Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام جواد نیک بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین اظهار داشت: بازارگاه‌های بزرگ آنلاین بستری هستند که امکان خرید از چند ده هزار تأمین‌کننـده متفاوت را برای مشتریان از سراسر کشور فراهم می‌کنند.

وی با ذکر مثالی درباره فروشگا‌های اینترنتی، افزود: در بازارگاه بزرگترین و مشهورترین فروشگاه اینترنتی ایران بیش از ۱۵۰ هزار فروشنده برای عرضه محصولات خود که عمدتا کالای ایرانی هستند، گرد هم آمده‌اند و با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیک بین در همین راستا بیان کرد: در چنین شرایطی است که مردم از سراسر کشور با دسترسی عادلانه و برابر می‌توانند با بررسی راحت‌تر و دقیق‌تر کالا‌های ارائه شده ملزومات خود را به راحتی تهیه کنند.

وی بر همین اساس یادآور شد: این یعنی عدالت اجتماعی و اقتصاد دیجیتال به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های توسعه پایدار اجتماعی و اقتصادی جامعه بشری، نقش بسزایی در حل مشکلات اجتماعی و برقراری عدالت اجتماعی دارد.

نیک بین ادامه داد: اقتصاد دیجیتال از معدود بستر‌های اقتصای و کسب‌وکاری است که در آن تمام بازیگران از ارائه دهندگان خدمات گرفته، تا تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از فرصت‌های عادلانه و برابر بهره می‌برند.

این نماینده مجلس یازدهم در بخش‌های دیگری از سخنانش یادآور شد: اقتصاد دیجیتال عامل بسیار موثری در زمینه اشتغالزایی ملی نیز است. میزان اشتغالزایی مستقیم استارتاپ‌های مشهور و بزرگ سرجمع تا کنون عددی حدود ۵۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

وی تصریح کرد: البته کسب‌و‌کار‌های فناورانه فعال در زمینه اقتصاد دیجیتال مثل کافه‌بازار، دیوار، دیجی‌کالا، اسنپ، تپسی، فیلیمو و … برای میلیون‌ها نفر هم اشتغالزایی غیرمستقیم داشته‌اند.

نیک بین همچنین عنوان کرد: از این میان اشتغالزایی حدود ۹۰۰۰ نفری یک فروشگاه آنلاین در گزارشی که به دست من و همکارانم رسیده، بسیار قابل توجه و تامل است.

وی ادامه داد: دولت آینده و وزارتخانه‌های صنایع، معادن و فناوری اطلاعات باید از بیشتر از گذشته از ظرفیت اقتصاد دیجیتال در کشور بهره ببرند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مجلس اقتصاد دیجیتال نیک بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۱۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با بیان این که، ضرب و شتم کادر درمان شوکه آور است، گفت: پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس در دست اقدام است.   به گزارش ایرنا، فریبرز درویش افزود : این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.   وی اظهار کرد : این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.   این مسوول اظهار داشت : در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.   رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت : هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.   بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ...به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می دهد.   نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان های غربی مازندران به شمارمی آیند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان