Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@23:56:43 GMT

هشتمین مرکز استان افغانستان به تصرف طالبان درآمد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۴۱۴۹

هشتمین مرکز استان افغانستان به تصرف طالبان درآمد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی «صدای بغلان» سه شنبه شب اعلام کرد که گروه طالبان ساعاتی پیش وارد شهر پلخمری شد.

بر اساس این گزارش، استاندار با شماری از نیرو‌های دولتی شهر را ترک کردند، اما معاون استاندار به همراه دیگری از نیرو‌ها در محاصره طالبان قرار دارد.

خبرگزاری خامه پرس نیز اعلام کرد که شهر پلخمری بطور کامل سقوط کرد و طالبان این شهر را به عنوان هشتمین مرکز استان‌های افغانستان تصرف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جزئیات بیشتر از چگونگی وضعیت روشن نیست، اما در حالی که روند سقوط مراکز استان‌ها به سرعت ادامه دارد عبدالله عبدالله که برای مذاکرات سه روزه در دوحه بسر می‌برد، از جامعه جهانی خواسته است که در رابطه با صلح افغانستان پیام واضح به طالبان بفرستد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علیرضا جاوید علیرضا زاکانی محمد مخبر غلامحسین اسماعیلی محرم شب های محرم پلخمری افغانستان طالبان علیرضا جاوید علیرضا زاکانی محمد مخبر غلامحسین اسماعیلی محرم شب های محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند

یک مقام اطلاعاتی اوکراینی از سقوط قریب الوقوع یک شهر راهبردی به دست ارتش روسیه خبر داد که اوضاع جبهه‌ها را به نفع روس‌ها تغییر خواهد داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روسیاالیوم، وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیرو‌های ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیرو‌های این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیرو‌های اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آن‌ها بر شهر‌های بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیرو‌های این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیرو‌های روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روز‌های گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده اند.

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در کابل
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند
  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات