Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه رحمانی عصر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شدت شیوع ویروس کرونا و تبعات آن وضعیت کلانشهر مشهد را در آنچنان شرایط ویژه‌ای قرار داده که می‌بایست با فوریت برای اقدامی موثر و متناسب با آن تصمیم‌گیری در سطح عالی مدیریت کشور صورت گیرد. 

وی ادامه داد: گرچه ظرف روزهای اخیر تصمیمی مبنی بر بستن راههای ورودی به مشهد اعلام شد اما این مهم به درستی اجرا نشده بطوری که همچنان زائران و مسافران از دیگر نقاط کشور به این شهر رفت و آمد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز به همین علت نامه‌ای از سوی نمایندگان مردم مشهد و کلات خطاب به رییس جمهوری اسلامی ایران که مسولیت ستاد ملی کرونا را بر عهده دارد تنظیم و امضا شد تا تقدیم آیت‌الله رییسی شود. 

وی افزود: نامه درخواست نمایندگان مجلس که نسخه‌ای از آن در اختیار رسانه‌ها نیز قرار گرفته فردا ۲۰ مرداد ماه تسلیم دفتر ریاست جمهوری اسلامی ایران خواهد شد. 

رحمانی ادامه داد: همین نامه حدود ۱۰ روز پیش یعنی نهم مرداد ماه جاری برای رییس جمهوری سابق ارسال شده بود اما پاسخی نگرفت و هیچ واکنش و دستوری نسبت به آن دیده نشد. 

وی گفت: متن آن نامه ضمن تشریح وضعیت خطاب به رییس جمهوری پیشین که مسولیت ستاد ملی کرونا را نیز بر عهده داشت، درخواست کرده بود تا با توجه به شرایط بحرانی حاکم بر وضعیت شیوع ویروس کرونا در مشهد تدابیری فوری و موثر اندیشیده، صادر و اجرا شوند. 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: متن نامه جدید این گروه از نمایندگان مجلس خطاب به آیت‌الله رییسی همان درخواستها را بطور مشروح و واضح‌تر مطرح کرده است.

وی ادامه داد: می‌بایست با فوریت همه مسیرهای جاده‌ای، ریلی و هوایی به سمت شهر مشهد مسدود شوند لذا نمایندگان مجلس در این خصوص با مسوولان شهری و استانی هم وارد گفتگو شده‌اند. 

رحمانی گفت: این درخواستها بطور جدی تحت پیگیری قرار دارند تا محدودیتهای لازم و موثر اعمال شوند و با بهبود وضعیت مشهد از شمار شهروندان کرونایی و میزان ورود بیماران  مبتلا به کووید ۱۹ به بیمارستانهای این شهر کاسته شود. .

وی در ادامه گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: نمی‌خواهم در مورد وضعیت جاری مشهد واژه "فاجعه انسانی" را به کار ببرم ولی شرایط کنونی در این شهر مشهد بسیار سخت و بحرانی شده لذا از رییس جمهوری تقاضا شده با توجه به آغاز ماه محرم و علاقه مردم به زیارت بارگاه منور رضوی، اختیار تصمیم‌گیری در مورد تعطیلی موقت اماکن و تجمعات مذهبی مشهد و ابلاغ آن به نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تفویض شود و همچنین برای عبور از بحران با اتخاذ تصمیمهای قاطع و فوری، ریاست جمهور اختیارات ویژه به استان بدهد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس "تامین فوری نیازهای دارویی، تجهیزاتی و بودجه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد" را از دیگر درخواستهای این نامه ذکر و بیان کرد: همچنین   پیشنهاد تعطیلی موقت یا کاهش ساعات فعالیت سازمانها، نهادها و اصناف با توجه به صلاحدید استاندار خراسان رضوی، مطرح و اخذ آن درخواست شده است.

روند افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد و دیگر شهرستانهای استان خراسان رضوی ظرف هفته‌های اخیر به حد نگران‌کننده‌ای رسیده است.

"تکمیل گنجایش بیمارستانها، کمبود برخی اقلام دارویی و سرم تزریقی و افزایش روزافزون بیماران کرونایی غیربومی در مشهد" فشار زیادی را بر استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی وارد کرده که همچنان ادامه دارد.

هم‌اینک ۲۵ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

علاوه بر اقدامات و فعالیتهای جاری و مستمر مسوولان در مشهد و خراسان رضوی برای مقابله با تبعات بحران کرونا، از دیروز ۱۸ مرداد ماه به دنبال گفتگوی تلفنی رییس جمهوری با استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پیگیری‌ وزیر بهداشت، هیاتی عالیرتبه از تهران برای بررسی وضعیت و رسیدگی به نیازهای تجهیزاتی حوزه درمانی کرونا در این شهر حضور یافته‌ است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۲۳۸ هزار و ۶۷۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۹۵ هزار و ۱۱۱ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین سه میلیون ۵۹۱ هزار و ۳۱۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

وزارت بهداشت اعلام کرد هم‌اینک ۲۹ استان کشور درگیر ویروس کرونا دلتا هستند ۳۳۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۴ شهرستان در شرایط نارنجی و ۲۸ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

همچنین تاکنون ۱۳ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۱۲۷ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا و سه میلیون و ۲۷۴ هزار و ۹۸۰ نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۱۶ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۱۰۷ دوز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۰۴ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۵۵۳ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۳۱۷ هزار و ۹۷۰ نفر را گرفته است. ۱۸۳ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۹۳۷ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۳۶ میلیون ۷۸۰ هزار ۴۸۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۳۳ هزار و ۷۹۹ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه دوازدهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

برچسب‌ها کرونا مجلس شورای اسلامی مشهد سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مجلس شورای اسلامی مشهد کرونا مجلس شورای اسلامی مشهد شهرستان در وضعیت نمایندگان مجلس ویروس کرونا خراسان رضوی رییس جمهوری شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران

دانشگاه تهران نتایج بررسی اولیه پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در دوره دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، متقاضیان پذیرش دکتری بدون آزمون (استعدادهای درخشان) دانشگاه تهران در سال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۳ که فرم ثبت‌نام خود را از سامانه جامع آموزشی دانشگاه تهران تکمیل کرده‌اند، برای آگاهی از وضعیت بررسی اولیه پرونده الکترونیکی خود با استفاده از شناسه کاربری و رمز عبوری که هنگام ثبت‌نام در سامانه فوق ایجاد کرده‌اند؛ وارد سامانه مذکور شده و از وضعیت بررسی مدارک ارسالی خود مطلع شوند.

داوطلبانی که وضعیت بررسی اولیه مدارک آنها در سامانه جامع آموزشی دانشگاه" مشروط" اعلام شده است برای مصاحبه دعوت شده‌اند و فرصت دارند نسبت به تکمیل مدارکی که تأیید نشده و در قسمت توضیحات دلایل آن ذکر شده است در بازه زمانی اعلامی تا زمان مصاحبه اقدام کنند.

داوطلبانی که وضعیت بررسی اولیه آنها در سامانه جامع آموزشی دانشگاه" عدم تأیید" اعلام شده است، بر اساس ضوابط و مقررات درج شده در شیوه نامه؛ حائز شرایط اولیه پذیرش نبوده‌اند و از فهرست داوطلبان واجد شرایط حذف شدند.

لازم به ذکر است متقاضیان واجد شرایطی که به مصاحبه دعوت شده‌اند، بایستی در تاریخ ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ به سامانه بهستان مراجعه و نسبت به تکمیل مدارک و رفع نواقص یا افزودن مستندات جدید اقدام کنند. بدیهی است در صورت عدم رفع نواقص؛ مجاز به شرکت در جلسه مصاحبه نخواهند بود.

تمام دعوت شدگان به مصاحبه تخصصی که در سامانه این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند، لازم است برای اطلاع از زمان دقیق و مکان برگزاری مصاحبه تخصصی و مدارک مورد نیاز به سایت دانشکده مربوطه مراجعه کنند یا با اداره آموزش آن دانشکده تماس بگیرند.

در صورت فراموشی شناسه کاربری و یا رمز عبور از طریق درگاه بازیابی کلمه عبور داوطلبان آزمون در صفحه اصلی سامانه بهستان ، اقدام و یا از طریق نشانی sd.ut.ac.ir پیگیری کنند.

کد خبر 749131

دیگر خبرها

  • شهردار و رییس شورای زرند در لباس پاکبانی (عکس)
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس