Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- قراردادهای اختیار خریدوفروش با فراهم کردن امکان پوشش ریسک در بازار و نیز امکان کسب سود در شرایط مختلف بازار ازجمله شرایط صعودی و نزولی (بازار دو طرفه) به تعمیق بازار، تقویت ثبات در بازار سهام از طریق انتقال رفتارهای هیجانی از بازار نقد به بازار مشتقات و نیز تنوع‌بخشی به ابزارهای موجود در بازار کمک شایانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، امروز دومین روز پس از آغاز معاملات قراردادهای اختیار خرید و فروش سهام شرکت ذوب‌آهن اصفهان با سررسید آذرماه ۱۴۰۰ در فرابورس ایران است تا این ابزار مشتقه پرطرفدار به طور رسمی در اختیار سرمایه‌گذاران فرابورسی قرار گیرد.

در نخستین روز از آغاز دوره معاملاتی قراردادهای اختیار خرید و فروش سهم شرکت ذوب‌آهن اصفهان که روز گذشته ۱۸ مردادماه در بازار فرابورس رقم خورد، تعداد ۱۰ قرارداد با قیمت ۷۳۰ ریال در اختیار خرید ذوب با قیمت اعمال ۴۰۰۰ ریال و اندازه قرارداد ۱۰۰۰ سهم با تاریخ سررسید۱۷ آذر۱۴۰۰ معامله شد.

مطابق با دستورالعمل قراردادهای اختیار معامله بورس تهران و فرابورس ایران مصوب هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، نحوه درج قراردادهای اختیار معاملات با شرط حداقل سه قرارداد بوده که مبتنی بر تعریف حداقل یک قرارداد در سود، حداقل یک قرارداد بی‌تفاوت و حداقل یک قرارداد در زیان است.

بر این اساس قراردادهای اختیار خرید و فروش سهام شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان همگی با تاریخ سررسید ۱۷ آذرماه سال جاری و با قیمت‌های سررسید به شرح جدول زیر از دوشنبه هجدهم مردادماه برای تمامی معامله‌گران مجاز در بازار مشتقات فرابورس ایران قابل معامله شده است.

مزایای قراردادهای اختیار خرید و فروش

قراردادهای اختیار خرید و فروش روی سهام، از نمونه‌ ابزارهای پرطرفدار مشتقات در دنیای مالی محسوب می‌شوند. این ابزارها با فراهم کردن امکان پوشش ریسک در بازار و نیز امکان کسب سود در شرایط مختلف بازار از جمله شرایط صعودی و نزولی (بازار دو طرفه) به تعمیق بازار، تقویت ثبات در بازار سهام از طریق انتقال رفتارهای هیجانی از بازار نقد به بازار مشتقات و نیز تنوع بخشی به ابزارهای موجود در بازار کمک شایانی می‌کنند. آنطور که اداره بازار مشتقات فرابورس ایران تاکید کرده است با توجه به مخاطرات احتمالی موجود در بازار مشتقات ناشی از خاصیت اهرمی آن، به سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه توصیه شده است که پس از بهره‌مندی از آموزش‌های لازم و نیز به صورت محدود در این بازار به فعالیت بپردازند.

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قراردادهای اختیار خرید و فروش فرابورس ایران بازار مشتقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۰۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه

بازار بورس امروز به نوعی درجا زد؛ به طوری که شاخص کل با افزایش تنها ۶۵۲ واحد به رقم دو میلیون و۳۰۴ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

نقشه بازار بورس ـ شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • بورس در سکوت
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم