Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@07:28:20 GMT

سلسله نشست‌های «عاشورا و امروز ما» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۱۹۵۳

سلسله نشست‌های «عاشورا و امروز ما» برگزار می‌شود

سلسله نشست‌های «عاشورا و امروز ما» به همت خانه اندیشمندان علوم انسانی و انجمن اندیشه و قلم و با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا به دو صورت مجازی و حضوری برگزار خواهد شد..

به گارش ایسنا،در نشست‌های «عاشورا و امروز ما» جمعی از اساتید و صاحب نظران حوزه و دانشگاه به ایراد سخن خواهند پرداخت.

دکتر ناصر مهدوی، دکتر غلامعلی افروز، دکتر مهراب صادق نیا، دکتر رحیم نوبهار، دکتر محسن اسماعیلی، آیت‌الله سید ضیاء مرتضوی، آیت‌الله محمد سروش محلاتی، دکتر احمدرضا خضری، دکتر بیژن عبدالکریمی و دکتر حمیدرضا شریعتمداری پس از تبیین ابعاد مختلف حماسه عاشورا، پاسخگوی پرسشهای مخاطبان خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا، این نشست‌ها به صورت مجازی از صفحات اینستاگرام دو مجموعه فرهنگی و نیز صفحه اسکای روم پخش می‌شود و تنها از شب  هشتم تا یازدهم محرم، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برنامه به صورت حضوری در بوستان ورشو واقع در خیابان استاد نجات الهی برگزار می‌شود.


این نشست‌ها از پنج شنبه ۲۱ مرداد (سوم محرم) تا شنبه ۳۰ مرداد (۱۲ محرم) هر شب از ساعت ۲۱ آغاز شده و امیرحسین استیری و رضا سلسبیل هم به بیان مراثی اهل بیت(ع) خواهند پرداخت.


انجمن اندیشه و قلم و خانه اندیشمندان علوم انسانی از عموم مخاطبان گرامی و فرهیخته برای بهره مندی از این برنامه های فاخر دینی و فرهنگی دعوت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هرخانه یک حسینیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۱۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دکتر سنگری ، پژوهشگر عاشورایی در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسئول ستاد نکوداشت علما و مفاخر شهرستان دزفول گفت: در راستای تجلیل از مفاخر و بزرگان این شهرستان و معرفی آنها به نسل جوان، آئین نکوداشت ادیب دزفول برگزار می‌شود.

حجت الاسلام زارع افزود: در این مراسم از پژوهشگر و سنگربان ادبیات عاشورایی دکتر محمد رضا سنگری با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم امشب ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در حسینیه عاشقان ثار الله شهرستان دزفول برگزار می‌شود.

دکتر محمد رضا سنگری  از پژوهشگران فعال در موضوع فرهنگ و مکتب عاشورا هستند و دارای دکتری زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران بوده و مولف آثاری نظیر سوگ سرخ، سرچشمه امید، در قلمرو راز، نافله باغ، ادبیات معاصر، جاده سجاده و روزنه‌ای به دنیای نوجوانی است.

وی همچنین در تألیف ۳۰ جلد کتاب درسی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و کتاب‌های راهنمای معلم مشارکت داشته است.

 

دیگر خبرها

  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت
  • «یاد یاران»، گردهمایی همسنگران لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب
  • گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز مونوکسید کربن جان باخت‌
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخت
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت‌
  • تجلیل از دکتر سنگری ، پژوهشگر عاشورایی در دزفول