Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری یونایتد پرس اینترنشنال، سنای آمریکا امروز (سه‌شنبه) لایحه‌ای به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار را تصویب کرد که از اولویت‌های عملکردی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بود و از سوی هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات پیشنهاد شده است.

اکنون این لایحه از سوی سنا به کاخ سفید فرستاده شد و پیش‌بینی می‌شود در آنجا با مخالفت برخی افراد مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سنای آمریکا با ۶۹ رای موافق در مقابل ۳۰ رای مخالف این لایحه را تصویب کرد. تمام دموکرات‌ها به این لایحه رای دادند؛ اما از میان جمهوریخواهان تنها ۱۹ عضو این حزب با آن موافقت کردند.

اکنون این لایحه به کاخ سفید فرستاده شده است، اما «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، درباره آن اعلام کرد که تا زمانیکه نحوه خرج و هزینه موارد مختلف درباره این زیرساخت اعلام نشود آن را در نظر نخواهد گرفت و مورد بحث قرار نخواهند داد.

پیش از این پس از توافقی که میان «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، و گروهی از سناتور‌های هر دو حزب اصلی این کشور برای اولویت‌های اصلی کاخ سفید انجام شد، سنای آمریکا به آغاز کار بر روی بسته زیرساخت ملی این کشور به ارزش هزار میلیارد دلار رای داد.

بایدن در حالی مدعی‎ است این لایحه به پیشرفت آمریکا کمک می‌کند که شیوع کرونا ضربه‌های بسیاری به این کشور وارد کرده است. آمریکا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون رکورد بسیاری در زمینه شیوع این ویروس ثبت کرده است. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سنای آمریکا حزب جمهوری خواه جو بایدن کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۴۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز از تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سیده مریم حسینی در صحن شورای امروز شیراز اظهار کرد: لایحه شهرداری شیراز درخصوص کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.

به گفته حسینی، شهرداری شیراز بنا بر این مصوبه مکلف است هزینه صدور پروانه و عوارض ساختمانی را صرفا جهت کاربری مسکونی به میزان 10 درصد برای خانواده‌های دارای حداقل 3 فرزند زیر 20 سال تخفیف دهد.

وی اضافه کرد: این معافیت فوق فقط یک بار و تا متراژ 200 متر مربع زیربنای مفید در شهر شیراز قابل اعمال است. عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: عناوین هزینه و عوارض پروانه ساختمانی مشمول مصوبه شامل: "عوارض‌های صدور پروانه ساختمانی زیربنا، عوارض‌های تراکم تا حد مجاز طبق مصوبات مراجع تصویب کننده طرح‌های توسعه شهری و کمیسیون ماده 5، اصلاح فرآیند صدور پروانه ساختمانی، بهای خدمات کارشناسی و فنی و بهای خدمات مدیریت نظارت بر جمع‌آوری و حمل نخاله‌های ساختمانی است. 

حسینی گفت: شهرداری شیراز گزارش 100 درصد تخفیف‌های مربوط به پروانه ساختمانی موضوع این مصوبه را جهت تأمین از محل منابع عمومی در بودجه‌های سنواتی به دولت ارسال کند. 

وی افزود: برای خانواده‌هایی که فرزند چهارم و بیشتر متولد 1402.01.01 و بعد از آن باشند، به ازای فرزند چهارم 10 درصد، به ازای فرزند پنجم 20 درصد و به ازای فرزند ششم و بیشتر از آن 30 درصد مازاد بر 10 درصد تکلیف ردیف اول توسط شهرداری مشمول معافیت عوارض پروانه ساختمانی شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: مؤدیان مشمول تخفیف مندرج در این مصوبه، مشمول سایر کاهش عوارض و بهای خدمات سالیانه شهرداری نیز می‌شوند. حسینی گفت: شهرداری مکلف است شیوه نامه اجرایی این ماده واحده را ظرف حداکثر یک ماه آینده تدوین و جهت تأیید به شورا ارائه کند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه