Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، همزمان با پیشروی نیروهای طالبان در بخش‌های مختلف افغانستان و سقوط پی در پی مراکز ولایات به دست این نیروها، شمار زیادی از شهروندان افغانستان با ترک خانه و کاشانه خود و به امید دریافت پناهندگی رهسپار قاره سبز اروپا شدند.

در همین ارتباط، شش کشور اتریش، دانمارک، بلژیک، هلند، یونان و آلمان در نامه‌ای مورخه پنجم آگوست ۲۰۲۱ خطاب به کمیسیون اروپا نوشتند: «توقف اخراج [پناهجویان] یک پیام اشتباه را می‌رساند و احتمالاً شهروندان افغان بیشتری را به ترک خانه خود به سمت اتحادیه اروپا تشویق می‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این نامه که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسیده، آمده است: «به همین دلیل از شما و تیم شما در کمیسیون درخواست می‌کنیم که روند گفتگوها با دولت افغانستان در مورد نحوه بازگرداندن [پناهجویان] به افغانستان در ماه‌های آینده را شدت بخشند».

در بخشی دیگر از این نامه آمده است: «ما به طور کامل وضعیت حساس در افغانستان را در پی خروج برنامه‌ریزی شده نیروهای بین المللی تصدیق می کنیم». این شش کشور از این اتحادیه خواست تا با افزایش همکاری با دولت‌های افغانستان، ایران و پاکستان بهترین حمایت ممکن را از پناهجویان افغان به عمل آورند.

گفتنی است، بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نسبت به تحولات کنونی در افغانستان که ممکن است باعث تکرار بحران مهاجرت سال‌های ۲۰۱۵/۲۰۱۶ در اروپا شود، ابراز نگرانی کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون اروپا با اعلام خبر دریافت این نامه در پاسخ به این پرسش که آیا این کمیسیون افغانستان را کشوری امن برای بازگرداندن پناهجویان می‌داند یا خیر، گفت که تصمیم‌گیری در این باره برعهده کشورهای عضو این اتحادیه است.

انتظار می‌رود که این موضوع در نشستی با حضور وزرای امور داخلی اتحادیه اروپا در روز هجدهم آگوست مطرح می‌شود

گفتنی است، از سال ۲۰۱۵ تاکنون حدود ۵۷۰ هزار تبعه افغان در اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی داده‌اند که این رقم در سال ۲۰۲۰ به تنهایی بالغ بر ۴۴ هزار نفر بوده است.

کد خبر 5278642

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا کمیسیون اروپا بحران مهاجرین طالبان افغانستان افغانستان پناهجویان ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی لبنان طالبان ایران حزب الله لبنان فلسطین روسیه سوریه عربستان سعودی سازمان ملل متحد طالبان افغانستان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۴۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی

برخی پناهجویان افعان در «جاکارتا» نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برخی از پناهجویان افغان در «جاکارتا» پایتخت اندونزی با برپایی تجمع در برابر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، دست به اعتراض زدند و خواستار حمایت این نهاد برای اسکان در کشورهای دیگر شدند.

خیابان‌های شهرهای مختلف اندونزی در سال‌های اخیر شاهد تجمعات و اعتراضات بسیاری از سوی پناهجویان افغان بوده است.

بسیاری از پناهجویان افغانستانی، بیش از 10 سال است که به اندونزی آمده‌اند با این حال پس از گذشت این مدت، جز سرگردانی و بلاتکلیفی چیزی عایدشان نشده است.

گفته می‌شود بیشتر این پناهجویان خواستار ورود نهادهای بین‌المللی به موضوع و کمک به انتقال آنها به کشور ثالث هستند.

ضرب و شتم پناهجویان افغان در اندونزیرنج بسیار پناهجویان افغانستانی در ترکیه و اندونزیجان باختن صدها پناهجوی افغان در مسیر مهاجرت به دیگر کشورها

براساس آمارها، حدود 14 هزار پناهجو در اندونزی حضور دارند که حدود نیمی از آنها را شهروندان افغانستان تشکیل می‌دهند.

این پناهجویان به امید رسیدن به استرالیا راهی اندونزی شده‌اند اما به دلیل برخی سیاست‌های دولت کانبرا، راهی برای ورود ندارند و با حالت سرگردانی و بلاتکلیفی در اندونزی متوقف مانده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان