Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،علی زندی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان   به مناسبت روزخبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زاهدان و دیدار با رییس و خبرنگاران این مرکز گفت: در حوزه مقدس مبارزه با مواد مخدر خبرگزاری‌ها و تمامی اصحاب رسانه و رسانه ملی نقش بسزایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی نظام مادر همه خبرگزاری‌ها محسوب می‌شود، گفت: امروزه اگر مدیری خود را جدا از خبرنگار بداند به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته در سه نقطه از استان مراکز ماده ۱۶ ایجاد شده و افرادی که خواسته یا ناخواسته درگیر پدیده شوم اعتیاد شده و به عنوان معتاد متجاهر شناخته می‌شوند جمع آوری و برای بهبودی به این مراکز انتقال می‌یابند.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان مرز عریض و طویلی با ۲ کشور افغانستان و پاکستان دارد، گفت: همجواری با افغانستان به عنوان بزرگترین کشور تولید کننده مواد مخدر که بیش از ۸۴ درصد تریاک دنیا و برابر گزارش‌های رسیده بطور متغییر بیش از ۱۲ تا ۱۵ هزار تن تریاک تولید می‌کند باعث شده این استان در حوزه مصرف، نگهداری، ترانزیت و حمل و نقل مواد مخدر درگیر بوده و گاهی تعدادی از همشهریان نیز گرفتار این بلای خانمان سوز شده و به عنوان معتاد متجاهر دستگیر می‌شوند.

زندی بیان کرد: ظرفیت اسمی مراکز ماده ۱۶، ۱۰۰ نفر بوده که با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته این آمار به یکهزارو ۷۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: مرکز جمع آوری معتادین متجاهر در جنوب سیستان و بلوچستان به مرکزیت ایرانشهر در اردیبهشت ماه سالجاری با ظرفیت هزار نفر و در شمال استان نیز در محمد آباد هامون با ظرفیت ۳۰۰ نفر و مرکز تل سیاه زاهدان با ظرفیت قابل قبول راه اندازی شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری، ستاد مبارزه با موادمخدر و استانداری یک مرکز بزودی در زاهدان راه اندازی خواهد شد که در جنوب شرق کشور بی نظیر بوده و تاکنون حدود هفت و نیم میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز ظرفیت نگهداری ۱۸۰ نفر مرد و ۱۸۰ نفر زن را دارد که فاز اول برای معتادان مرد متجاهر طی چند روز آینده به بهره برداری خواهد رسید و فاز زنان را نیز شهرداری به مناقصه گذاشته که پیمانکار مشخص شده، اما هنوز شروع بکار نکردند.

زندی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش ۵۰ تن و ۲۳۶ کیلو مواد مخدر با تلاش دستگاه‌های مقابله‌ای سیستان و بلوچستان کشف شده است.

وی گفت: در سال گذشته کشفیات مواد مخدر در استان بیش از ۳۱ درصد رشد داشته که این امر نشان از تلاش و کوشش همکاران در دستگاه‌های مقابله‌ای است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان افزود: امروزه متاسفانه مافیای مواد مخدر به دلیل سود سرشار و هنگفتی که در زمینه حمل و ترانزیت مواد وجود دارد تلاش خود را متوقف نکرده و قاچاقچیان به هر طریقی سعی دارند بازار مصرف خود را از دست ندهند.

وی با تاکید بر اینکه باید آگاهی بخشی در حوزه خانواده صورت گیرد، بیان کرد: بسیاری از کودک آزاری ها، قتل ها، همسرآزاری‌ها و ... ریشه در مواد مخدر دارد که تریبون داران و ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی باید در این حوزه مطالبه گر باشند، زیرا امروز نه تنها دولت بلکه هیچ دستگاهی نمی‌تواند به تنهایی در حوزه مبارزه با مواد مخدر اقدام کند.

زندی گفت: وسایل و ابزار حمل مواد مخدر نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده و نداشتن دستگاه‌های اپتیکی و الکترونیکی خوب از ناحیه ما مزید بر علت شده است.

وی افزود: تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران و نداشتن ابزار‌ها باعث آسیب و مشکل در حوزه مبارزه با مواد مخدر شده و در این زمینه سازمان ملل نیز به صورت خیلی محدود کمک می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با وجود سه معبر رسمی در این استان به شدت نیازمند دستگاه بادی اسکنر کامیونی هستیم، زیرا روزانه بیش از ۴۵۰ دستگاه تریلی در مرز تردد می‌کنند و این امکان وجود ندارد که همه مورد ارزیابی قرار گیرند و باید توسط دستگاه‌های ایکس ری کنترل شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روز خبرنگار اصحاب رسانه مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۳۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سردار دوستعلی جلیلیان گفت: پس از اطلاع از وقوع یک مورد پولشویی در زاهدان رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ماموران با انجام تحقیقات دریافتند شخصی که در شهرستان زاهدان برای خرید و فروش موارد مخدر نسبت به افتتاح حساب برای فرزند و همسر خود اقدام و با حساب آنها کار‌های مالی مرتبط با خرید و فروش مواد مخدر را انجام می‌دهد.

سردار جلیلیان تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در ادامه و پس از بررسی‌ از حساب این افراد دریافتند ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی داشته اند و دو نفر متهم را دستگیر کردند.

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد