Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:52:22 GMT

مراسم عزاداری اباعبدالله (ع) از شمیران تا لواسان

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۲۳۱۲

مراسم عزاداری اباعبدالله (ع) از شمیران تا لواسان

به گزارش ایرنا، مراسم امامزاده صالح (ع) از شب اول تا شب یازدهم با سخنرانی "سید حسین مومنی" و مداحی "محمدحسین پویانفر" بعد از نماز مغرب و عشاء و در روزهای عاشورا و تاسوعا بعد از نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود.

شهروندان می‌توانند نذورات خود را برای هیات ریحانة النبی (س) که مجری برگزاری مراسم مذکور است از طریق کد #۶۹۶۹*۷۸۰* و یا شماره کارت ۵۰۲۲۲۹۱۰۹۰۵۶۴۱۲۹ به نام حسام‌الدین عباسی پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرم مطهر امامزاده صالح (ع) فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر امام هشتم شیعیان، در مرکزیت بازارچه سنتی تجریش (منطقه یک تهران) واقع شده است.

مراسم سوگواری امام حسین (ع) و شهدای کربلا در تکیه بزرگ تجریش نیز از شب اول محرم به مدت ۱۳ روز از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰، و ۱۳ شب از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱ اجرا می‌شود.

این تکیه با سخنرانی حجت الاسلام "سید علی غروی"، حجت الاسلام "مصطفی کرمی" و حجت الاسلام "احسان بی‌آزار تهرانی"، و مداحی "مرتضی طاهری"، "حسن میرزایی"، "سید اکبر رضوی"، "حسن اخباری"، "حمید فارسی، "سید امیر جوزی"، "محمدرضا عرفانی"، "سعید امامی"، "محمد نداف"و "اصغر قادری" میزبان عزاداران خواهد بود.

تکیه بزرگ تجریش" یکی از قدیمی‌ترین محافل عزاداری اباعبداللّه در شمال پایتخت (شمیرانات) که به سبب قرار گرفتن در بازار سنتی تجریش و امامزاده صالح (ع) پیش چشم بسیاری از زائران و مسافران داخلی و خارجی است و زمینه آشنایی بیشتر گردشگران خارجی با قیام عاشورا هم فراهم می‌کند.

این تکیه موقوفه‌ای به مساحت تقریبی یکهزار و ۱۰۰ مترمربع است که به نیت هیات عزاداران حسینی در سال ۱۱۷۶ (دوره قاجاریه) به همت خیران محل تأسیس شد.

همچنین مراسم عزاداری امام‌زاده علی اکبر (ع) چیذر از ۲۰ مرداد به مدت ۱۰ روز از ساعت ۷:۳۰ تا ۹ صبح با اجرای حجت الاسلام "ریاضت"، "محمد کریمی" و "محمود ازگلی" برگزار می‌شود.

آستان مقدس امامزاده علی‌اکبر (ع) که منتسب به امام چهارم شیعیان است، در محله چیذر منطقه یک تهران قرار دارد. این حرم مطهر دارای مزاری‌ است که ۵۸۷ شهید عظیم الشان در آن به خاک سپرده شده‌اند. این امر بر اهمیت آن افزوده و به یکی از پایگاه‌های مهم مذهبی پایتخت تبدیل شده است.

مسجد فاطمیه لواسان نیز از شب اول تا شب دهم ماه محرم میزبان عزاداران حسینی است؛ سخنران شب دوم تا آخرین شب این برنامه نیز حجت الاسلام "سید سعید لواسانی"، امام جمعه لواسانات خواهد بود.

همچنین مسجد جامع پیامبر اعظم (ص) شهرک شهید محلاتی با سخنرانی حجت الاسلام "سید مجتبی حسنی" امام جمعه رودبار قصران و مداحی "عباس طاهری" و "مجید اکبری" از شب اول تا دهم محرم الحرام بعد از نماز مغرب و عشاء میزبان عزاداران حسینی است و مراسم سوگواری در ظهرهای عاشورا، تاسوعا، اربعین، رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام رضا (ع) اجرا خواهد شد.

همچنین مراسم مسجد مذکور از دهه دوم محرم تا پایان صفر با سخنرانی علمای محل تداوم خواهد داشت و جلسه قرآن پس از دهه اول محرم روزهای شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

شهرک "شهید محلاتی" در اتوبان ارتش و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

براساس این گزارش، دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در تمامی مراسم‌ها به طور کامل رعایت می‌شود، اما شهروندان بایستی لوازم شخصی از جمله کتب ادعیه و زیارت را همراه داشته باشند.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران)، بخش‌های لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها ماه محرم شمیرانات تجریش پروتکلهای بهداشتی هیأت عزاداری لواسان امامزاده علی اکبر امامزاده صالح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم شمیرانات تجریش ماه محرم شمیرانات تجریش پروتکلهای بهداشتی هیأت عزاداری لواسان امامزاده علی اکبر امامزاده صالح امامزاده صالح حجت الاسلام بعد از نماز شب اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۲۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع) در ارومیه

دریافت 35 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر (ع) مراسم عزاداری خیابانی و شاه حسین گویان پیش از ظهر شنبه در ارومیه برگزار شد.

کد خبر 6096354

دیگر خبرها

  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرکرد
  • عزاداری امام صادق(ع) در امامزاده آقاعلی عباس+فیلم
  • (عکس) گِل‌مالی قمی‌ها در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع)
  • مراسم دسته روی عزاداری شهادت امام صادق(ع) در شهر توپ آغاج
  • مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در رودسر
  • برگزاری مراسم عزاداری در ساوجبلاغ
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع) در ارومیه
  • مراسم عزاداری شب شهادت امام صادق(ع) در اردستان
  • این اتوبوس شمیران به در و دیوار می‌خورد
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان