Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@23:50:27 GMT

نظر آیت‌الله وحید درباره عزاداری در ایام کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۴۶۲۸

نظر آیت‌الله وحید درباره عزاداری در ایام کرونا

آیت‌الله العظمی وحید خراسانی به استفتایی پیرامون «شرکت در مجالس عزا در ایام کرونا» پاسخ گفت.

به گزارش ایسنا، این استفتا سال ۹۹ انجام شده و خبرگزاری «حوزه» آن را منتشر کرده است:

سؤال: حضور محترم مرجع عالیقدر، حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی دام ظله - وظیفه ما در ایام محرم الحرام نسبت به اقامه عزای حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و سایر مناسبات اهل بیت علیهم‌السلام با وجود این بیماری (کرونا) چیست؟

جواب: شعائر اهل بیت علیهم‌السلام خصوصا عزای حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام نباید تعطیل شود و لیکن با رعایت جهات بهداشتی و آنچه که متخصصین امر توصیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خیز پنجم کرونا محرم كرونا عزاداري آیت الله العظمی وحید خراسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۴۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها از رسالت‌های اصلی استادان دانشگاه است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) گفت: تلاش برای مأموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها از رسالت‌های اصلی استادان دانشگاه است.

احمدرضا مظاهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعلیم و تربیت سنت حسنه‌ آفرینش، تندیس زرین تربیت و نقش برجسته‌ای است که از دامان رسولان الهی به امانت داده شده و میراثی است از ختم رسل حضرت محمد مصطفی (ص)، آن را ودیعه‌ای برای ائمه معصومین نهاده که آن بزرگواران به درستی بار این مسئولیت را به دوش استادان و معلمان گذاشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه، این جامعه‌ دانشمندان و کانون تفکر و تعلم، بی‌شک مرهون همت تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت یعنی استادان و معلمان فرهیخته است و نقشی بنیادین در دانایی و شکوفایی جامعه هم‌راستا با بسترسازی برای تکوین حیات طیبه انسانی دارد.

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) اضافه کرد: در این روزها که ایران اسلامی عزیزمان با هجمه‌های گوناگون سیاسی و فرهنگی مواجه است، رسالت استادان و معلمان بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده و بی‌تردید تلاش برای تغییر و ایجاد روحیه تاب‌آوری و به ثمر رساندن استعداد و توانایی‌های بالقوّه موجود در جوانانِ این مرز و بوم، یکی از اصلی‌ترین وظایف این آموزگاران راستین است.

مظاهری بیان کرد: اهتمام به ارتقا کیفیت آموزش، توجه به پژوهش‌های هدفمند و تلاش برای مأموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها از رسالت‌های اصلی استادان دانشگاه است.

وی ادامه داد: باید در نظر داشت که بسیاری از دانشگاه‌های پیشرو در دنیای امروز، با توجه به نیازهای فزاینده اجتماعی و اقتصادی به دانش و فناوری، با سرعت بسیار در حال دگردیسی هستند.

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) تصریح کرد: نظریه دانشگاه کارآفرین یکی از موارد مهمی بوده که برای توصیف سیمای جدید و دگرگون ‌شده دانشگاه‌ها مطرح شده و مهم‌ترین خصیصه آن، تعامل وسیع و سازنده دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • مأموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها از رسالت‌های اصلی استادان دانشگاه است
  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید
  • دسته عزای شهادت امام صادق(ع) با حضور آیت الله وحید خراسانی در قم