Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن نجات روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این قرارگاه به دنبال تماس دیروز ریاست جمهوری با استاندار خراسان رضوی تشکیل شده است و به صورت شبانه روزی در راستای کنترل ویروس منحوس کرونا فعال است.
وی اضافه کرد: فرماندهی قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا بر عهده شخص استاندار خراسان رضوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: این قرارگاه از کمیته های مختلفی شامل کمیته حمل و نقل، کمیته نظارت، کمیته بهداشت،کمیته درمان، کمیته بازرسی، کمیته اماکن مذهبی، گردشگری و زیارت و همچنین کمیته روابط عمومی تشکیل شده است.
نجات افزود: کمیته های این قرارگاه با حضور نمایندگان دستگاههای متولی تشکیل خواهد شد و با استفاده از تمامی ظرفیت ها در بازه زمانی ۲ هفته ای به دنبال کنترل کرونا در مشهد و خراسان رضوی است. 

وی اضافه کرد: در حال حاضر مشهد و استان خراسان رضوی به لحاظ ابتلا به کرونا در شرایط سختی به سر می برد و در قالب قرارگاه مذکور نظارتها به صورت محسوس و غیر محسوس در اماکن مختلف‌ مانند پروازها، قطارها و پایانه های مسافربری به صورت جدی و شبانه روزی انجام خواهد شد.
سخنگوی قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: اجرای پروتکل های بهداشتی در حرم رضوی همواره به عنوان دغدغه مردمی مطرح بوده است  و در خصوص مدیریت کرونا در حرم رضوی  طی جلسه ای با حضور مسوولان مدیریت بحران حرم فردا تصمیم گیری خواهد شد.

روند افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد و دیگر شهرستانهای استان خراسان رضوی ظرف هفته‌های اخیر به حد نگران‌کننده‌ای رسیده است. 

"تکمیل گنجایش بیمارستانها، کمبود برخی اقلام دارویی و سرم تزریقی و افزایش روزافزون بیماران کرونایی غیربومی در مشهد" فشار زیادی را بر استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی وارد کرده که همچنان ادامه دارد. 

هم‌اینک ۲۵ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. 

علاوه بر اقدامات و فعالیتهای جاری و مستمر مسوولان در مشهد و خراسان رضوی برای مقابله با تبعات بحران کرونا، از دیروز ۱۸ مرداد ماه به دنبال گفتگوی تلفنی رییس جمهوری با استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پیگیری‌ وزیر بهداشت، هیاتی عالیرتبه از تهران برای بررسی وضعیت و رسیدگی به نیازهای تجهیزاتی حوزه درمانی کرونا در این شهر حضور یافته‌ است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۲۳۸ هزار و ۶۷۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۹۵ هزار و ۱۱۱ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین سه میلیون ۵۹۱ هزار و ۳۱۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

وزارت بهداشت اعلام کرد هم‌اینک ۲۹ استان کشور درگیر ویروس کرونا دلتا هستند ۳۳۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۴ شهرستان در شرایط نارنجی و ۲۸ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

همچنین تاکنون ۱۳ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۱۲۷ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا و سه میلیون و ۲۷۴ هزار و ۹۸۰ نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۱۶ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۱۰۷ دوز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۰۴ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۵۵۳ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۳۱۷ هزار و ۹۷۰ نفر را گرفته است. ۱۸۳ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۹۳۷ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۳۶ میلیون ۷۸۰ هزار ۴۸۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۳۳ هزار و ۷۹۹ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه دوازدهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

برچسب‌ها کرونا مشهد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مشهد مدیریت بحران کرونا مشهد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شهرستان در وضعیت ویروس کرونا خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۱۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی گفت: کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» به بررسی عوامل قیام علویان و تاثیر آن در دعوت امام رضا (ع) از مدینه به مرو می‌پردازد.    حجت الاسلام والمسلمین علی باقری افزود: این کتاب برگزیده چهارمین جشنواره کتاب سال رضوی در سال ۱۳۹۰ بود.   وی ادامه داد: این کتاب در پنج بخش به موضوعاتی همچون مناقشات عباسیان و علویان، بررسی جنبش‌ها و قیام‌های علوی قبل از خلافت مامون، حضور مامون در مرو و ضرورت دعوت امام (ع) به خراسان، نقش جنبش‌های علوی عصر مامون و تاثیر آن در دعوت امام رضا (ع) از مدینه به مرو، حضور امام رضا (ع) در مرو و تاثیر آن در آرامش سیاسی جهان اسلام می‌پردازد و تالیف آن را مجید خالق نیا رشتخوار بر عهده داشته است.   به گفته او، علی اکبر هاشمیه ترجمه این کتاب به زبان پشتو را از سال ۱۴۰۰ شروع کرد که دو سال و نه ماه برای ترجمه آن، زمان صرف شد.    معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: یکی از وظایف شیعیان در عصر حاضر، اشاعه برکات اهل بیت (ع) در دنیا است.   حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد افزود: امروز اگر ایران سرآمد معرفت دینی در دنیا است و بشریت را به منطق عقلانیت دینی دعوت می‌کند، این از اندیشه و تفکر امام رضا (ع) است.   وی ادامه داد: امروز هزینه سنگینی که دنیا می‌پردازد و جنایت‌هایی که در غزه می‌شود، باعث آگاهی دانشجویان جهان شده است و ما باید به دنبال نهضت ترجمه باشیم.

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • تشریح جزئیات مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود