Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از گمرک ایران، سیدروح الله لطیفی اظهار داشت: روند تجاری در مرز ماهیرود رشد ۵۰ درصدی پیدا کرده و روزانه بیش از ۵۰۰ کامیون محموله های خود را به کامیون‌های افغان انتقال داده تا به مقاصد صادراتی این کالاها در این کشور برسد.

وی افزود: در مرز دوغارون نیز نزدیک به ۲۵۰ کامیون محموله‌های تجاری خود را به کامیون‌ها و تجار افغان برای طی مسیر در افغانستان منتقل می کنند و خبر توقف کامل تجارت با افغانستان شایعه است و شاید بیشتر کاربرد داخلی در افغانستان برای طرف های درگیر را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطیفی تاکید کرد: بعد از بازگشت امنیت به مرز میلک و فروکش کردن درگیری ها با هماهنگی های انجام شده با سازمان های مستقر در مرز و نیروهای نظامی و امنیتی، کامیون های متوقف در مرز میلک سیستان و بلوچستان به شرط خواست تجار افغان به مانند ماهیرود و دوغارون می توانند کالاهای خود را در مرز به کامیون های افغان تحویل دهند تا به مقاصد نهایی در این کشور ارسال شود.

سخنگوی گمرک افزود: بازگشایی مرز میلک، فعلا برای کامیون های متوقف در مرز است و امید داریم از شنبه گمرکات اجرایی و تجار بتوانند محموله های جدید را با هماهنگی با گمرک میلک به این مرز برای صادرات به افغانستان ارسال کنند.

به گزارش ایرنا، از روز جمعه خروج کالا از مرز میلک به دلیل تحولات داخلی پیش آمده در افغانستان انجام نشده است.

برچسب‌ها مرز دوغارون افغانستان گمرک جمهوری اسلامی ایران تجارت صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز دوغارون افغانستان گمرک جمهوری اسلامی ایران مرز دوغارون افغانستان گمرک جمهوری اسلامی ایران تجارت صادرات غیر نفتی مرز میلک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۲۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد:  ۲ تن کمک بشردوستانه قزاقستان در بخش صحت به کابل رسیده است.

هیأت قزاقستانی به ریاست سیریک ژومانگرن معاون نخست‌وزیر این کشور با هدف تحکیم و توسعه روابط دوجانبه، برگزاری نمایشگاه افغان-قزاق و شرکت در کنفرانس تواصل تجاری به کابل آمده‌ است.

قرار است در روزهای آینده و همزمان با این سفر، نشست سه‌جانبه منطقه ای در کابل با موضوع تجارت و ترانزیت میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران