Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر فتحی روز سه شنبه در حاشیه جلسه شورای اداری مدیریت بحران شهرستان کلیبر پس از بازدید از مناطق سیل زده شهرستان اظهار کرد: طبق برآورد کارشناسان نقشه بردار دانشگاه تبریز دبی موجود در محل سیل دبی ۳۰۰ ساله بوده و خسارت زیادی به همراه داشته است.
 وی افزود: متاسفانه سیلی که در ۱۷ مرداد ماه سال جاری در شهرستان کلیبر اتفاق افتاده باعث تلفات جانی و خسارت جدی به تاسیسات و امور زیربنایی و اراضی زراعی و باغی و احشام  در روستاهای سهریق، چایکندی، عربشاه، گوار، حوضه آبریز کلیبرچای مشتمل بر شهر کلیبر، خانه خسرو ، کیارق و حوضه آبریز سئلین چای شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 فتحی افزود: تلاش می شود برای جبران خسارت وارده به بخش کشاورزی اقدامات لازم انجام شود و قطعا در کنار کشاورزان خواهیم بود. 

رییس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه خسارت ها به حوزه کشاورزی در دو بخش عمومی و خصوصی وارد شده است، گفت: حدود ۵۵ روستا با  ۳۰۱۵ نفر بهره بردار در این حادثه خسارت دیده اند که البته در برخی موارد بین بهره برداران اشتراک وجود دارد.

 وی افزود: زیر بخش های کشاورزی خسارت دیده شامل: باغات، مزارع ، پمپ های آب و چاه، قنات، تاسیسات آبیاری مدرن،لوله گذاری، لایروبی باغات و اراضی کشاورزی، ماشین الات و ادوات کشاورزی، سیل بندها، پل های پیاده روی و ماشین الات کشاورزی، دام های سبک و سنگین و تاسیسات مرتبط ، تجهیزات زنبورداران و کندوها، استخرهای کشاورزی، آبزیان و طیور و ماکیان است که مجموع این خسارت ها حدود ۱۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است که شامل ۴۶ میلیارد تومان به بخش های خصوصی و املاک شخصی و ۶۴ میلیارد تومان به بخش های عمومی کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات آسیب دیدگان بخش کشاورزی اولویت اول جهاد کشاورزی شهرستان می باشد، دستور داد با هماهنگی های لازم با سایر ادارات از جمله صندوق ییمه محصولات کشاورزی و بانک کشاورزی برای حادثه دیدگان سریعاً پرونده تعیین خسارت تشکیل داده و به بانک معرفی گردند.  

عصر روز یکشنبه در زمان بسیار کوتاهی، بارش ۷۰ میلی متری باران در شهرستان کلیبر موجب وقوع سیل شد.

سیل در چهار روستای این شهرستان شامل گوار، سهریق، عربشاه خان و چای کندی رخ داد و در این حادثه، خساراتی جدی به تاسیسات زیربنایی شامل خط انتقال گاز، برق و آب شرب وارد شد.

سیل ۱۱ دستگاه خودرو و تراکتور را با خود برد؛ ۲ دهنه‌ پل آسیب جدی دید و بیش از ۲۰۰ راس دام سبک و سنگین تلف شدند؛ باغات حاشیه رودخانه «سئلین چای» و کلیبر چای نیز در این سیل خسارت دیدند. 

شهرستان ۸۰ هزار نفری کلیبر در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی کلیبر سیل خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی کلیبر سیل آذربایجان شرقی کلیبر سیل خسارت مالی میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۳۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف عتیقه جات چند هزار ساله در چالوس

سرهنگ محسن سلیمانی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی قصد فروش چندین قطعه شیء تاریخی در شهرستان چالوس را دارد، موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی گفت: در این عملیات بیش از ۳۰۸ قطعه شیء تاریخی، شامل اقلام زینتی وزیور آلات شامل گوشواره، انگشتر، مهره‌های سنگی ومروارید متعلق به دوران ساسانی، هخامنشی وعصر اسلام کشف شد.

او در ادامه با اشاره به اینکه این اشیاء بخشی از فرهنگ و تمدن کشور است، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی شهرستان در خاتمه با بیان این که قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی در چالوس
  • بلایی که انفجار مهیب چاه فاضلاب بر سر شهروندان تبریزی آورد | فیلم
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • کشف عتیقه جات چند هزار ساله در چالوس
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله