Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ند پرایس، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت با حضور در کنفرانس خبری خود به تحولات اخیر افغانستان اشاره کرد و گفت: واشنگتن بمنظور تعیین وضعیت کارکنان در سفارت کابل، تهدیدات در افغانستان را بصورت روزانه ارزیابی می‌کند.

وی ادامه داد: وجود یک محیط امنیتی چالش برانگیز در اطراف سفارت در کابل بدیهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرایس در ادامه با بیان اینکه سفارت آمریکا در کابل با واشنگتن در تماس است، افزود: تقریبا می‌توان گفت که اکثر افراد ارشد حاضر در وزارت خارجه با همکاران ما در شورای امنیت ملی در کاخ سفید در تماس هستند.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا به پیشروی‌های اخیر طالبان در افغانستان نیز اشاره کرد و گفت: این تصور که حملات مداوم طالبان در افغانستان توقف ناپذیر است، دور از حقیقت است.

وی ادامه با اشاره به پشتیبانی آمریکا از نیرو‌های امنیتی افغانستان داد: نیرو‌های امنیتی دولت افغانستان بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر هستند که از نیرو‌های طالبان بیشتر هستند.

روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان پس از امضای «توافقنامه صلح» آغاز شده است.

آمریکا و ناتو پس از چند سال حضور در خاک افغانستان در حالی به دنبال خروج از خاک این کشور هستند که شبه نظامیان طالبان در ماه‌های گذشته بخش‌های زیادی از شهر‌ها و روستا‌های این کشور را دوباره به کنترل خود درآوره اند.

از سوی دیگر،جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز با اشاره به تحولات اخیر افغانستان تاکید کرد: از تصمیم خروج از افغانستان پشیمان نیستم.

وی در این راستا با اشاره به حملات گسترده طالبان و تغییر برنامه خروج نظامیان آمریکایی از این کشور گفت: برنامه خروج نظامیان ما تغییر نخواهد کرد.

پیش از این نیز، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در اظهاراتی در کنفرانس خبری پنتاگون نسبت به اوضاع حاکم در افغانستان هشدار داد و گفت: وضعیت در افغانستان در مسیر صحیحی نیست و آمریکا همچنان به حمایت از نیرو‌های دولتی افغانستان ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: این حمایت ادامه دارد، اما تمرکز ما در حقیقت تکمیل و پایان یافتن خروج از افغانستان تا پایان ماه جاری است و این امر و حمایت ما از نیرو‌های امنیتی افغانستان با حملات هوایی امکان پذیر است، زیرا ارتش افغانستان بر طالبان برتری دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرایس افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۴۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف

سفارت طالبان در مالزی اعلام کرد: رئیس سازمان بررسی و توسعه اتاق تجارت مالزی از نقیب‌الله احمدی، سفیر طالبان در این کشور برای حضور در کنفرانس بین‌المللی وقف که به میزبانی مالزی برگزار می‌شود، دعوت کرد.

این سفارت افزود: این مقام مالزیایی اظهارداشت که سرمایه‌گذاران مالزی خواهان سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • رسانه صهیونیستی: توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف