Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضوانی فر رئیس شرکت شستا با بیان اینکه ما به مرحله‌ای رسیده ایم که می‌توانیم گزارش حسابرس و تایید بورس شرکت شستا را دریافت کنیم، گفت: این بزرگترین افزایش سرمایه‌ای است که می‌تواند در تاریخ بورس اتفاق بیفتد، فکر می کنم سرمایه شستا به عددی حدود صد و هفتاد تا صد و هشتاد هزار میلیارد تومان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: بازار سرمایه، بورس، بانک و بیمه، خدمات اپراتوری با سرویس رایتل، نیروگاه برق با دو هزار مگاوات، کانی‌های فلزی و غیر فلزی، تولید و توزیع دارو 25 درصد داروی بازار و  در دست داشتن بازار تولید، همچنین حوزه نفت و گاز و پتروشیمی با درصدی بین ۸ تا ۹، لوازم خانگی و دامداری، هلدینگ سیمان و ساختمان حوزه‌های کاری شستا است که در آن به طور مستمر فعالیت داریم.

رضوانی فر تصریح کرد: شستا دارای ۱۶۶ شرکت مدیریتی و ۸۹ شرکت غیر مدیریتی است، که از مجموع شرکت‌های مدیریتی ۷۲ شرکت بورسی و ۹۴ شرکت غیر بورسی محسوب می‌شوند.

او یادآور شد: از نظر تعداد ۴۵ درصد شرکت‌های شستا شامل بورس می‌شوند، اما از نظر ارزش ۹۱ درصد پرتفوی شستا در واقع بورسی است.

رضوانی فر بیان کرد: سال مالی شرکت‌های شستا ۲۹ اسفند ماه، هلدینگ‌ها پایان اردیبهشت و سال مالی شستا در ۳۱ خرداد به پایان می‌رسد.

رضوانی فر ادامه داد: سود خالص شستا در خرداد ماه سال ۹۷ از دو هزاروششصد به رقم ده هزار میلیارد تومان در سال ۹۸ و ۲۳ هزار میلیارد تومان سال گذشته رسیده است که میزان سود خالص امسال نزدیک به ۳۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رضوانی فر بیان کرد: در مدت سه سال، سود خالص ما ۱۸ برابر افزایش یافته است، اتفاق بزرگی که در تلفیق افتاده است اصلاح نسبت‌های مالی و شاخص‌های کلیدی عملکرد همانند بهای تمام شده است که از عدد ۶۶ درصد به ۵۳ درصد رسیده است.

او بیان کرد: این تغییرات ناشی از اصلاح خریدها، اصلاح منابع خرید، کاهش هزینه‌های تولید، بهینه سازی، افزایش ظرفیت‌ها و استفاده‌ آن است که منجر به کاهش بهای تمام شده‌ فروش می‌شود.

رضوانی فر عنوان کرد: هزینه‌های عملیاتی ما از ۱۲ درصد به ۶ درصد تغییر پیدا کرده است و همچنین هزینه‌های مالی فروش از ۶ درصد به ۴ درصد کاهش داشته است.

او گفت: برنامه ریزی داشتن و یا عدم برنامه‌ی خاص برای کسب سود ۱.۴ میلیارد دلاری خالص در ۳ سال اخیر که به نوعی یک موفقیت ویژه در عرصه اقتصاد است.

رضوانی فر درباره آخرین وضعیت پرونده فوتبالی کشور هم گفت: کار ما با این پرونده تمام شده است و تسویه حساب نهایی صورت گرفته است. ماجرای تملک ساختمان فوتبال توسط شستا رضوانی فر در رابطه با ماجرای ساختمان فوتبال گفت: در سال ۹۸ با مصوبه‌ بانک مرکزی، مصوبه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی، مصوبه سری شورای عالی امنیت کمکی را در قالب قرض الحسنه به مبلغ ۲ میلیون یورو انجام دادیم و مقرر شد که تا تاریخ 31 فروردین 99 این پول برگردانده شود، در جلسه‌ای از سوی ما در اردیبهشت و خردادماه سال گذشته خواستار طلب خود شدیم.

او ادامه داد: از تیر ماه سال ۹۹ ما شکایت خود را آغاز کردیم و در جلسه رسیدگی که مهر ماه برگزار شد مستندات خود را ارائه کردیم و در دی ماه با دریافت حکم نهایی خواستار پول خود شدیم.

رضوانی فر یادآور شد: با این حال طلب ما وصول نشد و در این شرایط به اعمال قضایی روی آوردیم، که شناسایی اموال و توقیف صورت گرفت و بعد از توقیف کارشناسی رسمی دادگستری انجام شد بعد از مرحله به مزایده گذاشتن و با شرط عدم شرکت فردی اموال فدراسیون فوتبال جایگزین طلب دریافت می‌شود.

رضوانی فر ادامه داد: تمام محاسبات را دستگاه قضایی انجام داده است و همان طور که به صورت دلار پولی را داده ایم آن را هم به صورت دلار دریافت کرده ایم، مطالبات ما روشن بوده است و کاملا شفاف طلب خود را پس گرفته ایم.

او با بیان اینکه مجامع برگزار شده در شستا تمامی به صورت برخط قابل مشاهده است و فیلم تمامی مجامع به صورت کامل ضبط و در سایت بارگذاری شده است گفت: در تمامی مجامع سهامداران می توانند اظهار نظر کنند و به طور مثال روز گذشته مجمع دارویی تیپیکو برگزار شد که در آن ۲۳ دقیقه یکی از سهامداران صحبت و به ما نقد کرد بنابراین تمامی جلسات و مجامع و گزارشات آنها به شفاف ترین شکل ممکن برگزار می‌شود و قابلیت بارگذاری این فیلم‌ها را هم وجود دارد.

رضوانی فر با بیان اینکه ما همواره از نظارت ها بر شستا استقبال می کنیم اما ممکن است در برخی از مواقع این نظارت ها و اظهار نظرها در این خصوص برای ما محدودیتی ایجاد کند، افزود: برخی از این نظارت‌ها خود زمینه‌ساز ایجاد اشتغال افزایش اشتغال و ظرفیت می‌شود، بنابراین ما همواره بر این موضوع تأکید داریم که نظارت‌ها انجام شود اما برخی از نظارت‌ها خود باعث بر روی نحوه مدیریت شرکتها است که ممکن است باعث ایجاد اختلال شود اما با این وجود ما همواره از حمایت وزیر کار و تعاون برخوردار بودیم و همواره نظارت و مدیریت و برنامه‌ریزی را در این زمینه باعث پیشرفت شرکت‌های شستا شده است.

مدیرعامل شستا با بیان اینکه در سال گذشته ۲۳ شرکت شستا ساله بالاترین رکوردها را در بخش تناژ و تولید داشته است، افزود: ۱۰۰ درصد شرکت ها توانسته اند بودجه تنظیم شده خود را محقق کنند‌.

رضوانی فر اظهار کرد: برخی از قوانین و مقررات خود محدودیت‌های ایجاد می کند اما ما همواره اعلام کرده ایم که برخی از مدیران و سهامداران متناسب با ریسک هایی که به فرد تحمیل می‌شود باید متناسب با آن حقوق های مناسبی را دریافت کنند ، بنابراین ما با حقوقی که متناسب با ریسک و درآمد هایی که دارند مشکلی نداریم. برخی از کارمندان بیش از مدیران حقوق می گیرند او اظهار کرد: من پیرو حقوق های نجومی نیستم اما زمانی که یکی از مدیران و سهامداران خود تصمیمات مناسب گرفته و در تمامی مجامع و نظارت را به عنوان یک نهاد پاسخگو حضور داشته است مشکلی وجود ندارد و در حال حاضر برخی از کارمندان شرکت بیش از مدیرعامل و هیئت مدیره حقوق بالاتری دریافت می کنند.

رضوانی فر توضیح داد: ما همواره پرونده‌های مربوط به شستا را پیگیری می کنیم، بزرگترین پیگیری ما مربوط به بازگشت ۴ هزار میلیارد تومان از پرونده‌های ما بوده که طلب خود را وصول کرده‌ایم.

او یادآور شد: یکی از این پرونده ها مربوط به سال های ۹۷ و ۹۸ بوده که بیش از ۳۵۱ آپارتمان را شناسایی کرده و پیگیری کرده ایم و در حال حاضر در مرحله صدور کیفر خواست است.

رضوانی فر بیان کرد: بیشتر اعتقاد دارم با همه محدودیت و حجم کارها می شود اصلاحات را رقم زد.

او اظهار کرد: با امید به آینده هرجا متمرکز و با همه محدودیت و پروژه نیمه تمام را به اتمام خواهیم رساند و  بسیاری از پروژه ها در کمتر از ۹ ماه به نتیجه رسیده اند.

بازسازی شرکت های سرم سازی علی رغم تحریم ها

رضوانی فر تاکید کرد: از فرودین ۱۴۰۰ بازسازی بزرگترین شرکت ها در رابطه با سرم سازی علی رغم تحریم راه اندازی کرده ایم و یکی دیگر از اقدامات مربوط به راه اندازی بزرگترین معادن طلا بوده که نتیجه رسانده ایم.

رضوانی فر تصریح کرد: شستا به دولت ارتباطی ندارد و سهام آن مربوط به کارگران، کارفرمایان و متعلق به دولت نیست بنابراین حیاط خلوت دولت محسوب نمی شود. من هرجا که احساس کنم می توانم خدمت کنم به عنوان سرباز حضور پیدا می کنم.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شستا شستا در بورس هزار میلیارد تومان رضوانی فر ما همواره نظارت ها شرکت ها طلب خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال در واکنش به بالا رفتن میانگین سنی بالای لیگ برتر معتقد است مربیان را نمی‌توان به استفاده از بازیکنان جوان مجبور کرد.

به گزارش مشرق، مجید جلالی، رئیس کمیته فدراسیون فوتبال درباره صحبت‌های مهدی تاج مبنی بر پیر بودن لیگ برتر فوتبال ایران، با اشاره به اینکه خروجی لیگ با میانگین سنی بالا در تیم ملی هم دیده می‌شود، اظهار داشت: این مسئله یک موضوع واضح و روشن است، با توجه به اینکه در دوره گذشته جام‌جهانی و همچنین جام ملت‌های آسیا، تیم ملی یکی از پیرترین تیم‌های شرکت کننده بود، ضرورت تغییر نسل در تیم ملی فوتبال احساس می‌شود. در چنین شرایطی تغییر نسل تیم ملی در حالی که بدنه فوتبال و لیگ کشور میانگین سنی بالایی دارد، ممکن نیست.

وی افزود: پیر بودن لیگ سبب شده که میانگین سنی تیم ملی هم بالا برود و پیر شود. بنابراین در کمیته فنی فدراسیون پیشنهاداتی را در این رابطه برای فصل آینده لیگ برتر به سازمان لیگ ارائه کرده‌ایم. همچنین در این زمینه برای تغییر آیین‌نامه نقل‌وانتقالات جهت جوان شدن لیگ جلساتی خواهیم داشت. در آیین‌نامه نقل‌وانتقالات بندهایی وجود دارد که باید در آن تجدیدنظر شود.

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال در ادامه با اشاره به شرایطی که سبب شده است میانگین سنی تیم‌های لیگ بالا برود، تاکید کرد: وقتی در لیست باشگاه‌ها، ۲۲ بازیکن بزرگسال و ۷ تا ۸ بازیکن خارجی بتوانند حضور داشته باشند، مشخص است که فرصت به بازیکنان جوان نمی‌رسد. در این زمینه‌ها باید مقداری تجدیدنظر کرد.

جلالی با بیان اینکه یکی از عوامل تاثیرگذار در بالا رفتن میانگین سنی لیگ، دیدگاه نتیجه‌محوری در بین مربیان و باشگاه‌ها است، تصریح کرد: علاوه بر این تعداد زیاد بازیکنان بزرگسال در لیست باشگاه‌ها و همچنین مجوز جذب ۶،۷ بازیکن خارجی، سبب می‌شود که فرصت به بازیکنان جوان نرسد و بازیکنان جوان خیلی به سختی بتوانند خودشان را به ترکیب برسانند و شایستگی‌هایشان را ثابت کنند. چنین رویکردی لیگ را پیر می‌کند.

وی میانگین سنی بالا را تنها متعلق به لیگ برتر ندانست و عنوان کرد: در لیگ‌های پایین‌تر هم با این مشکل روبرو هستیم و باید در آیین‌نامه جذب بازیکنان در لیگ‌ها تجدیدنظر شود.

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره اینکه به نظر می‌رسد با پایین آمدن قدرت ریسک مربیان ایرانی، استفاده از بازیکنان جوان هم کمتر شده است، گفت: ما مربیان را نمی‌توانیم به استفاده از بازیکنان جوان مجبور کنیم اما می‌توانیم از طریق آیین‌نامه لیست بازیکنان و اینکه تعداد بازیکن جوان و بزرگسال چند نفر باشند، تیم‌ها و مربی‌ها را به سمت استفاده از جوانان سوق بدهیم. همچنین با درج برخی مقررات تشویقی در فصل نقل‌وانتقالات، می‌توان برای تیم‌هایی که از بازیکن جوان بیشتر استفاده می‌کنند، امتیازی در نظر گرفته شود.

جلالی درباره اینکه با ادامه این روند، فوتبال ایران چه آینده‌ای پیش رو خواهد داشت، تاکید کرد: هیچ راهی جز جوانگرایی و تغییر نسل پیش روی فوتبال ایران نیست، اگر می‌خواهیم در آینده با تیم‌های بزرگ رقابت کنیم و تیم ملی در مسابقاتی که شرکت می‌کند یک رقیب قوی باشد، نیازمند تغییر نسل هستیم. البته امروز استفاده بیشتر از بازیکنان جوان تبدیل به یک باور عمومی در بین اهالی فوتبال شده است و باید این کار انجام شود و فضا برای تغییراتی که باید صورت بگیرد، آماده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • با این حیاط خلوت چه کنیم؟!
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • (ویدئو) وقتی آوازه «نون خ» در حیاط هیئت دولت می‌پیچید!
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • وقتی آوازه نون خ در حیاط هیئت دولت می‌پیچید! + فیلم
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی