Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - موکب بزرگ احمدبن‌موسی(ع) که ۷ سال است هر سال ایام اربعین در عراق به زائران اربعین خدمات رسانی می‌کند، همزمان با روز نخست محرم فعالیت خود در حرم مطهر احمدبن‌موسی‌(ع) آغاز کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز، محرم امسال با همه سال‌ها فرق دارد؛ هر سال از چند روز مانده به محرم شور و شوقی عجیب در میان مردم کوچه و بازار برقرار بود و همه یک دست و همدل برای اقامه عزای ارباب به تکاپو می‌افتادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دو سال است که سایه منحوس بیماری کرونا همه چیز را تغییر داده و دیگر از ایستگاه‌های صلواتی، چای و شربت نذری، عزاداری‌های دسته جمعی، دسته‌های عزاداری و سنج و دمام خبری نیست اما همه این‌ها مانع دلدادگی عاشقان نشده و عزای امام حسین (ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. 

هر چند محدودیت‌هایی برقرار شده اما شهر دوباره سیاه پوش شده و موکب‌های عزا کار خود را کم و بیش آغاز کردند. در این میان موکب بزرگ احمدبن‌موسی(ع) که 7 سال است هر سال ایام اربعین در عراق به زائران اربعین خدمات رسانی می‌کند نیز همزمان با روز نخست محرم فعالیت خود در حرم مطهر احمدبن‌موسی‌(ع) آغاز کرده است.

انصاریان: سیره ائمه در ماه محرم / خاطره‌ای از تمجید یک "کشیش" از مجالس عزاداری در ایرانهمایش شیرخوارگان حسینی اولین جمعه ماه محرم از رسانه ملی پخش می‌شودطرح خیمه‌های رسانه‌ای در محرم 1400 را باکیفیت‌تر و بهتر از سال گذشته

مسعود راستی، مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) از استمرار فعالیت این موکب تا اربعین خبر داد و اینکه مردم می‌توانند نذورات خود را به دفتر این موکب تحویل دهند. وی همچنین درباره فعالیت موکب در عراق و ایام اربعین اعلام کرده همه چیز منوط به تایید ستاد ملی کرونا و اجازه عراق است.

مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) همچنین در توضیحات تکمیلی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به فعالیت 7 ساله این موکب اظهار داشت: سال گذشته تنها سالی بود که هیچ موکبی اجازه برپایی در مسیر کربلا را پیدا نکرد و موکب احمدبن‌موسی(ع) نیز بر همین اساس و با درخواست آیت‌الله دژکام در بین‌الحرمین شیراز به مردم خدمت‌رسانی کرد. 

به گفته وی امسال نیز با توجه به شرایط کنونی به نظر بعید است که در همان بین‌الحرمین امکان برپایی موکب باشد با این حال اگر ستاد استانی این امر را بدون مانع بداند، می‌توان با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی فعالیت کرد. 

راستی با اشاره به اینکه فعالیت موکب احمدبن‌موسی(ع) مختص اربعین و در عراق است، عنوان کرد: نذورات مردم نیز چون با همین نیت ارائه می‌شود باید در همان مسیر هزینه شود و اگر بنا به فعالیت در بین‌الحرمین شیراز باشد، موکب مانند سال گذشته عمل می‌کند. 

مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) البته به یک تغییر در هزینه‌کرد نذورات نیز اشاره می‌کند و آن این است که امسال تمام نذورات جمع‌آوری شده در دفتر موکب صرف خرید تجهیزات برای موکب به منظور تأمین رفاه حال زائران امام حسین(ع) در کربلای معلی می‌شود. 

به گفته وی ترمیم و تجهیز موکب‌، تامین سیستم‌های خنک‌کننده و دیگر امور از مواردی است که برای هزینه‌کرد نذورات مردمی در نظر گرفته شده است. 

‌انتهای پیام/424 / ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موکب احمدبن موسی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۰۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید

دکتر شیرجنگ گفت: رادیولوژی پرتابل - سرکانتر - ساک شن و تخت‌های اتاق عمل از جمله دستگاه‌هایی هستند برای بیمارستان خریداری شده است.

وی افزود:خرید دستگاه اتوآنالایزر برای آزمایشگاه نیز خریداری شده که تا یکماه آینده نصب خواهد شد و با نصب آن مشکلات آزمایشگاه رفع می شود ولی برای راه اندازی آن و نصب دستگاه‌های جانبی ۱.۵ میلیارد تومان هزینه نیاز است که از خیرین درخواست می کنیم برای بروز کردن آن ما را یاری کنند.

وی گفت: مجوز اصلی برای احداث بخش اتاق‌های عمل در فضای ۳ هزار متر مربع بیمارستان با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان گرفته شده است که با احداث آن دیگر نیاز به ارجا ع بیماران به سایر شهر‌ها نخواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • ‌مشارکت مردم در جهش تولید به صورت مستقیم و فردی باشد
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم شاهچراغ
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند