ساخته تا دفترهایی حاوی هزار واژه مصوب در بعضی از رشته‌های علمی انتشار دهد.

در ۱۰ سال گذشته تدوین فرهنگ‌های تخصصی موضوعی گروه واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، با عنوان هزارواژه، با اقبال عمومی و اهل فن مواجه شده و فرهنگستان مفتخر است که در سال جاری نیز چهارهزار واژه به مجموعه هزارواژه‌های خود بیفزاید.

مجموعه حاضر جلد سوم هزارواژه حمل‌ونقل است که واژه‌های کارگروه‌های واژه‌گزینی حمل‌ونقل درون‌شهری ـ جاده‌ای، حمل‌ونقل دریایی، حمل‌ونقل ریلی و حمل‌ونقل هوایی را که در طی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ تصویب شده‌اند دربر می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واژه گزینی واژه گزینی حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۰۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منچستریونایتد و یک دهه اشتباه در سیاست های نقل و انتقالاتی! (زیرنویس فارسی)

از زمان خداحافظی سر الکس فرگوسن از جمع شیاطین سرخ، منچستریونایتد هر گز نتوانسته در لیگ برتر انگلستان به قهرمانی دست یابد که کارشناسان یکی از دلایل اصلی آن را اشتباهات مدیران باشگاه در نقل و انتقالات می‌دانند.

دانلود (26.4MB)

دیگر خبرها

  • توانایی زبان فارسی در گرو این است كه زبان علم باقی بماند
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • برج بابل، برج سکوت؛ جستاری در ستایش سکوت و تنهایی
  • منچستریونایتد و یک دهه اشتباه در سیاست های نقل و انتقالاتی! (زیرنویس فارسی)
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • برج آزادی رنگ و بوی خلیج فارسی گرفت (عکس)
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • تبدیل افکار خاموش ذهن به گفتار| ابزاری که اندیشه را واژه می‌کند!
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست