Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@15:54:54 GMT

تعویض چمن استادیوم وطنی برای اجرای چمن طبیعی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۰۴۸۷

تعویض چمن استادیوم وطنی برای اجرای چمن طبیعی آغاز شد

به گزارش ایرنا، نخستین گام‌های تعویض چمن مصنوعی استادیوم شهید وطنی قائمشهر طی روزهای اخیر با جدا کردن بخشی از چمن مصنوعی از حاشیه‌های زمین برداشته شده و به گفته مسئولان حوزه ورزش این استان، قرار است چمن طبیعی در این استادیوم اجرا شود.

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان مازندران درباره آخرین تصمیم‌های اتخاذ شده پیرامون این ورزشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: کار برداشت چمن تقریبا آغاز شده و پس از رایزنی‌های متعدد بالاخره تصمیم گرفته شد که چمن طبیعی در این ورزشگاه اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین بریمانی اظهار کرد: اجرای چمن طبیعی به زمان بیشتری نسبت به اجرای چمن مصنوعی نیاز دارد. به همین دلیل ورزشگاه تا آغاز فصل بیست‌ویکم آماده نخواهد شد و نساجی نمی‌تواند فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر را در قائمشهر آغاز کند.

وی افزود: چمن  طبیعی علاوه بر اجرا که به زیرسازی و زهکشی مناسب نیاز دارد، مستلزم نگهداری مطلوب است تا عمر بیشتری داشته باشد. قرار است پس از اجرای چمن طبیعی، این زمین در اختیار باشگاه نساجی قرار بگیرد و نگهداری چمن طبیعی نیز توسط باشگاه انجام خواهد شد.

تعویض چمن مصنوعی استادیوم وطنی یکی از مطالبات جدی هواداران و بازیکنان و کادر فنی این تیم و سایر تیم‌های لیگ برتری بود. کیفیت پایین چمن این ورزشگاه طی سه دوره حضور نساجی در لیگ برتر بارها واکنش‌هایی را از سوی مربیان و بازیکنان تیم‌های مهمان نساجی به دنبال داشت. به همین دلیل طی یک سال گذشته در چند نوبت کمیته برگزاری مسابقات اعلام کرد که نساجی اجازه بازی در زمین قائمشهر را ندارد. با این حال ممنوعیت بازی در استادیوم وطنی برای نساجی اعمال نشد تا در زمان مناسب تعویض چمن انجام شود.

مسئولان ورزش مازندران طی هفته‌های اخیر و اوایل مرداد اعلام کرده بودند که بلافاصله پس از بازی نساجی و استقلال در هفته بیست‌ونهم لیگ بیستم که آخرین بازی خانگی این تیم بود، کار برداشتن چمن و اجرای چمن جدید را آغاز می‌کنند. اما تصمیم بر این شده بود که به جای چمن کنونی ورزشگاه که سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسید، چمن مصنوعی با کیفیت و مورد تایید فیفا و یوفا اجرا شود.

اگر چه این پیشنهاد مسئولان حوزه ورزش مازندران در نهایت به توافق بین باشگاه نساجی و دستگاه ورزش استان به عنوان متولی تجهیز استادیوم منجر شد ، اما سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران چند روز پس از این توافق در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد هیچ نوعی از چمن مصنوعی مورد تایید سازمان لیگ نیست و در صورتی که چمن استادیوم وطنی برای فصل جدید طبیعی نباشد، نساجی اجازه برگزاری مسابقات خانگی در این استادیوم را نخواهد داشت.

طی دو سال اخیر بارها بحث تعویض چمن مصنوعی استادیوم وطنی قائمشهر و بازگرداندن آن به چمن طبیعی مطرح شده است. مرداد پارسال نیز پس از پایان لیگ نوزدهم در سفری که محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به مازندران داشت ، در بازدید از این استادیوم وعده داده بود که اعتبارات لازم برای تعویض چمن مصنوعی تأمین شود اما ، به دلیل از دست رفتن زمان، این وعده محقق نشد.

سازمان لیگ نیز با وجود مخالفت‌های اولیه، برای نیم‌فصل نخست به نساجی فرصت میزبانی روی چمن مصنوعی استادیوم وطنی را داده بود. در تعطیلات نیم‌فصل زمزمه‌های انتقال بازی‌های خانگی نساجی به استادیوم شهدای ساری مطرح شد، اما به دلیل مناسب نبودن چمن طبیعی این استادیوم و کمبود برخی زیرساخت‌ها، باز هم سازمان لیگ اجازه داد که نساجی در قائمشهر از رقبای لیگ برتری خود میزبانی کند.

برچسب‌ها تیم فوتبال نساجی مازندران فوتبال مازندران قائم شهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیم فوتبال نساجی مازندران فوتبال مازندران تیم فوتبال نساجی مازندران فوتبال مازندران قائم شهر چمن مصنوعی استادیوم تعویض چمن مصنوعی استادیوم وطنی سازمان لیگ اجرای چمن چمن طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۰۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد

به گزارش "ورزش سه"، نساجی مازندران پس از چند بازی استفاده از پیراهن سفید رنگ حتی در بازی‌های خانگی در نیم فصل دوم، دوباره از رنگ اصلی خود در بازی‌های اخیر استفاده می‌کند.

سفید پوشیدن نساجی باعث ایجاد حواشی و سوال برای هواداران شده بود و حالا شاگردان ساکت با لباس قرمز خود مقابل رقیبان قرار می‌گیرند.

بنابراین در جلسه هماهنگی دیدار نساجی مازندران و ذوب‌آهن به میزبانی اصفهانی‌ها مقرر شد نساجی با لباس یک دست قرمز پا به زمین مسابقه بگذارد.

آنها در بازی برابر سپاهان و تراکتور نیز با لباس اصلی خود ۴ امتیاز کسب کردند و به نظر می‌رسد دیگر تا میزبانی قرمزپوش مقابل‌شان نباشد این پیراهن را عوض نمی‌کنند.

دیگر خبرها

  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • ببینید | خلاصه بازی ذوب آهن ۰ - نساجی مازندران ۲
  • پورموسوی: تعویض ۴ بازیکن یعنی مشکل داریم
  • ساعت پخش زنده بازی ذوب آهن و نساجی مازندران‌ + پخش آنلاین
  • نگاهی به تقابل ذوب‌آهن و نساجی؛ جدال برای بقا
  • نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد