Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@12:48:06 GMT

سیاه پوش شدن بین الحرمین

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۲۰۴۱

سیاه پوش شدن بین الحرمین

بین الحرمین کربلای معلی به نشانه عزا، سیاه پوش شد. برچسب ها: محرم الحرام امام حسین علیه السلام

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محرم الحرام امام حسین علیه السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا

ویدئوی منتشر شده از پلیس اوهایو تصاویر مرد سیاه پوستی را نشان می دهد که پس از آنکه هنگام بازداشت بارها به پلیس گفته «نمی توانم نفس بکشم»، جان سپرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ویدئوی منتشر شده از پلیس اوهایو تصاویر مرد سیاه پوستی به نام «فرانک تایسون» 53 ساله را نشان می دهد که پس از آنکه هنگام بازداشت بارها به پلیس گفته «نمی توانم نفس بکشم»، در بیمارستان محلی جان سپرده است.

 

.

 

براساس این تصاویر، پلیس منطقه کانتون اوهایو او را در کافه ای در این شهر دستگیر و به او دست بند زده و پشت او را روی زمین فشار می داد که در همین حال وی بارها تکرار می کرده که نمی تواند نفس بکشد.

براساس این گزارش، پلیس وی را به اتهام فرار از صحنه یک تصادف رانندگی در تاریخ 18 آوریل دستگیر کرده بود.

این تصاویر توسط برخی رسانه های محلی در شبکه های اجتماعی منتشر شده اما اداره پلیس کانتون تاکنون پاسخی به این تصاویر نداده است و از تایید جزئیات حادثه خودداری کرده است.

در این کلیپ 36  دقیقه‌ای یک مامور گشت پلیس نزدیک خودرویی می شود که به یک تیر چراغ برق برخورد کرده و فرد دیگری که شاهد ماجرا بوده به مامور پلیس می گوید که راننده خودرو به نزدیکترین رستوران رفته است. پلیس سپس وارد رستوران شده و تایسون را می یابد که در رستوران ایستاده است. پلیس تلاش می کند تا دستان او را بگیرد و او را دستگیر کند که در همین حال تایسون بارها فریاد می زند: «آنها تلاش می کنند مرا بکشند» و «به پلیس زنگ بزنید». ماموران تایسون را به زمین انداخته و به او دستبند می زنند. یکی از آنها زانوی خود را بر روی پشت تایسون در نزدیکی گردنش به مدت 30 ثانیه فشار می دهد.

در همین حال صدای تایسون به سختی شنیده می شود که بارها تکرار می کند نمی توانم نفس بکشم...نمی توانم..گردن مرا رها کن. اما مامور پلیس فریاد می زند آرام باش. تو خوبی!

در ادامه این تصاویر نشان می دهد که تایسون بی حرکت روی زمین افتاده و حدود 6 دقیقه صورتش رو به زمین بوده است در حالی که ماموران پلیس با پیش خدمت های رستوران صحبت می کنند.

ماموران سپس تایسون را که به نظر می رسید هوشیاری نداشته، چک می کنند. صدای آنها شنیده می شود که می گویند: آیا او نفس می کشد؟ آیا او نبض دارد؟

هشت دقیقه پس از آنکه پلیس به دست تایسون دستبند زده، آنها دستبند را باز کرده و عملیات احیای او را آغاز کرده‌اند. سپس نیروهای اورژانس در محل حاضر شده و او را به نزدیکترین بیمارستان برده‌اند.

در نهایت تایسون در بیمارستان جان باخته است. این در حالی است که رویترز نمی تواند این گزارش را به سرعت تایید کند. علت مرگ تایسون نیز هنوز تعیین نشده است.

قاتل جورج فلوید عذرخواهی نکرد؛ محکومیت فدرال برای «درک شاوین»

 

نوع رفتار پلیس با این مرد سیاه پوست یادآور مرگ جورج فلوید در سال 2020 به دست پلیس است. در آن زمان مامور پلیس زانوی خود را  بر روی گلوی جورج فلوید فشار داد و باعث مرگ او شد.

درک شووین و دیگر ماموران پلیس مینیاپولیس در روز 25 مه سال 2020 قصد داشتند جورج فلوید، شهروند سیاه پوست 46 ساله را به ظن استفاده از یک اسکناس 20 دلاری تقلبی بازداشت کنند. درک شووین در جریان بازداشت جورج فلوید نزدیک به 10 دقیقه زانوی خود را بر روی گردن او فشار داد و در نهایت باعث مرگ او شد. رهگذرانی که در حال عبور بودند این حادثه را با دوربین موبایل ضبط و در شبکه های اجتماعی به صورت گسترده منتشر کردند. در این فیلم، مرد سیاه‌پوستی که به نظر می‌آید حدود چهل سال سن دارد، به سختی در حالی که تقلا می‌کند نفس بکشد، به پلیس سفیدپوستی که وزنش را روی گردن او انداخته می‌گوید: «نمی‌توانم نفس بکشم.» صدای شاهدان عینی نیز شنیده می‌شود که به مأمور پلیس می‌گویند به آقای فلوید اجازه تنفس بدهد. شاهد دیگری به پلیس می‌گوید که از بینی آقای فلوید خون می‌آید. دیگری می‌گوید که بهتر است پایش را از روی گردن او بردارد. اما افسران حاضر در محل به مردم اجازهٔ نزدیک شدن نمی‌دهند و حتی کمی تنش هم ایجاد می‌شود.

آخرین جملات جورج فلوید پیش از مرگ که چند بار گفته بود «نمی توانم نفس بکشم» طی چند سال گذشته به یکی از شعارهای معترضان به نژادپرستی و خشونت های پلیس آمریکا تبدیل شد.

قتل جورج فلوید موجب گسترش اعتراضات سراسری در آمریکا و سایر مناطق جهان علیه رفتارهای خشن و نژادپرستانه پلیس شد و معترضان خواستار اصلاح پلیس و نژادپرستی سیستماتیک شدند.

حدود یک سال بعد دادگاه ایالت مینه‌سوتا آمریکا «درک شووین» افسر پلیس عامل قتل «جورج فلوید» را به 22 سال و نیم حبس محکوم کرد. اما چندی پیش در زندان فدرال مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفت و زخمی شد.

چندی قبل با گذشت سه سال از مرگ فلویدبه دست پلیس آمریکا، یک دادگاه، انجام اصلاحات گسترده پلیسی در شهر میناپولیس را تایید کرد.

پیشتر نیز نتیجه تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا درباره پلیس شهر مینیا پولیس ایالت مینه سوتا در این کشور، حدود 3 سال بعد از قتل خشونت بار جورج فلوید سیاه پوست توسط پلیس این منطقه، از خشونت و نژادپرستی بیش از حد در این نهاد امنیتی خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • پرسپولیس حذف شد؛ ۴ چنگ گربه‌سیاه برصورت سرخ! / آلومینیوم نترسید و صعود کرد
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • پرسپولیس به دنبال انتقام از گربه سیاه!
  • درخشان: آلومینیوم همیشه برای پرسپولیس گربه سیاه بوده و هست