Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:30:19 GMT

۲۰۸ واحد تهیه غذا در سنندج بازرسی بهداشتی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۱۶۲۱

۲۰۸ واحد تهیه غذا در سنندج بازرسی بهداشتی شد

دکتر جهانبخش یوسفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: ۱۴ گشت مشترک ستادی از ۶۳ واحد و کارشناسان محیطی هم از ۴۷۷ صنفی، اماکن ورزشی و مطب پزشکی، در سه روز گذشته بازرسی لازم را انجام دادند.

وی با اشاره به کشف و ضبط ۳۱۷ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف افزود: در این بازدیدها ۳۲ مورد اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی به متصدیان مراکز متخلف اعلام شد تا در سریعترین زمان ممکن نسبت به رفع نواقص اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز بهداشت سنندج یادآور شد: ۲۹ مورد اخطاریه های صادر شده در گذشته و سه مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ توسط همکاران بهداشت محیط در این مدت برای حصول نتیجه مطلوب مورد پیگیری قرار گرفته است.

رییس مرکز بهداشت سنندج در زمینه نظارت ویژه بر انبارها و مراکز عمده عرضه مواد غذایی خام وبسته بندی شده و همچنین صنوفی که اقدام به تهیه و طبخ مواد غذایی به صورت بیرون بر و رستوران و یا مراکز مشابه هستند گفت: وضعیت رنگ‌بندی شهر سنندج از لحاظ بیمای کرونا در وضعیت قرمز قرار داشته و به موازات آن فعالیت‌های نظارتی در تمام زمینه های مرتبط با این مرکز و نظارت بر فعالیت گروه‌های مختلف شغلی با شدت وحساسیت ویژه به انجام می‌رسد.

دکتر یوسفی اضافه کرد: در سه روز گذشته تعداد زیادی از مراکز عمده عرضه مواد غذایی و همچنین گروه غذاخوری ها و رستوران‌ها  که بیشتر بصورت بیرون‌بر فعالیت دارند مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت لزوم موارد قانونی ولازم به متصدیان مربوطه ابلاغ شده و در صورت مشاهده هرگونه قصور و کوتاهی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برابر قانون اقدام خواهد شد.

وی یادآور شد:  از ۳۵۳ نفر شهروند سنندجی در سه روز گذشته از نظر ابتلا به بیماری کرونا در مراکز بهداشتی نمونه برداری و تست کرونا انجام شده است.

رییس مرکز بهداشت سنندج در زمینه کنترل کیفیت و سلامت نان شهر سنندج گفت: در این مدت سه مورد نمونه برداری از نان به منظور تعیین میزان نمک موجود و استفاده نکردن از جوش شیرین انجام شده است.

دکتر یوسفی به اقدامات نظارتی  بر بهبود کیفیت آب شرب شهری اشاره و اظهار داشت: در مدت یاد شده ۲۲۰ مورد تست کلر سنجی و۳۹ مورد نمونه برداری کنترل سلامت آب در نقاط مختلف شهری وروستاها به عمل آمده است.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز دوشنبه ۱۸ مرداد ۲۸۴بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و در حال حاضر ۵۶۵ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند که ۵۴ بیمار بدحال در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر امروز در استان یک هزار و ۴۱۹ قربانی داشته است.

برچسب‌ها کرونا کردستان سنندج بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کردستان سنندج کرونا کردستان سنندج بهداشت و سلامت مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۱۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان