Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختلاف‌های میان عربستان و امارات که به تازگی علنی شده، تاثیرات گسترده‌ای در مناسبات دو طرف خواهد داشت. خبرگزاری میزان – تنش‌های اخیر میان عربستان و امارات، پرسش‌هایی در مورد تاثیرات این تنش‌ها بر ابعاد مختلف روابط میان دو کشور و سازمان‌های منطقه‌ای را ایجاد کرده است.   اختلاف‌های میان عربستان و امارات بسیار گسترده بود و زمینه‌ها و ابعاد گسترده‌ای را در بر می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مهم‌ترین موضوع اختلاف میان عربستان و امارات، جنگ یمن است که دو کشور با تشکیل ائتلافی آن را در سال ۲۰۱۵ آغاز کردند، اما در میانه راه به دلیل بالا گرفتن اختلاف‎ها، امارات مسیر خود را از عربستان جدا کرد.   پیشی گرفتن امارات از عربستان در زمینه تجاری و گردشگری، چندان به مذاق ریاض خوش نیامده و احساس عقب ماندن از ابوظبی را دارد.   این اختلاف‌ها در مجموع، طرفین را به سمت بازی با جمع جبری صفر، سوق داده است.   اختلاف‌های میان عربستان و امارات، تاثیرات عمده‌ای نه فقط بر ارتباط «ریاض» و «ابوظبی» بلکه بر سازمان‌ها و بلوک‌های منطقه‌ای خواهد داشت.   از جمله سازمان‌هایی که تحت تاثیر این اختلاف قرار گرفته‎اند، شورای همکاری خلیج فارس است که آینده آن مبهم شده است. بیشتر بخوانید: دلایل و ریشه‌های اختلاف‌های ادامه دار عربستان و امارات عربستان و امارات در مسیر تشدید تنش‌ها این در حالی است که این شورا پیش از این به دلیل اختلاف اعضا بر سر موضوع‌هایی مانند جنگ یمن و محاصره قطر دچار تزلزل شده بود.   اوپک دیگر ساختاری است که از اختلاف عربستان و امارات متاثر شده است.   این سازمان مهم انرژی که به محل آشکار شدن اختلاف میان ریاض و ابوظبی تبدیل شد، شاهد در گرفتن جنگ قیمتی میان دو کشور اصلی تولید کننده نفت است.   به نظر می‌رسد اختلاف‌های مذکور، تاثیر گسترده‌ای بر آینده روابط دو کشور فراتر از آن چه تشریح شد، داشته باشد.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل عربستان امارات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عربستان تحولات بین الملل عربستان امارات میان عربستان و امارات اختلاف ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۴۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هت‌تریک رونالدو النصر را به صدر جدول نزدیک کرد

 تیم فوتبال النصر ریاض با هت‌تریک رونالدو حریف خانگی‌اش در لیگ حرفه‌ای عربستان را با شکست ۶گله بدرقه

به گزارش تسنیم، در یکی از دیدارهای امشب (جمعه) هفته سی‌اُم لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان تیم النصر از الوحده میزبانی کرد و در پایان با نتیجه 6 بر صفر پیروز شد.

برای تیم شهر ریاض در این بازی کریستیانو رونالدو (5، 12 و 52)، اوتاویو (18)، سادیو مانه (45) و محمد الفتیل (88) گل زدند.

النصر در جدول رده‌بندی 18 تیمی لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان با 74 امتیاز پس از الهلال 83 امتیازی دوم است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ببینید | واکنش جالب چهره سیاسی نزدیک به قالیباف به اختلافات شدید اصولگرایان در مجلس دوازدهم
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • فیلم| فیلمی جالب از جاده آخرالزمانی در حومه ریاض عربستان
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • هت‌تریک رونالدو النصر را به صدر جدول نزدیک کرد
  • پیروزی ۶ گُله النصر با هت‌تریک رونالدو
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد