Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:26:39 GMT

آغاز مرمت بام تکیه تاریخی برنجی شاهرود

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۳۴۵۳

آغاز مرمت بام تکیه تاریخی برنجی شاهرود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، حمیدرضا حسنی اظهار کرد: در راستای مرمت و سامان‌دهی ابنیه تاریخی شهرستان شاهرود، عملیات مرمت و سامان‌دهی، آجرفرش بام و آجرفرش صحن تکیه تاریخی برنجی تاریخی شاهرود آغاز شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: این عملیات با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی این شهرستان و مشارکت متولی تکیه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: جمع‌آوری نخاله‌ها، برداشت کاه‌گل فرسوده، دوغاب‌ریزی، اجرای کاه‌گل مجدد و مرمت‌های موضعی بام به همراه آجرفرش صحن تکیه از جمله اقدامات مرمتی در این دوره است.

به گزارش فارس؛ تکیه تاریخی برنجی شاهرود، از بناهای اواخر دوره قاجار است که با شماره ۱۲۲۶۷ در روز ۳۰ تیرماه سال ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری شاهرود مرمت حمیدرضا حسنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۳۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود

دریافت 31 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود برنامه های هفته معلم را تشریح کرد.

نشست با مدیران مقاطع مختلف تحصیلی، حضور در مدارس و کودکستان ها و اهدا لوح تقدیر و تقدیم گل معلمان، برگزاری همایش همکاران جهادی و معاونان آموزشی سه مقطع به همت بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش در یازدهم اردیبهشت از برنامه های این هفته است.

علاوه بر موارد گفته شده آیین زنگ سپاس معلم در روز ۱۱ اردیبهشت، پیاده روی بزرگ فرهنگیان در صبح پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت، مراسم نمادین شهرستان شاهرود در ۱۸ اردیبهشت و برگزاری مسابقه پای درس استاد از کتاب تعلیم و تربیت در اسلام از آثار ارزشمند استاد شهید مرتضی مطهری از دیگر برنامه های این هفته است. گزارش علی شهسوار را برای مهر مشاهده می کنید.

کد خبر 6092446

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود