Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر اتیوپی امروز، سه‌شنبه از شهروندان کشورش خواست برای مقابله با افراد مسلح "جبهه آزادسازی تیگرای" به نیروهای مسلح بپیوندند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آبی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی در بیانیه‌ای تصریح کرد: جبهه آزادسازی تیگرای به اقدامات کشتار و غارت مردم در دو منطقه امهره و عفر، دو منطقه هم‌جوار ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اشاره کرد: آنها کشاورزان را از زراعت در زمین‌هایشان منع می‌کنند و خانه‌هایشان را به غارت می‌برند و مانع از ورود کامیون‌های حامل کمک‌های انسانی به تیگرای می‌شوند.

نخست‌وزیر اتیوپی اشاره کرد، این جبهه توزیع مواد غذایی در میکیلی در بین کسانی که به درگیری‌ها پیوسته‌اند، منع کرده است. به رغم تعهد نیروهای دفاع ملی و نیروهای ویژه منطقه‌ای به تصمیم دولت مبنی بر آتش‌بس انسانی یک‌طرفه گروه‌ تروریستی به جرات به ارتکاب جرائم ادامه می‌دهد. رهبران آنها به صراحت می‌گویند هدف جبهه آزادسازی تیگرای تجزیه اتیوپی با کمک و حمایت خارجی است آنها برای ویرانی بیشتر همچنان دست به سلاح هستند.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیری اتیوپی آمده است: جبهه آزادسازی تیگرای با تبلیغات کذب جوانان را فریب می‌دهد و آنها را برای جنگ به خدمت می‌گیرد کودکان کم سن و سال را با مواد غیرقانونی و نیز افراد بزرگتر را به جبهه‌ها می‌فرستد.

در این بیانیه تصریح شده است: ما بارها به جامعه جهانی و ملت تیگرای نسبت به رویکرد تروریست‌ها هشدار دادیم. رویکرد آنها اقدامات شرورانه و دزدی‌ است. گروه تروریستی حمله‌ای را علیه غیرنظامیان انجام داد لذا باید از این افراد دفاع کرد. همه ملت ما نیاز دارند به آنها پاسخی بی‌بازگشت دهند. ملت ما تصمیم خود را در تمام چهار جهت برای برچیدن جنایات جبهه آزادسازی تیگرای و بستن صفحه آنها در فصول تاریخ ما گرفته‌اند.

آبی احمد ادامه داد: هیچ تردیدی نیست که ملت ما به مسیر ادامه می‌دهند نیروهای دفاعی و نیروهای ویژه منطقه‌ای و شبه نظامیان ما عزم متوقف کردن جبهه آزادسازی تیگرای، این گروه تروریستی و حیله‌های دستان خارجی را برای یک بار دیگر و برای همیشه دارند. اکنون زمان مناسبی برای همه اتیوپیایی‌های قادر و بالغ است که به نیروهای دفاعی و نیروهای ویژه و شبه نظامیان برای اظهار عشق به کشور ملحق شوند. 

او تاکید کرد: بخشی از جامعه که قادر به ملحق شدن به نیروهای امنیتی نیست باید در جهت تقویت مشارکت در فعالیت‌های توسعه‌طلبانه بیش از گذشته تلاش کند.

نخست‌وزیر اتیوپی از کارمندان خدمات مدنی خواست با تمام توان و بدون موانع بروکراتیک به وظایف‌شان بپردازند.

آبی احمد تصریح کرد، همه شهروندان باید بیدار و از نزدیک مراقب باشند تا این گروه تروریستی دست به اقدامات خرابکارانه نزند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جبهه آزادسازی تیگرای اتیوپی جبهه آزادسازی تیگرای نخست وزیر اتیوپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۲۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ معترضان، برکناری نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او را خواستار شدند. با یورش نیرو‌های امنیتی به معترضان، تظاهرات به خشونت کشیده شد. خانواده‌های اسرای صهیونیست هم با برافروختن آتش در خیابان «ایالون» در تل آویو، امضای فوری توافقنامه مبادله اسیران را خواستار شدند. رسانه‌های عبری گزارش دادند صد‌ها معترض هم در برابر محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه قیساریا، تجمع اعتراضی برپا کردند.

دیگر خبرها

  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم