Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب یک قرن موسیقی مدرن اثر پل گریفیث با ترجمه کیوان میرهادی توسط انتشارات افکار در 288 صفحه به چاپ رسیده است.

به گزارش برنا، پل گریفیث فارغ‌التحصیل کالج لینکلن دانسگاه آکسفورد و منتقد موسیقی مجله نیویورکر است. زمینه‌ کارهای گریفیث به عنوان یکی از پیشتازان تألیفات موسیقی قرن بیستم رقم خورده و آثار منتشر شده‌ای درباره جان کیج، پییر بولز، اولیویه مسیان، گئورگی لیگتی و ایگور استراوینسکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده‌ی کتاب، اهل انگلیس و منتقد مجله‌ی "نیویورکر" است. وی در این اثر، نکات مهم و برجسته‌ی تاریخ موسیقی مدرن غرب را به گونه‌ای فشرده، و به زبان حرفه‌ای بازگو می‌کند.

خواننده‌ی این کتاب، ضمن دریافت تاریخ تحولات موسیقی مدرن، با پدیده‌ی مدرن و چالش‌های آن، نیز با چگونگی زیباشناسی مدرن موسیقیایی آشنا می‌شود. "زمینه‌های رومانتی سیستم پسین"، "هارمونی نوین"، "ریتم نوین، فرم نوین"، "نئوکلاسی سیستم"، "سریالیسم"، "دنیای مدرن"، "موسیقی تصادفی"، "تئاتر و سیاست" و "مینی مالیسم و تولید انبوه" از مباحث اصلی این کتاب هستند.

بخش‌هایی از کتاب:

از لحاظ تاریخی ملودی فلوت قطعه پرلود بعد از ظهر رب‌النوع اثر آشیل. کلود دبوسی، (1918 - 1862) شروع موسیقی مدرن به شمار می‌رود.

شاید مفهوم کلمه «مدرن» در سال‌های نوشته شدن این پرلود، یعنی سال‌های 1892 تا 1894 میلادی با آنچه از «مدرن» و «موسیقی مدرن» برداشت می‌شود، بسیار متفاوت باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: موسیقی انگلیس انگلیس تئاتر معرفی کتاب موسیقی برنا مدرن موسیقی مدرن ی مدرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۴۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی یوهان کرایوف در دهه ۷۰ میلادی مانند یک فوتبالیست مدرن بازی می کرد / فیلم

مهارت های تماشایی یوهان کرایوف در دهه 70 میلادی را مشاهده می کنید.

دانلود (5.1MB)

دیگر خبرها

  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد (فیلم)
  • قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد | ویدئو
  • وقتی یوهان کرایوف در دهه ۷۰ میلادی مانند یک فوتبالیست مدرن بازی می کرد / فیلم
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد