Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@11:46:47 GMT

وزير بهداشت: شهر سالم، مقدس است

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۱۷۹۲

خبرگزاری آریا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شهر سالم که از آن در کتاب‌های آسمانی یاد شده، مقدس است.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر سعید نمکی در مراسم اعطای گواهینامه "شهر سالم" به شهر "سهند" در استان آذربایجان شرقی با اشاره به آیات قرآن که به شهر سالم قسم یاد کرده است، با تبریک به شهر سهند از رئیس منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی و همچنین نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران و معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همچنین مسئولان روابط بین الملل این وزارتخانه و مدیر طرح شبکه آن تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در 30 سال قبل به عنوان معاون بهداشت این وزارتخانه اولین مجری شهر سالم منطقه 20 تهران در کشور بوده است افزود: منطقه 20 تهران یکی از بدترین مناطق از نظر زیستی بود که به سالم‌ترین منطقه برای زندگی شهروندان تبدیل شد.
دکتر نمکی گفت: طرح شهر سالم در شهر‌هایی همچون شیراز، اصفهان و کاشان نیز اجرا شد.
وی اضافه کرد: طرح شهر سالم در 24 بخش تنظیم و اجرا می‌شد که متاسفانه پس از اتمام مسئولیت ما این طرح مسکوت ماند.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز خوشحالم که این طرح بسیار درست با همت همکارانمان در معاونت بهداشت سازمان جهانی بهداشت و استان آذربایجان شرقی اجرا شده است.
وی افزود: امروز توجه به شهر سالم به عنوان یکی از مهمترین پدیده‌هایی که می‌تواند در بهداشت روان و تاثیرگذاری بر مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت کارساز باشد به عنوان یکی از طرح‌های اصلی ضروری است.
دکتر نمکی گفت: نباید فقط دیدگاهی برای اصلاح کالبدی در ساختار شهر‌ها داشته باشیم بلکه باید به سلامت شهروندان نیز توجه شود.
وی افزود: شهر سالم باید فضای رشد سالم شهروندان را فراهم کند.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: شهرسالم باید برای شهروندان احساس امنیت شغلی، امنیت سیاسی، امنیت اقتصادی، امنیت اجتماعی، امنیت فرهنگی و امنیت سلامت و بهداشت را فراهم کند.
وی گفت: در شهر سالم شهروندان خود را مفید و موثر می‌دانند به گونه‌ای که اگر دولت‌ها و شهرداری‌ها آنگونه تدبیر کنند که شهروندان به صورت مویرگی در اداره شهر دخالت داشته باشند و خانه و محله خود را مدیریت کنند با تغییر دولت‌ها و شهرداری‌ها و شورا‌های شهر مردم احساس بی نظمی و ناامنی نخواهند کرد.
دکتر نمکی با بیان اینکه متاسفانه با تغییر مسئولان، شهروندان در زمینه اداره شهر نگران می‌شوند افزود: شهر سالم باید مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت در آن‌ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: شهر سالم شهری است که مولفه‌های زیست محیطی و تاثیر آن بر سلامت شهر و شهروند مورد توجه قرار بگیرد و کاهش آلاینده‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین اصول مورد توجه اداره کنندگان آن باشد به گونه‌ای که آلاینده‌های زیست محیطی ذرات معلق و همچنین آلاینده‌های صوتی که یکی از مولفه‌های تهدید کننده سلامت روان شهروندان است مورد توجه قرار گیرد.
دکتر نمکی افزود: شهر سالم دارای مشارکت بین بخشی است به گونه‌ای که فرماندار هماهنگ کننده بخش خصوصی و بخش دولتی است.
وی گفت: شهر سالم شهری است که مهربانی، صمیمیت، مشارکت و دوستی محور زندگی روزمره شهروندان آن است.
دکتر نمکی افزود: شهر سالم شهری است که به جای ساختن پارکینگ‌های طبقاتی، ایستگاه‌های دوچرخه درآن فراهم شود و پیاده رو‌های آرام و سبز برای ورزش شهروندان در آن در نظر گرفته شود و مردم شهر شیوه صحیح زندگی و سبک زندگی صحیح را بیاموزند.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: شهر سالم شهری است که مردم برای سلامت جسم روان و سلامت جامعه احساس امنیت و توسعه کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مقدس وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی درمان و آموزش پزشکی گفت شهر سالم شهری مورد توجه دکتر نمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۱۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بمناسبت هفته سلامت اهالی روستای یارعزیز تکاب با حضور در همایش پیاده روی خانوادگی مسیر روستا  دل طبیعت را پیاده روی کردند.

در این همایش شرکت کنندگان در پیاده روی خانوادگی با صرف صبحانه سلامت ، بر نقش  تغذیه سالم و داشتن فعالیت بدنی در سلامت جسم و روح تاکید کردند.

روستائیان با تهیه آش دوغ محلی ، نان و پنیر و خرما صبحانه ای سالم در دل طبیعت صرف کردند.

دیگر خبرها

  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • قدردانی وزیر علوم از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • وزیر کشور وارد مشهد شد
  • همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب
  • باران بهاری هوای مشهد را پاک کرد
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است